sve je to super gde postoji reda a dali kod nas garantuju da te table lima odgovaraju ne samo ovakvoj tabeli sa linka nego i po nekom kvalitetu koji bi mogao da koristi u bilo kakvim preciznijim proracunima i osnovama za jedno plovilo -hocu reci dali ova matematika sto se skida sa neta a vezana sa camcima ima ikakve veze sa nasom realnoscu .
Celik za brodogradnju je mek celik,tj on je niskougljenicni celik ima procenat Ugljenika (C) manji od 0,2%,i ogranicen %Sumpora (S) i Fosfora(P).Smanjenjem ugljenika se postize dobra zavarljivost i bolja mogucnost deformisanja,a smanjenjem S i P se postize smanjenje krtosti,pored njih ima jos mali procenat legirajucih elemenata i dezoksidansa,koji necu spominjati.
Poenta price je da je to mekan celik koji se lako zavaruje,pa u sitnoj brodogradnji se primenjuje i obican trgovacki celik,koji se dobro vari,(ali ne tako dobro kao brodski jer je prljaviji),ali je ujedno i cvrsci jer ima veci % C,mestimicno je zakaljiv,tj nema iste mehanicke osobine preko cele svoje povrsine.Trgovacki celik se masovno primenjuje u sitnoj brodogradnji i nije greska napraviti brod od njega,najveci problem predstavljaju hemijski elementi koji otezavaju zavarivanje,te je tesko obezbediti nepropustnost zavarenog spoja,pa kod velikih brodova te mikro prskotine usled povecanja napona kod neujednacenih(zakaljivih)povrsina mogu izazvati sirenje pukotina,pa zato u sitnoj brodogradnji ako negde i postoji neka mikro prskotina nije toliko opasna,zatvorice je farba,a do vecih pukotina ne moze doci jer su male povrsine.Sto se tice tabele koju je Marke postavio,tezina celika je priblizno 7850kg/dm3,tj legirajuci elementi nemaju neki uticaj na ukupnu tezinu jer su u malom procentu,na primer celik za brodogradnju ima u procentima:
C=0,156%
P=0,007%
S=0,01%
Al=0,049%
Si=0,018%
Mn=0,545%
Cr=0,012%
Mo=0,001%
Ni=0,001%
Cu=0,021%.