E, ovako treba... > Plovila
Aluminijumski Gliser
LSI:
Sale,
Par dana sam bio u "autu" ali sam video ovu temu.
Ako uspete da napravie ovaj čamac od aluminjuma imaćete jedan od najboljih čamaca u kraju.
Želim Vam svaku sreću i da uspešno realizujete ideju.
kemppi:
Vec sam pisao o legurama aluminijuma,AlMg3 je dobar materijal za brodogradnju,a kada dodje do varenja na PP cu ti poslati preporuke u vezi zavarivanja.
Da bi se napravio kvalitetan Al gliser,preduslov je projekat od strane masinskog inzenjera brodogradnje,jer idealnog plovila nema,kao ni formule za izracunavanje,vec se to svodi na iskustvo i proracune da bi se priblizilo idealnom.Kod glisera je bitna tezina plovila,pa se mora odrediti debljina materijala,a to bez proracuna ne ide,jer se slobodnom procenom sve mora predimenzionisati,samim tim bi plovilo bilo teze i cela prica gubi smisao.
Projekat je skup,ali se dugorocno isplati,kao i samo plovilo od Aluminijuma.
To sto si predstavio na slici je skica broda kako bi on trebalo da izgleda,a projekat sadrzi poprecne preseke uradjene u 3 dimenzije,imas bukvalno sve napisano i nacrtano:debljina oplate,rebara,rebrenica,pramcane statve,uzduznica,spona,njihova sirina,broj rebara i razmak izmedju njih,svako rebro je nacrtano i definisano.
Prvo se iskroje i izvare rebra i rebrenice,na kojima mogu da se izbuse rupe kako bi se smanjila tezina,a da se ne izgubi na cvrstoci,najcesce nisu od flaha vec se iseku prema nacrtu,a smisao je u tome da je profil siri gde je opterecenje vece i obrnuto.
Kada se sastave rebra,za njih se vare uzduznice,pramcana statva i spone.Na takvu konstrukciju(kostur) se postavlja oplata.
U domacoj radinosti se obicno radi obrnutim procesom,tj.prvo se kroji oplata,pa se onda rebra kroje i vare.
Treba da odlucis koju ces varijantu prihvatiti.
Kada sam sebi pravio plovilo konsultovao sam se sa mojim prijateljima koji su inzenjeri brodogradnje,jer sam prvi camac napravio tako sto sam bukvalno preslikao klasicnog smederevca,ali su apetiti ubrzo porasli,video sam mane svog camca,a bez strucne pomoci nisam mogao nista ozbiljno napraviti i tek kroz pricu sa njima shvatio koliko je to ozbiljan posao.Na primer,njihov projekat je izmedju ostalog vatrogasni brod,koji je godinama bio parkiran pored Brankovog mosta.To je brod koji nije gliser,ima 90 tona i 3 motora po 300KS,ni u snu on ne moze da glisira, ali mu je brzina veca od 30km/h.Bila mi je zanimljiva prica kako su mu ispitivali plovnost.Projektovati takav brod je ogroman posao,ali i kod malih plovila ima uzasno mnogo proracuna.
budens72:
Kemppi, nemoj ništa na PP , sve piši ovde na forumu,ja sam jako zainteresovan za aluminijum kao materijal za gradnju plovila,a verujem i mnogi sa ovog foruma,a i šire
SALE NB:
kemppi, imam kompletan projekat, svako rebro zasebno iscrtano, ali sa merama za šper/epoksi.
Kako odrediti dovoljnu jačinu materijala u aluminijumu, a ne preterati?
kemppi:
Bravo :good:
to je upravo ono o cemu sam pricao,laik moze da zakljuci da ce takvo rebro imati bolju nosivost od flaha i vinkla.Jeste skuplje i ima dosta otpada,ali kada se uradi bice perfektno.
Pokusacu da analiziram,projekat pa za koji dan da ti dam preporuke.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju