E, ovako treba... > Restauracije
Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
LSI:
--- Citat: mossi 04, 05, 2010, 22:33:28 posle podne ---Mozgariš?
--- Kraj citata ---
Mozgarim - nego šta.
Nego mi rasprave u drugim temama ne daju mira.
Pitam se da li ćemo uspeti da prevazidjemo te naše slabosti zbog kojih stalno negde iz nekog prikrajka vrebamo da ako je moguće nekog ugrizemo za srce? Da svima pokažemo da smo baš mi oni pravi...
Juče, za vreme konzilijarnog pregleda čamca, predloženo mi je da pramčanu komoru i udubljenje u prostoru kobilice ispunim stiroporom i tako dobijem nepotopivost čamca.
Sad se pitam, ako to uradim, šta je bolje: stirodur ili pur pena?
Jedan prijatelj mi je predložio da umesto ploča od aluminijuma, koje sam ja predvideo za pod, upotrebim šper - to je gotovo četiri-pet puta jevtinije rešenje. (Potrebne su mi tri table alu lima "trojke".)
Jedan auto lakirer mi je, juče oko podne, dao procenu da mi svojom bojom (DuPont akril za automobile) ofarba ceo čamac za 1.000 evra! (Za trenutak sam pomislio da mu ponudim čamac za te pare ali sam se setio zašto sam ga kupio i odustao od toga.)
Danas su mi iz jedne firme rekli da mogu da mi peskiraju čamac suvim ledom ali to košta duplo u odnosu na peskiranje kvarcnim peskom. Kažu da mogu da očiste oko 6 m2 za sat vremena. To bi otprilike bilo dovoljno za deo korita koji je u vodi. Ako se odlučim za pesak onda bih za iste pare mogao da ispeskarim čitavo korito spolja.
Razmišljam o tome da uklonim stražnji zid kabine, onaj u kojem vise ona iskrivljena vrata i da tako kabinu otvorim prema kokpitu i tako vizuelno (i ne samo vizuelno) povećam prostor u čamcu ali opet - dobro je da postoji način da kabina bude i zatvorena. E, sad, kako postići i jedno i drugo?
Zbog svega toga, jutros sam se probudio oko 2 sata i nisam mogao oka da sklopim do svanuća.
Biće tu još mozganja dok se sve ne uradi. Ali krenuo sam i sad nema nazad.
Možda kada sve bude gotovo Ružno pače neće postati labud ali biće to jedna slatka mala patkica.
Impuls:
Da ne pametujem bas mnogo, ali "peskiranje" suvim ledom je bolje jer skida samo oksidisani sloj a ne
i zdrav materijal. Dakle, nece ti dodatno istanjiti to sto je zdravo. Ovo govorim iz licnog, iskustva, kod
mene u firmi su radili neke stvari tom tehnologijom.
Kad smo vec kod Wurtha, imam dobra iskustva u lepljenu celicnih limova njihovim lepkom. Ne bi bilo
lose da ako ces nitovati novi lim, prethodno na spojeve premazes neki od njihovih lepkova, tako bi
dobio zaptivenost spojeva. Trenutno nemam kod sebe katalog, pa ti ne mogu detaljnije reci koji lepak
konkretno mozes upotrebiti, ali pogledacu nadam se sutra.
Ujedno, zamolio bih kemppija da prokomentarise lepljenje limova u brodogradnji.
Pozdrav, zelim ti da sto pre porines camac.
LSI:
Hvala, Impulse.
Te prednosti peskiranja suvim ledom sam i ja razumeo i zato i jesam u dilemi da li da očistim samo deo koji je bio u vodi i gde ima tragova oštećenja na zanitovanim delovima ili da za iste pare sredim čitavbo korito.
Sve mi se čini da bi bolje bilo suvim ledom uraditi podvodni deo, a gore boja inače dobro izgleda, pa da je samo ošlajfujem i premažem novi sloj u novoj boji.
A sad vas sve napuštam - odoh na spavanje, pa ću sutra odgovoriti na nove poruke ako ih bude.
Kapetan:
lsi imas bre 20kvm sve ukupno na camcu odradi sve sa suvim ledom i farbaj .. koliko to moze da ispadne skupljle ?
a veruj mi ustedeces brdo vremena i zivaca..
LSI:
--- Citat: Kapetan 05, 05, 2010, 00:12:27 pre podne ---lsi imas bre 20kvm sve ukupno na camcu odradi sve sa suvim ledom i farbaj .. koliko to moze da ispadne skupljle ?
a veruj mi ustedeces brdo vremena i zivaca..
--- Kraj citata ---
Kapetane, tačno je da je moj čamac nešto oko 20 m2.
Problem su pare (što bi ljudi rekli: Nema problema - nema para!).
Peskarenje kvarcnim peskom, ako odvezem čamac u Ugrinovce, koštalo bi 60 evra na sat.
Peskarenje kvarcnim peskom, ako dodje ekipa da na licu mesta uradi posao, košta 75 evra po satu.
Peskarenje suvim ledom, na licu mesta, košta 140 evra po satu.
Ljudi kažu da za sat vremena mogu da ispeskare 5-6 metara kv.
Matematika je tu jednostavna: za ceo čamac oko 4 sata ili preko 500 evra! Koliko još treba na to dodati za boju i za bojenje?
Iako se meni lično čini da boja trupa nije oštećena i da sa malo šmirglanja i mestimičnog gitovanja, površina može lako i brzo da se spremi za novu boju, djavo mi ne da mira, pa razmišljam o tome da čitav čamac očistim do lima i uradim tako da to traje. Ali budžet ne mogu da probijem.
Zato i razmišljam o tome da ispeskarim samo deo koji je u vodi (to je oko 5-6 metara kv. i oko 1 sat posla) suvim ledom.
Ostatak čamca samo bih ošmirglao i premazao novom završnom bojom.
Pre nego što donesem konačnu odluku biće još razmišljanja. Za subotu sam dogovorio da mi dodje čovek iz firme koja radi sa suvim ledom da na licu mesta vidi čamac i stanje boje, pa da mi da konačnu procenu potrebnih radova i cenu.
Posle toga znaću šta mi valja raditi.
Ipak, pre svega toga, moram da odlučim da li da radim na predloženoj nepotopivosti.
Ideja mi se sve više dopada, jer sigurnosti nikad dosta.
Nisam više u dilemi da li običan stiropor ili stirodur.
Dilema je: stirodur ili pur pena?
Mislim da sa pur penom mogu bolje da ispunim prostor.
Dno kanala koji je formiran u prostoru kobilice pokrio bih alu profilom čitavom dužinom tako da bi u dnu ostao kanal za cedjenje vode čitavom dužinom, a iznad tog profila nalio bih pur penu do visine patosa, koji će biti ušrafljen za konstrukciju, tako da ne bi došlo do podizanja.
Razmišljam o tome da pur penu ne nanosim direktno na lim već da je sipam u najlon kese (sprečiću lepljenje i ukoliko bilo kada poželim da izvršim kontrolu lima ili iz bilo kog razloga treba da izvršim neke radove na limu korita, ovako postavljena pena mogla bi lako da se ukloni).
Kao što rekoh, sve sam bliži ideji da uklonim stražnji zid kabine i na taj način "povećam" čamac.
Istovremeno, razmišljam o tome da na krovu napravim jednu jednostavnu konstrukciju (sa obe strane po jedan "U" profil) u koju bih mogao da uvučem ploču od leksana koja bi mogla lako da se izvuče, kad poželim i da se u montirane "U"profile uvuče i tako zatvori kabinu.
Leksan je lagan i manipulacija ne bi trebalo da bude teška; u sredini bi mogla da budu montirana klizna vrata tako da kada se ploča nalazi u "radnom" položaju, kroz vrata bi bilo moguće ulaziti i izlaziti iz kabine.
E, sad, ako bih to uradio, a čini mi se da nije mnogo komplikovano čak ni za mene, onda moram da rešavam problem volana. Trebalo bi u tom slučaju montirati nekakav stub ("konzolu") na kojoj bi volan bio fiksiran jer više neće biti fiksne površine koju sada imam na kabini. Mislim da ni ovo ne bi trebalo da bude komplikovan i nerešiv problem.
Kad sve ovo u svojoj glavi protumbam i ukrstim sa matematikom, prelazim na drugu fazu radova, tj. na peskarenje i farbanje. A onda na vodu.
Kad će to biti?
Pa, evo, u subotu ću znati koliko bi koštalo peskarenje, tako da ću u nedelju doneti odluku o tome kako i šta će se raditi.
Do nedelje ću znati i to da li ću na pod staviti aluminijumske table ili table od špera.
Do nedelje ću znati i da li uklanjam zid kabine i pravim portabl zid sa vratima. Ukoliko se odlučim za ovo (a vrlo sam blizu toj odluci) do nedelje ću osmisliti i rešenje za izmeštanje volana (moram da se čujem sa Kempijem i Stvladom da vidim da li bi jedan od njih dvojice mogao da mi izradi nosač i "konzolu" za volan).
U toku 20-te nedelje (10-16. maj) nabavio bih i montirao konstrukcije za "pokretni zid sa vratima.
U toku 21. nedelje (17-23. maj) organizovao bih farbanje.
Sve u svemu, mogao bih da se uklopim u prognozu da bi radovi mogli biti okončani do kraja maja. Pa čak i ako malo prebacim, neće biti strašno.
Razmišljam i o Mossijevom upozorenju u vezis a mogućim curenjima na nitovanim ivicama.
Ja sam se u čamcu vozio i video sam da je u prostoru kobilice, u žljebu bilo dosta vode, ali mislio sam da je to od kiše pošto kokpit nije pokriven.
Možda bi, ipak, bilo dobro, pre peskarenja i farbanja, da spustim čamac u vodu i da proverim da li negde ne curi na spojevima. Kao nepopravljivi optimista, nadam se da će sve biti u redu ali pitam se kako ću taj problem rešiti ako se ispostavi da spojevi cure?
Ima li neko nekakvu ideju kako se to rešava?
Ova probna vožnja mogla bi da se organizuje u nedelju 09. maja.
Sale NB, da li bih mogao da računam na pomoć oko spuštanja čamca u vodu i probne vožnje?
Ili da to uradimo kad Zorter bude spuštao svoju ladju u vodu? Više ljudi, više ruku...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju