E, ovako treba... > Domaća proizvodnja
PROIZVODNJA DRAGAN SMEDEREVO
SALE NB:
Pa nije baš.... na ovakvo korito nema smisla stavljati 200ks, jer se ne dobija ništa.
Stvar je u tome što se čamci dužine do 10-15m u svetu veoma retko prave kao čisti deplasmanci, to su uglavnom polu-deplasmanci, kojima jači motori obezbeđuju mogućnost glisiranja. Ovi čamci ne bi glisirali ni sa 600 ks! Možda taj tabanaš! :dance:
Problem je poznat , a to je teoretska brzina korita kod deplasmanaca, koja direktno ovisi od dužine korita i od odnosa dužine i širine korita.
Ova korita guraju vodu zato što im se prednji V prebrzo obara prema sredini korita, što je iznuđeno rešenje, da bi bili stabilni. Jednostavno su prekratki.
Ako hoćete dobro deplasmansko korito, pogledajte korito bilo koje jedrilice slične dužine, i obratite pažnju na pramčani deo i na oblik celog korita, i pod kojim uglom se korito širi.
Kapetan:
sale pogledaj link
http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/Coastworker25_description.htm
ima i "grdjih korita" .... pa koriste jake motore i idu od 8 do 25 cvorova... evo naprimer Atlantic
pogledaj kako je tu korito ... a motor preporuceni 250 - 1000 konja sa cim dostize brzinu od 25 cvorova...
i ovo me takodje kod nasih majstora nervira.... pogledajte rebra kako izgledaju kod stranih konstruktora...
a kod nas ovako....
SALE NB:
Kap, to nisu deplasmanci već gliseri, odnosno polu-deplasmanska korita
Čisto da ne bude zabune- i Bruce ih označava kao Semi-displacement ili Planning hulls.
Pritom je 8 čvorova max. brzina za polu-deplasmanca, a 25 čvorova postiže gliserska verzija, ako ima dovoljno konjića! :preved:
Kapetane, znam tvoju dilemu, ti si u stvari gliseraš, ali si "zaveden" u deplasmance!
Samo da znaš, upravo ti Bruceovi projekti su dokaz, nigde ne piše da gliser ne sme da bude metalni! :taunt:
Taj Atlantic gore je gliser, zato i ima tako ojačano dno i uzdužna ukrućenja, deplasmancu takva ojačanja nisu potrebna
Kapetan:
nista ne skode ovakva rebra deplasmancu .... a slazem se za semideplasman, ali opet pogledaj koje motore gura u deplasmanski rezim...
SALE NB:
Razloge za to treba tražiti u "prekomernoj" težini.
Bruce Roberts pravi brodiće koji mogu štošta da izdrže, pa i hir vlasnika da sa njima zapuca preko otvorenog mora, i pritom izdrži svaku oluju koja može da se digne!
Realno, za Dunav to nije potrebno, jednostavno nikad nećeš naleteti na talas veći od metar, metar i po.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju