E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

AIS

(1/12) > >>

Dule:
Uskoro će ga imati skoro svaki čamac. A kako to izgleda na mapi pogledajte
http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?level0=100

Kažu da košta 200 eura.

Pera GARMIN:
Dule,
postoje dve vrste AIS uređaja:

AIS prijemnik - sprava koja prima AIS informacije preko VHF talasa sa baznih stanica i drugih bordova
AIS transponder - ili primopredajnik koji prima informacije o drugima, ali i emituje informacije o brodu na kome je postavljen. Kapetan je dužan da u AIS transponder unosi podatke o brodu kod izmene: broj ukrcanih putnika i posade, vrstu i količinu tereta, destinicaiju i sl. Dok se osnovni podaci o imenu i tipu broda unose prilikom instalacije uređaja.

Razlike u ceni su ogromne:
AIS prijemnik NASA Marine (http://www.nasamarine.com/proddetail.php?prod=ais_engine) je na našem cenovniku oko 40.000 dinara (jako stara cena, imamo ga na lageru za potrebe testiranja već dve godine, moram to da ažuriram).
Pored manjih proizvođača, prethodne i ove godine su samostalne AIS prijemnike počeli da nude i "veliki" igrači:
Raymarine AIS250 http://www.raymarine.eu/products/ais/e03015/
Garmin AIS300 https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=250&pID=68191 (prvi sa NMEA2000 komunikacijom)

Pored prijema preko VHF baznih stanica, za šta su potrebne ove sprave, AIS informacije je moguće dobiti i preko interneta, preko nekog od ovakvih sajtova, koji prikupljaju informacije sa AIS prijemnika širom sveta. Kod nas postoji "mreža" baznih stanica koju je podigao Plovput za potrebe RIS-a (rečnog informacionog sistema): Novi Sad, Beograd, Đerdap 1 i 2 (u instalaciji ove dve je i INFO TEAM učestvovao), ali podatke sa "AIS mreže" kod nas niko ne šalje sajtovima poput ovih, verovatno zbog nerasporostranjenosti prijemnika: http://www.marinetraffic.com/ais/addyourarea.aspx?level1=150

Sa druge strane AIS transponderi su daleko skuplji:
Garmin AIS600 https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=250&pID=63743
Raymarine AIS500 http://www.raymarine.eu/products/ais/e62235/
Samo da napomenem, ovo su "Class B" transponderi, namenjeni "malim" plovilima za rekreaciju.
Trgovačka i putnička flotu brodova koristi "Class A" AIS uređaje koji su skoro duplo skuplji od "Class B"
http://www.acrelectronics.com/product2.aspx?sku=2662
A dodatno su zakomplikovani i malim razlikama za inalnd (reke i kanali) i offshore (mora i okeani) upotrebu.

Razvoj AIS-a, izgradnja infrastrukture i uređaji za prijem informacija detaljno prati i moj omiljeni blog posvećen nautičkoj elektronici: http://www.panbo.com/archives/cat_ais.html

A i kod nas se dosta radi na tu temu: http://www.plovput.rs/?strana=19

Kapetan:
znajuci kako to ide kod nas platicemo taj sistem skuplje nego bilo gde u evropi,

drugim recima radice losije a kostace drasticno skuplje.. ja ne znam zasto svi  moraju da se tale u ovoj drzavi ...

ako postoji standard zasto ga nismo uvezli i uvezli opremu ? ....

ovako cemo da damo nekome lovu da napravi a onda cemo za 3 godine da damo lovu evropi da bismo bili kopatibilni sa njima i uvescemo svestki sistem il cemo u gorem slucaju opet istoj ekipi da damo drzavne (citaj nase) pare da  "prevodi" podatke iz jednog sistema u drugi ...

mossi:
Još samo da nam kažeš gde ploviš?
Reke, mora? Koja?

Pera GARMIN:
RIS je već u funkciji: postavljene su bazne stanice u Novom Sadu, Beogradu, HE Đerdap 1 i 2. Prednost praćenja AIS meta softverom se koristi na primer na Savskom pristaništu da se prati pozicija belih lađa koje prolaze Dunavom i pristaju u Beograd. U pristaništu ih vide mnogo pre nego što im se oni najave radio vezom.

Obaveza da svi brodovi koriste AIS transpondere kod nas još uvek ne postoji. Nije čak ni svuda u EU uvedena. Npr. Austrijanci imaju obavezno korišćenje AIS-a na svojim vodama za sve teretne brodove preko određene nosivosti, i sve putničke brodove (ne i za "male" nautičare). Ko nema AIS, a hoće kod njih, mora da ga pozajmi na granici, ostavi depozit u kešu, pa ga na izlasku vrati i preuzme depozit... Vremenom se očekuje da se takva obaveza uvede u celoj EU, tj. da se propiše kao obavezna na nivou Dunavske komisije i sličnih tela.

Za velike brodove se koristi AIS Class A (na moru) tj. Inland AIS (na rekama), a za "male" nautičare je namenjen jefitniji AIS Class B. Razlika je u prioritetu emitovanja, snazi, i frkventnosti ažuriranja pozicije.... AIS prijemnici su najčešće Class A & B i primaju pozicije sa obe vrste transpondera.

p.s. Kap. tvoj komentar nema veze sa temom, a i ne zaslužuje komentar...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju