E, ovako treba... > Tehnike i saveti...
AIS
KNINDZA:
--- Citat: Kapetan 17, 02, 2010, 00:34:29 pre podne ---btw sta se desava kada dva broda u isto vreme posalju signal , vhf bas ne voli preklapanja?
--- Kraj citata ---
AIS signals are transmitted in packets—brief bursts of data—over two dedicated VHF channels. Each transmission is automatically allocated a time slot, so that hundreds of ships can use the system at the same time. AIS receivers decode the transmissions and send them to a laptop or plotter using the NMEA 0183 protocol. Class A transmits via the SOTDMA (Self Organizing Time Division Multiple Access) protocol on both VHF channels at the same time, but Class B alternates between the two. Being lower in the pecking order, Class B messages use a different protocol and must wait for “spare” transmission slots that aren’t being occupied by Class A transmissions; this accounts for B’s slower transmit/receive speeds.
Since there are 2,250 AIS time slots, in theory you could have that many vessels within VHF range of each other all sending messages almost simultaneously. How will your voice be heard above such a multitude? In practice, there are other variables that affect Class B transmission and reception, and signal degradation due to heavy traffic should not be a significant issue. Class B sets report at 30-second intervals as opposed to Class A’s 2 to 10-second intervals.
The cheapest AIS receivers are single-channel—that is, they switch between channels and monitor the one with the strongest signals. These are invariably Class A signals, so a single channel receiver may not catch Class B transmissions. Dual-channel receivers monitor both channels all the time.
http://sailmagazine.com/boatworks/engines-and-systems/ais_for_sailors/
KNINDZA:
Imas pravo Dule, ali nekad iz najbolje namere moras da potrazis resenje na drugom jeziku....najgore je shto su ovo jako tehnicki zahtevni izrazi a iskreno razumem ih na engleskom ali neznam da ih prevedem..ili bi taj prevod zvucao tako da je pametnije da nepostujem....
No u tekstu se objasnjava tehnologija prenosa podataka izmedju AISa, pa da skratim i pojednostavim:
- Na kanalu na kom AIS primo-predaje signal postoji 2250 vremenskih intervala u sekundi.
- AIS koristi samo 1 vremenski interval za primo-predaju (i to na svakih 10 sekundi kod dvokanalnih AIS tj, 30 sekundi kod jednokanalnih AIS uredjaja).
- Tako da je taj prekid u komunikaciji beznacajan za kvalitet razgovora
mossi:
--- Citat ---Since there are 2,250 AIS time slots, in theory you could have that many vessels within VHF range of each other all sending messages almost simultaneously. How will your voice be heard above such a multitude? In practice, there are other variables that affect Class B transmission and reception, and signal degradation due to heavy traffic should not be a significant issue. Class B sets report at 30-second intervals as opposed to Class A’s 2 to 10-second intervals.
--- Kraj citata ---
Pošto AIS ima 2250 vremenskih paketića u jednom ciklusu, teoretski toliko plovila se može naći unutar VHF dometa tako da svi mogu istovremeno da šalju svoje podatke. Kako će se onda čuti glas preko svega? U praksi ima drugih činioca koji utiču na Class B primopredaju. a degradacija signala neće zavisiti od gustine saobraćaja. Uređaji klase B emituju izveštaje na svakih 30 sekundi, a klase A na svakih 10 sekundi.
E sad vidiš zašto je problem u prevodu. - NISU ni približno identični. O Googlu da ne pričamo, to je neupotrebljivo.
Uvek je ORIGINAL taj koji je merodavan, a ko ne ume.. nek pita!
:)
:drinks:
budens72:
Sa portala "Na vodi"
Novi AIS uređaji za "male nautičare"
AIS - Automatski identifikacioni sistem, je obavezan deo elektonske opreme na svim brodovima preko 300 BRT, još od 2004. godine. Zadnjih par godina sve češće se sreće u kokpitima manjih brodova, jahti, pa i običnih fisherman čamaca, a postaje i obavezan deo opreme na većim regatama.
Povezan, preko razdelnika, sa VHF antenom na brodu svakih par sekundi emituje niz korisnih informacija: ime i kod broda, njegovu trenutnu poziciju, kurs i brzinu plovidbe, sa propratnim podatcima o tipu broda (kargo, tanker, jahta, radni brod...), zastavom pod kojom plovi, krajnjom destinacijom i očekivanim vremenom prispeća u odredišnu luku.
Uređaj radi na dvo-kanalnoj tehnologiji tako da u isto vreme emituje podatke sa vašeg GPS uređaja i prima informacije sa brodova iz okruženja. Svi ovi podatci su dostupni na brodskom ploteru ili PC računaru na brodu preko NMEA protokola ili preko USB priključka.
Britanska kompanija Digital Yacht je na sajmu u Dizeldorfu predstavila AIS200, najmanji i najjeftiniji uređaj ovog tipa. U novim, vrhunsko profesionalnim, tehnologijama izrade ova sprava je spakovana u kutiju 150 × 150mm i svega 37mm debljine. Košta za sada samo 200€, a AIS200-Pro uređaj koji ima i USB izlaz za računar još oko 25€.
Koliko je ceo sistem efikasan i kako to u praksi funkcioniše pogledajte na sajtu LiveShipsMap.
Svi podatci su stari maksimalno 100 sekundi, a dobijaju se preko obalskih stanica koje ih direktno prosleđuju na internet. Zbog toga nisu prikazani brodovi na okeanskim površinama, koji međusobno komuniciraju i dostavljaju podatke jedni drugima u krugu od 20nm.
Sigurno je najinteresantnije kako izgleda zona oko Roterdama gde se kreće i preko 2000 odjednom. Uostalom ceo sistem je u startu i izmišljen da bi se nekako kontrolisali i usaglašavali brodovi u Kielskom kanalu kod Hamburga.
Na Live Ships Map osim AIS podataka sa broda možete klikom na simbol broda dobiti i fotografije broda, kao i mnoge druge karakteristike.
Pored brodova koji trenutno plove možete videti i sve brodove koji su na sidru ili u marini, ako su im AIS uređaju uključeni.
Interesantno je da su na sajtu dostupni i brodovi na Dunavu do pokrivenosti stanice Budimpešta, mada je takva stanica postavljena i u Beogradu u direkciji Plovputa.
mossi:
:yahoo:
Konačno da se vidi brod na Dunavu.
7 brodova u Budimpešti. Nije loše.
Ali opet ih nema niti jedan u Austriji!?
Verovatno ne plove, sve ugasili i otišli u švaleranje!
:good:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju