E, ovako treba... > Plovila
Dunja 2
Kapetan:
ako sam dobro razumeo skines vrata i to postane sto ?
Barba:
Pero, razmisli jos malo o enterijeru. Potencijala ima, ali je za sada ipak slabo funkcionalno. Meni se ne svidja ideja da kokpit nema vrata i da ne moze da se zakljuca, ali ajde, to i nije tako strasno. Stajaca visina je nedovoljna u zadnjem delu, a sve deluje nekako prenatrpano.
Mislim da su palubne klupe 200x50 bespotrebno dugacke za ovaj camac. Da li si razmisljao o postavljanju poprecne klupe uz zrcalnu dasku.
"Kormilarnica" je po mom misljenju previse uska. Mislim da je 40 cm nedovoljno da tu stane kormilo, komande, uredjaji, a da se ne uvlacis kao u jastreba.
Mislim da bi trebalo da razmislis kako da obezbedis komunikaciju kokpita i pramca. Ovako ce se desiti da se XX hromozomi suncaju na kabini i pramcu, a ti se kuvas za kormilom na 40C bez ventilacije i lupas glavom o staklo. :)
Ne znam da li si u kabini predvideo sredisnji deo cijim bi se postavljanjem dobio veliki lezaj, a mislim da bi lepse izgledalo da si ispostovao simetriju, tj. da oba lezaja budu 190 cm, a da LH kabinet bude 10 cm siri.
Pozdrav,
PS. Sad sam video da si isplanirao ispunu sredisnjeg dela u kabini :good:
Pera GARMIN:
Kap,
tačno tako. Rešavaš dva problema, prostor za otvaranje vrata, i gde odložiti sto kad ti ne treba... A i kada nema stola lakše je ukrcati putnike.
Barba,
al' ga napisaaaaa... moram polako i po segmentima da razmatram i odgovaram. Ali da počnem od početka. Konstrukcija drvo/epoksi ti omogućava da bilo koji element enterijera, u bilo kom trenutku, uz malo truda modifikuješ i prilagodiš potrebama... Svakako hvala na svakom datom komentaru!
Nisi jedini koji bi voleo da vidi vrata u kokpitu (jel' tako Dule Hy?), ali bi ona po meni bez potrebe odvojila kormilarnicu od ostatka kokpita, i time bi me dodatno odvojila od društva na brodu. Na Elpidi (Aquarius 320) smo uvek izvlačili slamku ko će da vozi dok mi ostali leškarimo po kokpitu... E sad, brava i ključ su prednost, ali sam ja u bezbednoj marini, pa mi krađa ne predstavlja problem. Uostalom, kad nisam na brodu sve vredno će biti zaključano u kabini ili ušrafljeno u tablu.
Stajaća visina u zadnjem delu je meni dovoljna :) a i tu je u pitanju samo ivica krova, u centralnom delu ispod krova je preko 190. Može se žrtvovati samoprazneći kokpit zarad povećanja visine, ali bi to malo otežalo održavanje.
Kako mi pecanje nije prioritet, to mi ni prostor u kokpitu, osim za razmeštanje gostiju ili leškarenje nije neophodan, a za to su mi tolike klupe idealne. Opet ponavljam, svaki se enterijer može lako prekrojiti prema želji i meri... Poprečna klupa uz krmenu dasku je takođe u opticaju, ali ne kao fiksna, već kao "uklonjiva" opcija.
Gornji deo kokpita - ploča za instrumente će biti pod uglom, 40cm je prostor samo za noge, do visine sedenja. U gornjem delu je taj prostor značajno veći jer su i leđa pomerena na kraj klupe, još 40cm nazad.
Na ventilaciju i izolaciju kokpita smo mislili, predviđeni su otvori ispod šoferke kroz koji će cirkulisati svež vazduh. Komunikacija kokpita i palube je preko bočnih paluba širokih 20cm, u smislu prelaženja. Ali sam se i ja nešto zamislio o dovikivanju sa XX hromozomima na pramcu... megafon, ili rupa u staklu :) Ili još gore, klizni prozor iz autobusa sa strane :) Mada, i nije tako loše izolovati XX hromozome na pramac, komunikacija se uvek može povratiti prebacivanjem istih na klupe/ležajeve u kokpitu...
Btw, simetrija u kabini je vidljiva samo na tlocrtu, kad uđeš unutra će ti smetati ceo wc da to primetiš, a tih 10cm na ležaju je korisnije nego u ormariću. Osim ako ne otvorim sa boka policu u visini ležaja, da se proture noge...
uf, valjda mi ništa nije promaklo...
Dule HU:
Ne osetih se prozvanim ali evo i od mene par reči, sve što je Pera napisao u prethodnom postu ima itekako logike , verujte. Družeći se godinama sa dotičnim gospodinom uvek me je zadesilo sledeće - očekujte neočekivano naravno u pozitivnom smislu.
Prvi Yyastog se pravi prema Perinim željama i potrebama, a svako drugi može se prilagoditi bilo čijim baš zbog materijala i načina izrade. I cela ta koncepcija je ono što je prava draž ovog plovila i projekta.
Svaka primedba, savet ili informacija u ovom projektu je poželjna - što kaže Pera, ali ja npr. ćutim, gledam, pomažem i čekam na šta će to da ispadne i verujte mi biće opet kao i uvek sa Perom - OČEKUJTE NEOČEKIVANO.
Inače za mene dobra vest je da ću i u Yastogu imati stajaću visinu u toaletu. Hvala projektantima i majci prirodi.
Kapetan:
--- Citat: Dule Hy 06, 01, 2010, 23:08:32 posle podne ---Inače za mene dobra vest je da ću i u Yastogu imati stajaću visinu u toaletu. Hvala projektantima i majci prirodi.
--- Kraj citata ---
ja cu opet da klanjam :(
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju