Za uvoz raznih plovila koliko vidim vlada veliko interesovanje ali slabo ko se opredeli za uvoz
što iz opravdanih što iz ne opravdanih razloga. Opisaću moj slučaj , kako sam iz Holandije
uvezao jedrilicu tj dve.
Po meni najbolja tri sajta za polovna plovila u Holandiji su:
http://www.marktplaats.nl/http://www.tweedehands.nl/http://www.botentekoop.nl/Dalje se ide na boten ili watersport en boten.
Na jednom od njih sam pronašao Neptuna 22 koji mi se dopao, pozvao prijatelja koji tamo živi
da ode i pogleda kako izgleda. Procenili smo zajedno po dodatnim fotografijama da je u dobrom
stanju i ostavili avans. U međuvremenu ja sam dobio vizu i otišao u Holandiju da pomognem oko utovara, napravim ugovor i ko zna još zbog čega.Jedrilica se nalazila u marini koja nema kran pa je trebalo odvesti oko 30 km odatle.
Da ne dužim, plovili smo po Roterdamu i nismo stigli do tog mesta već nađemo neke penzionere i dogovorimo da nam utovare čamac na šleper za 200 eura. To je regularna cena ali ako imate sreće možda vam to bude i džabe.
To unapred dogovoriti sa prodavcem !!! Šleper je širok 2,5m tako da to je ujedno i maksimalna širina. Naravno i zbog propisa. Rekreativna plovila u Holandiji ne podležu obaveznoj registraciji a to koliko je dobro možda i nije
zbog naše carine koja kao ne zna o čemu se radi itd. Ovde pročitajte na šta se to odnosi
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/english/topics/means_of_transportation/pleasure_craft/030_questions_and_answers/index.aspx#v1Stvarno je malo neverovatno ali oni to jedan drugom prodaju ko kilo hleba.
Napravio sam ugovor na tri jezika (holandski,engleski i srpski) , potpisali i gotovo.
Ja nisam išao nazad kamionom i obavezno dao kopiju lične karte vozaču.
Ako nekog zanima ugovor mogu da skeniram i pošaljem na pp.
Šofer na izlasku valjda iz EU radi ex papire a posle na špediciji papire za carinu.
Ako je fizičko lice koliko ja znam mora da carini u mestu stanovanja ili ako nema tu onda u najbližem
a pravno može bilo gde. Nisam imao sreće pa su jedrilicu istovarili i tražili dodatne papire iz Holandije.
To maltretiranje ili carinski pakao je trajao oko 3 nedelje.
Tražili su da im donesem pismo od holandskog ministarstva saobraćaja da ta rekreativna plovila ne moraju da se registruju tj da imaju plovidbenu dozvolu. Mi ajde kontaktiramo ministarstvo i oni ljudi kažu imate sajt koji je svima dostupan pa kome treba neka čita. A to pečat još da stave, zaboravi , možda ga i nemaju.
Onda kažu idi u kapetaniju da ti izdaju potvrdu da će registrovati čamac bez te plovidbene holandske.
Usmeno mi čovek tamo kaže , ne treba plovidbena, samo obrazac sa plaćenom carinom i

.
Zamolim ga lepo da mi to napišu ili da mi kažu gde je to napisano ... Tu se posvađamo, valjda on zna i tako to.
Srbijo majko !
Na kraju posle 3 nedelje sve se završi bez dodatnih papira i mita. Znam da je bilo uvoza iz Holandije ali ne preko luke Beograd i sve je išlo normalno. Da li sam slučajno naleteo na nekog ili je nešto drugo u pitanju nemam pojma.
Važno: ako kupujete preko interneta odštampajte obavezno stranicu sa brodom koji carina uglavnom uvaži kao dokaz o ceni koju ste platili.
Postaviću i neku sliku sa utovara verovatno kasnije, sad odoh.
Tu sam za pitanja , pozdrav