E, ovako treba... > Restauracije

Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma

<< < (21/70) > >>

LSI:

--- Citat: mossi  28, 03, 2011, 22:12:45 posle podne ---Pa tvoj čamac je nitovan, zar ne?
Možda ni oni nisu imali čime da ga vare.

A za nitovanje treba bušilica, malo alata, aluminijumske nitne i silikon.  :)

--- Kraj citata ---

Tačno je da je čamac nitovan.
Sutra ću razgovarati sa Zokijem i njegovim prijateljem, Lukom, koji bi trebalo da odradi varove.
Ukoliko dodjemo do zaključka da je to nemoguća misija, uradićemo onako kako je čovek iz Futoga uradio na Pilotovoj ladji.
On je napravio produžetak iz jednog dela, a onda ga je zavrtnjima pričvrstio za prvobitnu krmenu ploču, a izmedju limova je ulio zaptivnu masu (ne znam tačno koju).
Na to je Pilot dodao posle još one kutije od prohroma kojima je dodatno učvrstio spoj fabričkog korita sa dogradjenim boksom.

Možda ćemo i mi, na kraju, morati tako.

Ispravka i dopuna teksta: Ovo podrazumeva da ćemo taj boks uraditi od nekog aluminijuma koji će Luka moći da zavari, a onda taj boks prčvrstiti uz trup čamca.


A što se tiče prevoda - nema problema. I meni se dešava da ponekad jednostavno previdim oblik neke reči koja mi se učini poznatom ili da ne obratim pažnju na strukturu rečenice i posle se pitam šta je pesnik hteo da kaže...

Zoran Marinković:
 :smile:

Nisam  nešto naročito pamatan, al' mi se nešto mota po glavi da se pričalo o nekoj reparaciji neke skalamerije....

1.  Kod tih nekih legura prilikom zavarivanja dolazi do poremećaja strukture materijala bez obzira na argon, a i teško
     je kontrolisati deformacije i napone nakon toga u materijalu (zato su se i avioni nitovali )

2.  Ako ne pogodiš isti materijal za dogradnju, problemi se skoro dupliraju a navodno se mogu javiti pukotine i to možda ne u samoj zoni
     vara nego neposredno uz var i to pod uslovom da se i nađe adekvatan dodatni materijal za zavarivanje

Ne bih da se prisećam dalje jer postoji velika verovatnoća da u nečemu grešim, a najmanje želim da te obeshrabrim, samo bi
se i ja verovatno odlučio za nitovanje.

Iskreno se nadam da ćeš uspešno uraditi planirano i da ćeš posle biti zadovoljan.. :good:

mossi:
Iskopao sam još jedan tekst:

Development of building bridges with aluminium constructions, aluminium
cupola for oil storages, long span structures for roofing sport halls, stadiums, exhibition
and trading centers required higher-strength weldable systems Al-Mg-Mn
and Al-Zn-Mg, as well as alloys of duraluminum type (2024, D16) and other.

A o varenju duraluminijuma ima jako malo.

stvlada:
,a za taj deo posla se ne bojim jer se radi u kooperaciji sa surovom profesionalcem i entuzijastom.samo cu recu da je uspeo da zavari aluminijum za pocinkovan celik i da je var izuzetno jak.video svojim ocima,..........
[/quote]

Sada se sigurno salite sa nama....
Ako mogu da pitam,cemu peskiranje ako se nigde ne vidi cist Al?

LSI:

--- Citat: stvlada  29, 03, 2011, 15:58:34 posle podne ---Ako mogu da pitam,cemu peskiranje ako se nigde ne vidi cist Al?

--- Kraj citata ---

Vlado, videli ste da na onim zanitovanim rubovima ima dosta oštećenja aluminijuma - zbog nitni, čišćenje površine na drugi način postaje nemoguće.
Ideja je da se peskarenjem očisti deo korita koji je bio zaštićen antialginom. Mislim da je neadekvatan antialgin doveo do oštećenja lima.

Posle pesakrenja ćemo videti do koje mere je metal oštećen i shodno onom što budemo videli odluči ćemo šta i kako dalje.

Deo korita iznad vodene linije biće samo ohrapavljen kako bi se površina pripremila za novi sloj boje.



Inače, radovi su konačno počeli.
Zoran je isekao staru krmenu komoru i sada ostaje da po završenom peskarenju napravimo boks koji će biti dodat na sadašnju krmenu ploču. Posle toga ide farbanje celog čamca spolja i iznutra, a kasnije sredjivanje enterijera.

Kasnije ću ubaciti fotografije kako čamac trenutno izgleda.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju