E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Postupak kod nailaska oluje

<< < (2/6) > >>

mossi:
Danas je telekomunikacija čudo.
Pratite najbolju vremensku prognozu i ako niste iskusni nemojte ni da budete navodi ako ne morate.
Ako nemate intrnet, tv, radio, nabavite barometar.
Vetar sa stabilnim pritiskom uglavnom nije opasan.
Nagla promena PAD pritiska uglavnom donosi oluju i jak vetar.
Ali PRAVO nevreme počinje tek kad pritisak prestane da pada i počne da raste!

Nagli PORAST pritiska takođe donosi jako neprijatan vetar! Ali ne i nevreme!

Pritisak teži da se izjednači, a to podrazumeva i pomeranje (VETAR) vazduha u pravcu nižeg pritiska!

Sve ostalo je već napisano 100x

 :drinks:

busa2:
Kada smo kod nevremena primetio sam da posle svake takve igranke u radnju ulaze ljudi sa kiselom facom i traze neke za mene nenormalne dimenzije konopca za vezivanje camca na sidristu bez obzira kakvo to sidriste bilo (ponton,bova slep...).Iz price sa njima saznajem.
Prvo nikom kanap nije bio mladji od tri godine , dao mi ga pera ili djoka njemu stoji u camcu 5god. a ne trebamu vidi kako je debeo.
Drugo nijedan nije pregledao kanape najmanje 3 meseca (dali imaju neka ostecenja ).
Trece svi stede na kanapu za vez a to je poslednje gde treba da stede.

Ljudi , kanap koji sluzi za vez treba vam u prosku ukupno od 5 do 8m i za prednji i za zadnji u najskupljoj varianti a to bi trebao da bude sukani kanap od poliestera fi 14 kosta  oko 130 din po 1m(govorim o stvarno dobrom kanapu a ne nekim kopijama ).Znaci 8m=1040din
Nerazumem zasto to mora da napravi stetu ljudima 10 puta vecu minimum.Jednom u 2 god zamenite te kanape a u medjuvremenu kontrolisite kad god dodjete na camac da vam nije negde ostecen -zasecen itd.
svi ti kanapi imaju naravno svoj vek trajanja narodski se to kaze isposte se , izgube od sunca ,vode ihladnoce svoju gipkost, elasticnost i naravno nosivost trzaja.

Ala sam se ja zaneo pa gusim , a samo mi je zao camaca sta sve trpe od nas.

Misha D:
Mossi, hvala za objasnjenje barometarskog pritiska. Da li ti se desilo prosle godine kada smo isli, donekle zajedno, ka Djerdapu da te stigne oluja, danju ili nocu, tada ili ranije?

Olimpe, znam da tebi na obali nije bilo svejedno kada je pocelo nevreme ali bio si na suvom i lako izvucenim camcem na obalu. Vecina clanova foruma ima plovila od vise tona, sa nedovoljno jakim motorima, pa bih voleo da cujem njihova iskustva.

Nego, pokrenuh temu da vidim sva iskustva: da li ostati na vodi sto dalje od obale? da li ostati vezan i pojacati kanape? sta kada sve to pocne usred noci?
Verujem da medju mnogobrojnim clanovima foruma ima i onih koji su to vec doziveli, pa cemo videti sta iskustvo kaze.

tomicbanee:
Najkarakterističniji vetrovi na donjoj Savi (Sr.Mitrovica-Beograd) i srednjem Dunavu (Beograd-Kladovo)su umereni severozapadni i duvaju  preko cele godine. U proleće i u jesen, uslovljeni sredozemnom ciklonom (nizak atm. pritisak) duvaju jugoistočni vetrovi i donose duge i obilne kiše. Iz pravca jugoistoka  ponekad duva veoma jak vetar i tad dobije ime "košava" i najveće probleme pravi nautičarima kod Golupca, Rama, ispod "pančevačkog" mosta u Beogradu, te od Ostružnice do Sremske Mitrovica na Savi. Inače, srednja brzina vetra u Beogradu, kreće se od 2.3 m/sec., u letnjim i oko 2.8 m/sec., u zimskim mesecima. Sa jačanjem vetra, rastu visina i dužina talasa. Kad usled vetra vrhovi talasa počnu prestizati njihovu osnovu, javljaju se bele kreste koje brodari zovu "ovčice".  To je zadnji trenutak kada treba procenjivati kvalitet plovila, blizinu kakve uvale i tražiti zaklon. Smatra se takodje, da kad visina talasa dostigne visinu nadvodnog dela korita  ili je talas dvostruko duži od plovila, treba tražiti zaklon.  Ispred talasa i vetra ne treba bežati, jer se mora stalno smer ispravljati kormilom, a tad su i ogromna naprezanja lista kormila i lako otkaže hidraulika, pukne sajla itd.
Smatra se da više plovila strada  prilikom ulaska u obalu za nevremena, nego, ako plovilo ostane usidreno na vodi, relativno blizu obale, dok nevreme ne prodje.
Inače, treba pratiti vremensku prognozu, a o vetru najbolje informacije daje aerodrom u Vršcu, mislim da je broj telefona 013/812-150 i naravno, pratiti oblake.
Jedno od boljih štiva koje sam pročitao o vremenskim prilikama i neprilikama  napisao je  Dušan Dukić. Mislim da je naslov knjige "Klimaktologija", izdanje 1981. godine.

SALE NB:
1. Ovisi u čemu plovite i kakav motor imate

Bežanje u obalu, hvatanje zavetrine, vezivanje- to je verovatno ispravan postupak za tabanaše, koji najčešće imaju i preslabe motore. Sa takvim čamcem se ne može boriti protiv vetra, pa je sklanjanje jedino rešenje.

Ako imate ozbiljno V korito, pogotovo glisersko, i jak motor, takva oluja je jedinstvena prilika da uživate u vožnji po talasima - pošto to na reci inače nemate kada doživeti.

Čamci poput Antaresa, Wellcrafta ili Campiona itd., jednostavno ne mogu pokazati sve svoje kvalitete na Dunavu i Savi. Jednostavno nema dovoljno velikih talasa za tako nešto! Ti čamci su pravljeni za mora i ozbiljne talase. Jedino čega se treba bojati je udar groma, a vetar i talasi na reci nisu problem.

Za oluje usred noći, pa čamac se uvek mora propisno osigurati pred počinak, a i to ne garantuje da će se spavati celu noć. Čamac nije kuća, u slučaju oluje, skiper mora biti budan i paziti na stanje i položaj plovila , sidra i dr.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju