Autor Tema: AIS  (Pročitano 20797 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #15 poslato: 15, 02, 2010, 23:55:17 posle podne »
IBOGI. najvise me interesuje dostupnost informacija.. jer bih onda mogao da sklepam GPS ploter za cenu ispod 200 evra ....

EEE Pc 130 evra


Haicom GPS 60 evra (Sirf Star III najbolji chip za GPS svi ga koriste)


sve ukupno 190 evra  (plus internet cija cena je sve manja)

e sad ako daju besplatnan pristup AIS-u sto bi bilo logicno a ne da moramo da uzimamo informacije sa stranih sajtova onda bi dobili extremno jeftin GPS PLOTER , a softwerski se sve ostale opcije mogu oraditi ...

a da ne pricamo o prednpstima latopa na brodu , dodatnog monitora od 22" za ispod 100 evra pa deca mogu da gledaju filmove crtace, slusas muziku i sve to za ispod 200 evra...

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #16 poslato: 15, 02, 2010, 23:57:23 posle podne »
To Kapetane!

 :good:

 :drinks:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #17 poslato: 16, 02, 2010, 00:12:03 pre podne »
btw testirao sam ga sa mojim laptoppm oko gajbe i po gradu u kolima i radi ko sat...

cim malo otopli ugradjujem jedan stari laptop u brod i snimam test ... od mapa koristim google earth , ali ako vidim da je isplativo da se uradi software koji ce da sve to uveze i da da sve podatke kao sto daju GPS PLOTERI (predjeni put i slicno) mozda  uradim software ...

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: AIS
« Odgovor #18 poslato: 16, 02, 2010, 00:51:03 pre podne »
Citat
Da li bih ja na mom 420S video putničke brodove na savi ako bih imao AIS prijemnik?
Nadam se da je ovo konkretno pitanje. I da li mogu radio stanicu da vežem na ovaj GPS pa da ona šalje moju poziciju?
Udavio sam te?

...e da, ako bi nas nekoliko imalo taj sistem da li bih mogao preko GPS-a ili radio stanice da znamo položaje ostalih?

Dule,
kakvo crno davljenje, meni je nautička elektronika večita tema...

Putničkih brodova na Savi (osim Sirone) nema mnogo, ako se ne varam, Sirona nema AIS, pa nju ne bi video. Za sada Sava još nije potpuno pokrivena AIS signalom (baznim stanicama), ali mislim da baza u zgradi PloPuta hvata do Ostružnice otprilike, što će reći da svaki brod sa AIS transponderom u njenom dometu se može videti na AIS prijemniku "ispod" te bazne stanice.

Slanje pozicije preko radio stanice je nešto drugo - DSC standard (http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Maritime_Distress_Safety_System#Digital_Selective_Calling) omogućava povezivanje GPS prijemnika na radio stanicu, i odašiljanje pozicije plovila uz MMSI broj prilikom slanja poziva u pomoć. Garmin radio stanice imaju, pored DSC-a i "position tracking" - definisanje do tri prijateljska MMSI broja čija će se pozicija prikazivati na povezanom ploteru kada se jave (ako im je priključen GPS na stanicu i uključena ova opcija). Ovo nismo probali jer kod nas niko nije zadužen za dodeljivanje MMSI brojeva: http://en.wikipedia.org/wiki/Maritime_Mobile_Service_Identity

e sad sam ja tebe udavio?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #19 poslato: 16, 02, 2010, 01:15:51 pre podne »
kada sam kupovao Neptun 100 za mene zadrzao sam se malo sa prodavcem i on mi je objasnio da na neptunu sos ili distres dugme sluzi da posalje moju GPS poziciju (ako je prikljucen gps) podatke o brodu i sve ostalo sto je potrebno spasiocima...

ujedno moze da zapamti 16 MMSI brojeva , ali me nepitajte kako ce da ih prikaze  :umnik:...

ima i sema kako se ubacuje taj broj , ali jednom kada se ubaci on se veze za radio stanicu i brod i nema menjanja...




sto se tice "prijateljskih" plovila to je reseno preko AIS-a i onog gore sistema koji sam opisao ....

http://franson.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4658

dule sve zavisi da li ce nasi dati AIS internet stream besplatno (public domain) ili nece ... 



Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
Odg: AIS
« Odgovor #20 poslato: 16, 02, 2010, 03:11:32 pre podne »
Evo jednog sjajnog objasnjenja tehnologije, traje nekih 6 minuta ali vredi odgledati ako znate engleski i def. nije dosadno:
[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

A to u kombinaciji sa ploterom, fishgfinderom, kamerom i radarom izgleda ovako:

[youtube][/youtube]

I to u cenamo od: http://www.bizrate.com/marine-electronics/products__keyword--furuno__show--120__sort--6__start--480.html

I na kraju nezaboravite da dobro nastelujete radar     heheheheheheh    :D



« Poslednja izmena: 16, 02, 2010, 03:33:02 pre podne od strane KNINDZA »
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: AIS
« Odgovor #21 poslato: 16, 02, 2010, 07:53:38 pre podne »
Zanimljiv je ovaj sistem i definitivno doprinosi bezbednosti plovidbe u otežanim uslovima.

Ono što mene brine, to je velika verovatnoća da će naše vlsti uskoro da ga uvedu kao obaveznu opremu na svim plovilima.
Plašim se da uskoro nećemo moći da registrujemo plovila ako ne posedujemo neki od ovih uredjaja.

Koliko vidim AIS je prevashodno razvijen za velika plovila, a zatim je namenjen rekreativnoj plovidbi i postoje uredjaji koji omogućavaju da plovilo bude vidljivo svima ili da plovilo samo vidi ostala plovila opremljena AIS sistemom.

I dok mislim da je zaista dobro da svako plovilo može da vidi druga plovila, sa stanovišta bezbednosti mala plovila bi trebalo da imaju AIS kako bi se zaštitila od neočekivane kolizije sa velikim plovilima po magli, u uskim plovnim putevima i kada plove oko ada ili u krivinama. Medjutim, mala plovila praktično ne predstavljaju veliku opasnost brodovima na moru, pa ni na rekama.

Zato mislim da bi zakonadavac trebalo da ostavi vlasniku plovila mogućnost da sam odluči da li će investirati u nabavku tog uredjaja ili ne.
Sa iskustvom koje imam u ovoj zemlji, kao što rekoh, plašim se da nama ta mogućnost neće biti ostavljena. Tj. naš zakonodavac će nas oabvezati da svi moramo da imamo uredjaj ako mislimo da plovimo.

Zato ovo vidim kao još nešto na čemu bi UG Moja ladja moglo da se angažuje, tako da unapred uspostavi diskusiju sa nadležnim resorom zaduženim za bezbednost plovidbe i kroz razgovore i razmenu argumenata ne dozvoli nametanje obavezujućeg zakona.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #22 poslato: 16, 02, 2010, 09:00:16 pre podne »
AIS je san svakog nautičara.

Mali čamac - mala cena, skroman AIS - Prijemnik, dok se cena primopredajnika ne spusti na podnošljiv nivo.
Veliki čamc/brod - mnogo skuplja investicija, ozbiljniji AIS.

Malo me brine i ono plavo dugme na AIS primopredajniku. ON/OFF, ujključeno/isključeno ????

Ili je AIS obavezan ili nije, tj ili si ga prihvatio ili ne.
Ko di daje za pravo da postaneš nevidljiv????

Problem je u pouzdanosti i obaveznosti.
Ako nešto nije 99.999% pouzdano, onda ne vredi te novce, jer kako da čovek zna ide li neko (samohodka), a pametnjaković pritisnuo plavo dugme iz zajebancije!?  :diablo:

Cene su simpatične i prave nautičarske.
Da ne lupam, ali još će to malo da sačeka neka bolje stojeća vremena, za nas mikro nautičare.

U međuvremenu, Kapetanova Internet verzija AIS prijemnika za 200-250e je ipak prihvatljivije rešenje.
Ako ima šta da se vidi???

Nadam se vrlo brzom i obaveznom uvođenju AIS-a za sve brodove na Dunavu.

 :drinks:
« Poslednja izmena: 16, 02, 2010, 09:29:45 pre podne od strane mossi »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: AIS
« Odgovor #23 poslato: 16, 02, 2010, 09:23:03 pre podne »
Mossi,
Slažem se da je AIS nešto što bi svako plovilo trebalo da ima iz razloga sopstvene bezbednosti.

Ali ne slažem se sa tim da uredjaj treba da bude obavezan, bar dok ne bude koštao kao osrednji mobilni telefon koji ima i GPS funkciju.

Veliki trgovački i turistički brodovi bi AIS morali da imaju obavezno i "plavo dugme" kod njih ne bi trebalo ni da postoji.
Mala plovila, poput ovih kojima se mi vozimo po reci ne predstavljaju veći rizik trgovačkim i turističkim brodovima, tako da možemo da govorimo samo o riziku kojem vlasnik plovila izlaže sebe i posadu ukoliko nema AIS.
Medjutim, to je već u domenu osećaja sopstvene odgovornosti i spremnosti da se živi uz dredjeni rizik.

Svi mi želimo da imamo i auotmobile sa 16 sigurnosnih vadušnih jastuka, ABS-om, ESP-om sekvencijanim menjačem i td. ali i dalje vozimo krševe proizvodene pre deset ili više godina iz prostog razloga što sebi drugo ne možemo da priuštimo.
Pa kad znamo šta vozimo, tako se i ponašamo. U krivinama i po snegu vozimo pažljivije i sporije i to je to.

Tako i na vodi - vozićemo po lepom vremenu i po vedrim noćima, a po magli i nevremenu - zna se: obala i čekaj da se vreme prolepša.
Ko sebi može da priušti AIS  treba da ga ima, a ko ne može, mora da pazi kako ne bi ugrozio sebe i one koji se sa njim nalaze na plovilu.


Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #24 poslato: 16, 02, 2010, 09:29:04 pre podne »
LSI, napisao sam obavezan za BRODOVE!  :scare:
Čamac je plovilo do 15m.

 :)

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: AIS
« Odgovor #25 poslato: 16, 02, 2010, 09:52:52 pre podne »
Citat
Dakle da ponovim. Ako bih imao AIS prijemnik, i ako bi bio vezan za moj GPS da li bi ja na njemu mogao da vidim kad se približava takav brod. Naravno, ako ima AIS uključen.
I nisi odgovorio da li 420 S može da se veže sa AIS prijemnikom

Izvini Dule, ne dadoh odgovor na prvo pitanje, raskucah se malo...

GPSMAP 420s može primiti AIS informacije preko jednog od dva ulazna NMEA0183 porta. Dakle odgovor na prvo pitanje je DA, kao i na drugo :)

Pored toga, može prikazati na ekranu i poziciju primljenu preko DSC radija od sagovornika koji emituju svoju poziciju (str.50 uputstva na: http://www8.garmin.com/manuals/3292_OwnersManual.pdf) mada to još nisam probao. Uključićemo jedan Garmin VHF na sajmu, i jedan ploter sa AIS prijemnikom pa ćemo se igrati...

Evo kako je izgledao prvi test AIS-a i Garmin uređaja, u junu 2006 na brodu Plovputa. Uređaj je GPSMAP 292, crni trougao je naša pozicija, crveni trougao je pozicija drugog broda plovputa opremljenog AIS transponderom. AIS podaci stižu u Garmin uređaj preko serijskog porta iz ACR Nauticast Inland AIS transpondera:


Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #26 poslato: 16, 02, 2010, 10:05:47 pre podne »
Preuzeto sa http://www.plovput.rs/?strana=19

Citat
Implementacija Rečnih informacionih servisa na Dunavu u Srbiji

Projekat implementacije RIS-a na Dunavu u Srbiji je finansiran od strane EU kroz IPA fondove u iznosu od preko 10 miliona evra i biće realizovan u periodu od 36 meseci. Rezultat sprovođenja tog projekta će biti operativan RIS sistem koji će se sastojati iz podsistema za lociranje i praćenje brodova (15 baznih stanica), podsistema za davanje elektronskih saopštenja brodarstvu, podsistema za elektronsko prijavljivanje putovanja, podsistema za pružanje korekcije GPD signalu prema IALA standardima, i dr. Zbog načina na koji je koncipiran i projektovan, RIS sistem u Srbiji predstavljaće jedan od najsloženijih i najobuhvatnijih sistema na celokupnom toku reke Dunav.

Kick-off sastanak za projekat implementacije rečnih informacionih servisa na Dunavu u Republici Srbiji održan je 18. septembra 2009. godine, u prostorijama Delegacije Evropske Komisije u Beogradu. Sastanku su prisustvovali predstavnici Delegacije Evropske Komisije u Beogradu, predstavnici Plovputa (korisnik projekta i budući RIS operater u Srbiji) i predstavnici konzorcijuma koji predvodi kompanija Selex Sistemi Integrati koji će izvesti integraciju sistema.Sastanku su prisustvovali i predstavnici konzorcijuma predvođenog od strane ic Consulenten Ziviltechniker gmbh koji će biti zaduženi za poslove nadzora nad implementacijom RIS-a na Dunavu u Srbiji.

Direkcija za unutrašnje plovne puteve Plovput je korisnik projekta Implementacije RIS-a na Dunavu.


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #27 poslato: 16, 02, 2010, 13:32:00 posle podne »
plavo dugme- ja bih ga dozvolio svim brodovima ispod 15 metara , moja stvar je gde sam i sta radim , ako se podvucem pod veliki brod zbog toga sto je dugme bilo na off poziciji , takodje je moja greska .... privatnost se mora postovati....

"Kapetanov AIS"
- pre je kapetanov Ploter , trenutno je u fazi implementacije jer nijedan ploter nema opcije koje su meni potrebne... iskreno SCG route  je odlican .. ali fali mi da znam gde je u smederevu pumpa i na koji splav da se vezem ... dok je Google earth tu skoro pa savrsen a postaje sve bolji svakim danom...    ujedno mogu da stavim koju god hocu kartu (a moze da se ocita na kompu )  u njega i radice ko sat...  mane sistema su sto mora neko da setujes laptop prvi put i sto ce klinci barem jednom u sezoni da ga razdrkaju :)

Kapetanov ploter i AIS - samo cu reci da radi savrseno al mora da se plati, ako nasi daju besplatno informacije potrudicu se da uz pomoc drugara napravimo software koji ce objediniti AIS google Earth, planiranje putanje (plus sve ono sto ima moderan ploter sem sonara) iu sve ce to biti ispod 200 evra ... mana je sto bez pravog AIS uredjaja necete moci da saljete svoju lokaciju ...


ovo je dolican link gde mozete viudeti kako izgleda sistem koji sam gore predlozio kada se u njega doda AIS i Google Earth

http://www.vesseltracker.com/en/Googleearth.html


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #28 poslato: 16, 02, 2010, 13:35:50 posle podne »
na donjoj slici mozete videti vremensku animaciju kombinacije google eartha i AIS-a



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #29 poslato: 16, 02, 2010, 14:48:00 posle podne »
isto sajt sa podrskom za sve , mnozete birati luku, brod sta god...


http://www.pdxmex.com/index.cfm?content.display&pageID=175