Kanu & Kajak > Modeli, Tipovi, Modifikacije
KANU
Vlada 69:
Pozdrav Šumadinac.
Pošto pitanje ne stiže od onog kome si ga postavio pitaću te ja par stvari.Vidim da imas Canadier i pretpostavljam da si se s njim lepo navozao pa sada već imaš i neko mišljenje o njemu o voznim karakteristikama,manipulaciji (na krov kola,u ruke pa buć u vodu itd itd).
Ja mnogo godina unazad razmišjam o nabavci kanua koga bih vozio prvenstveno po Dunavu (100 m od moje kuće) i vidim da se kod nas a pri tome mislim na firmu Dunavski rafting ako se ne varam,može kupiti dva modela kanua.Taj koji ti imaš i viking,čini mise.E sada,šta mene interesuje...vidim da je viking nešto teži od canadera ali opet ima više mesta,čini mi se tri sedalice zatim da li ta razlika u težini stvarno ima neke veze prilikom veslanja 5-6 km gore dole po Dunavu ili ne ?
Čitao sam komentare i kao neke testove za ta dva kanua na njihovom sajtu ali na to gledam sa rezervom s obzirom da ljudi što je i normalno reklamiraju sebe odnosno svoje proizvode.
Raspiši se malo o ovoj temi a ja sam siguran da ću ti postaviti još pitanja.Ja jednostavno obožavam da veslam i pomenuta tura od 5-6 km uzvodno i nazad sa drvenim čamcem mi nikada nije predstavljala problem ,mogu da zamislim kakav je filing veslati kanu...
dule_sumadinac:
Pozdrav Vlado,
obzirom da već godinu dana imam Canadier firme Roto već sam stekao neko iskustvo sa njim. U Beču gde živim imam Old Town Discovery 119k solo kanu kojim veslam oko grada i po Austriji.
Canadier koji sam ja kupio ima naime jednu "grešku". Naime radi se o blago zatalasnoj površini na sredini čamaca koja ne utiče na vozne karakteristike, ali ja sam ga svesno takvog uzeo (naravno po nižoj ceni) i to mi je rečeno kada sam bio u Murskoj Soboti u fabrici Roto gde sam ga i kupio. Dakle čamac je sasvim u redu. Prilično je stabilan i lepo drži pravac. Finalna obrada je u redu mada bi ja tu par stvari poboljšao ali ok, obzirom da košta duplo manje nego konkurencija. Polietilen je za sada sasvim ok i nije pokazao bilo kakve promene. Sedišta su lepo uradjena i mogu ti reći da je pravo malo magare. Naime ove godine na TID-u smo brat i ja nosili celu opremu (sigurno oko 30kg) i sasvim ok se ponašao. Dobro podnosi talase obzirom da je na sredini tek 10-ak cm iznad vode pri punom opterećenju i nismo došli u situaciju da nam se napuni vodom (osim od kiše) ali je jako dobro što je u toj situaciji drži pravac obzirom na udare vetra.
Naravno da stabilnost kanua i držanje pravca zavise od tehnike veslanja i kada neko sedne u kanu prvi put i nema iskustvo sve mu izgleda nestabilno. Dakle ne daj se zavarati. E sada ne znam kakvi su viking modeli ali sam bio u Novom Sadu kod gospon Aleksandra, sedeo sa njim na splavu i pričao. Jednostavno možeš da odeš kod njega i da probaš. Za ono što tebi treba Viking je sasvim korektno rešenje i nemaš frku. Canadier ipak ima oficijelno mesta za dvoje, ali je zamišljen kao turni kanu, za prelaženje većih distanci, u krajnjoj liniji nije meni teško da u njemu ugradim treće sedište na sredini kad god ja to poželim.
Ja sam pre svega planinar, biciklista i kanuista. Dakle sve što sam do sada video iz planinarske perspektive ili biciklističke to sada dobije jednu novu dimenziju : vodenu, tako da je moja orijentacija ipak višedenevni boravak na vodi, prelazak jezera, i reka od nekoliko desetina kilometara dnevno i canadier je to što je meni trebalo. U stvariRoto sve čamce pravi na kalupima Robsona, a u Sloveniji sam video i zeleni canadier. Čamac je težak oko 35 kg ali je zbog gabarita skoro nemoguće da ga sam podigneš na krov automobila, no uvek se nađe neko da pomogne, a za transpost do vode tu su i kolica koja možeš i sam da napraviš. Na krovu se čamac transportuje vrlo lako, čak i na malim automobilima kao što je auto moga brata - Opel Corsa i sasvim opušteno možeš da voziš, moj brat čak i 140 km/h na autoputu kao da nema ništa na krovu :smile: No dobro to je moj brat, ja to ne bi nikad vozio tako brzo.
Tehnika veslanja kanua je nešto posebno i ljudi koji ne znaju misle šta jeto, ništa, ali nije tako. Ja sam išao na kurs veslanja nedelju dana gde smo učili sve moguće situacije na vodi i suvom, ali o tome ću više neki drugi put.
Kanu je ne samo prevozno sredstvo - čamac, već i način da doživiš prirodu, faunu i floru, vetrove i svet oko sebe. Kada ti jednom uđe u uši taj šum zaveslaja i izveslaja teško da ćeš pobeći od toga.
Pozdrav
Zoran Marinković:
:good:
Upravo nam je Dule_sumadinac dao pravi primer načina odabira plovila :
Naime, iz gomile koja se nudi on je izabrao ono što njemu lično i njegovim potrebama najviše odgovara. Tako vam je i u svemu drugom
što je za ličnu upotrebu, kao na primer kada hoćemo da kupimo obuću : - moramo znati prvo koji broj, zatim da li su to papuče, patike,
elegantne cipele, gojzerice ili čizme.....svaka vrsta ima svoju namenu a svi mi ih uvek probamo koliko su udobne i sve ostalo.....
Nije mi bila namera da puno tupim ili pametujem, samo ukazujem na ispravan način odabira koji obično koristimo za sve drugo,
a kada treba neko plovilo onda se oslanjamo na tuđa mišljenja, koja su svakako korisna i pomažu, ali je proba jedini način
da se vidi šta korisniku po ličnim afinitetima odgovara...
Ovaj forum je Bogom dan da svi mogu i da razmene lična iskustva, i da svako može kod kolega da pogleda i proba
ono što je na raspolaganju i uporedi sa svojim željama.
Kada ne bi bilo ličnih razlika u ptrebama i afinitetima, svi bi vozili iste čamce,iste brodiće, kola....živela razlika...
Aleksandar83:
Dule izvini sto kasnim sa kucanjem al visa sila. Hvala svima na svojim predlozima.
Ja sam osmekao jedan model na netu i bas mi se svidja, al ne znam bas kakav je. Ja sam iz Cacka inace, pa svako leto vozikam sandolinu po moravi. Voleo bi da kupim neki kanu, jel su mi mnogo gotivni za uzivanje u prirodi. Nesto bi uzeo i za dalja putovanja a i za pusarenje po mojoj divnoj reci koju drugi bas i ne umeju da cene nazalost.
Pa bi voleo ako neko se susretao sa ovim modelom da mi cisto kaze kakav je.
( http://www.kupujemprodajem.com/Kajak-i-Kanu-460801-oglas.htm )
zeleno beli kanu sa prtljaznim prstorom.
Hvala vam svima jos jednom.
dule_sumadinac:
Aleksandre,
pogledao sam model koji si mi posalo i evo mojih utisaka. Prvo je skroz neobicno da je ovaj tovarni prostor uradjen ovako na sredini camca kao posebna komora i odmah moram da ti kazem da to iskljucuje prevoz u kanuu trece osobe pa makar to bilo i dete jer jednostavno - nema mesta. Dakle to je prvi utisak. Drugi utisak je impresija da li u tu komoru moze da stane gajba piva, sto onda i nije tako lose :drinks:
Koliko mogu sa slike da procenim kanu je napravljen od stakloplastike ili kako je zovu ovde na zapadu GFK i to je materijal koji je sasvim ok. Dakle prilicno je izdrzljiv, kanui od stakloplastike su doduse malo tezi od istih od polietilena, ali ok . Sada ja sa ove slike ne vidim kakva je geometrija korita (poprecni presek) i kakva mu je uzduzna linija, ne vidim koliko je sirok i dugacak, da bi mogao da ti tacno kazem da li je dat akcenat brzini ili stabilnosti ili kombinacije nesto od ova dva...ali to je vec malo komplikovanija analiza.
E sada pazi, cena. Ako je kanu polovan nesto oko 200-300€ je realna cena, ako je nov 400-500€ (ako je to GFK). To je realnost s tim sto bi ti savetovao da se raspitas koliko kosta titelski kanu "Morava" koji je isto tako GFK s tim sto ima i sediste na sredini. Video sam na ovom oglasu da ima jedan i bez tog tovarnog dela. Sto se titelskog kanua tice cuo sam par komentara kako ne drzi pravac i iz licnog iskustva mogu samo to da negiram jer sam pre mesec i po dana veslao titelski kanu i sasvim lepo drzi pravac, dakle stvar je u tehnici veslanja a vecina nasih ljudi nemaju pojma sta je to. Jos jedna stvar treba videti da li sirina kanua odgovara sirini krovnog nosaca kako bi isti mogao da transportujes autom (mada i taj krovni nosac moze da se prosiri).
Nemoj ovo da shvatis sada kao reklamu za titelski kanu. Hteo sam samo da ti kazem da mozda za iste pare mozes da kupis novi camac a pritom i odaberes boju i sl. Dakle razmisli ali pre nego sto krenes u kupovinu javi mi sta si odlucio da ti dam jos par saveta. Jedno znaj: sta god da odlucis nije strasno. Kanu je relativno mala investicija i konacna, dakle nema kupovanja neke dodatne opreme nego camac, vesla, par sitnica i to je to. Kakav god kanu da kupis imaces sigurno prelepe trenutke provedene na vodi a potrebno ti je malo vise iskustva da bi uvideo neke mane i ocenio odmah koji je camac za tebe. Kod nas je toliko malo ovih camaca da skoro i ne mozes da pogresis pri kupovini jer ne postoje ljudi koji se toliko ekstremno bave voznjom kanua (za sada) tako da za rekreativne svrhe i veslanje u okolini po nekoj reci ili jezeru ce biti sasvim ok.
Nadam se da veslamo zajedno sledece sezone :)
Pozdrav
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju