Pozzz ljudi nije me dugo bilo, ae reko najbolji nacin da se vratim je novom temom....pa da počnem:
Konstrukcija motora stara 2000 godina, a opis konstrukcije u bibliji, a jedino uspesno napravljen u Srbiji!!!!
"Mehaničko obrtno polje na jedinstven način rešava prenosa linearnog u rotaciono kretanje, omogućavajući višestruko povećanje snage pri istim gabaritima, odnosno višestruko smanjenje gabarita uz zadržavanje iste snage motora", objašnjava jedan od vlasnika subotičke firme, pronalazač mehaničkog obrtnog polja Tihomir Sič.


Na ideju za mehaničko obrtno polje Sič je došao oktobra prošle godine, na osnovu opisa mašine koji je dao prorok Jezekilj u Bibliji, u "Knjizi proroka Jezekilja" u Starom zavetu.
"Od Jezekiljevog točka do njegove primene u motorima trebao je samo jedan korak, tako da je u martu mehaničko obrtno polje, odnosno mehanizam ugrađen u motor, već radio", kaže subotički pronalazač.
"Prosto je neverovatno, u svetu smo prošli iz prve", kaže Sič. Prema njegovim rečima, u toku su pregovori o ustupanju licence, a američki partner je najavio da nema nameru da odustane od ovog posla.
Evo inicijalne tehnicke dokumentacije: Knjiga proroka Jezekilja.
http://www.istocnik.com/cgi-lo.../biblija.cgi/indexstari4l.html

Prema rečima predsednika asocijacije pronalazača i inovatora Miloša Katića, motor može unaprediti državu. Mehanizam mehaničkog obrtnog polja ugrađen u motor
eliminise potrebu korišćenja klasičnog prenosnog sistema
smanjuje gabarit motora, a
udvostručuje njegovu
snagu u istom vremenu i uz istu
potrošnju energenata.
Ovaj motor od 160 cm3 razvija 22 konjske snaga što
nijedan motor do sad nije mogao ostvariti. ideja da se napravi ovakav motor rodila se u oktobru prošle godine a već u martu ove godine on je radio. Nekoliko meseci kasnije, Sič je zainteresovao jednu čuvenu firmu u Sjedinjenim Američkim Državama i u toku su pregovori o ustupanju licence. Izumitelj je potpisao predugovor s Američkom firmom S&S, koja proizvodi motore Harli- Deejvidson.
Tihomir Šic je inače mašinski inženjer, a od 1999 godine s Miladinom Vidakićem vodi firmu Sič motors. tada započinje ozbiljan naučnoistraživački rad u oblasti motoristike. Dugogodišnji rad urodio je plodom te su njih dvojica prvi u svetu uspeli da konstruišu i stave u probni pogon jednotaktni motor koji uključuje njihova dva ranija pronalaska. Motor je napravljen u veoma skromnim uslovima na prostoru od 60 kvadratnih metara i sa starim alatnim mašinama.
Odmah nakon prvog aktiviranja ispitan je i kvalitet motora u čačanskom
Vojnom zavodu. Ta institucija je
jedina u državi koja ima sistem merenja motora s unutrašnjim sagorevanjem. rezultati su pokazali
izuzetne vrednosti te konstrukcije.
Uređaj je izmerio nešto što se na ovakvom sistemu nije moglo očekivati. Motor je
brži, lakši i jednostavniji. Pored svega toga smanjena je potrošnja goriva, ali i zagađenost vazduha rekao je Katić. On je podsetio i na činjenicu da su dosad motor
bezuspešno ispitivali u Subotici. Motor je
mnogo jači od očekivanog, tako da je
pokidao kočnice na instrumentima za merenje.
Ukoliko bi motor ušao u široku upotrebu mogao bi se koristiti u svim domenima, posebno u poljoprivredi za pogon pumpi za kosačice čak i za traktorski motor. S druge strane oslobodili bi smo se uvoza takve mehanizacije te bismo postali izvoznici. Naša automobilska industrija oslobodila bi se licence zavisnosti. Prema Katićevim rečima motor je moguće konstruisati u našoj zemlji jer nema najskuplji deo - radilicu koju je zapravo najteže proizvesti. Samo ovaj podatak ukazuje na to da vrlo brzo možemo očekivati da u našoj zemlji počne proizvodnja barem našeg modela, jer se delovi proizvode ovde i mogu se lako uklopiti u ceo sistem, zaključuje on.
SRBIJA MEÐU SEDAM SVETSKIH MOTORA - svi klipovi s unutrašnjim sagorevanjem rade iz neke gornje tačke kada sagorevanje goriva gura klip nadole, a zatim se klip mora ponovo vratiti. sada uz ovo novo rešenje klip radi iz obe tačke. iz toga je proizašao i prvi jednotaktni motor, koji je najbliži nekom elektromotru.
Napravljen je eksperimentalni prototip motora koji je eksplicitno dokazao gore navedene tvrdnje i opravdanost svrsishodnost i upotrebnu vrednost sistema SIČ.
Rezultati merenja su fascinantni i dostavljamo uporednu tablicu sa tehničkim podacima izvornog motora i prototipa SIČ koji je napravljen od dva (2) sklopa izvornog motora.
* Izvorni motor Tomos UMO 08
Zapremina 80 ccm
Max Snaga 3,4 KS/5500min-1
Max Obrtni moment 4,34 Nm/5500-1
* SIČ MOTOR
Zapremina 160 ccm (2x80ccm Tomos UMO 08)
Max Snaga 22 KS/3000min-1
Max Obrtni moment 53,8 Nm/2000min-1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R85dcLe7Zi8[/youtube]
Original inicialna tehnička dokumentacija:
15. I kad gledah zivotinje, gle, tocak jedan bese na zemlji uza svaku zivotinju prema cetiri lica njihova.
Jezek. 10:9
16. Oblicjem i napravom behu tockovi kao boje hrisolitove, i sva cetiri behu jednaka, i oblicjem i napravom behu kao da je jedan tocak u drugom.
Jezek. 10:9 Jezek. 10:10 Dan. 10:6
17. Kad idjahu, idjahu sva cetiri svaki na svoju stranu, i iduci ne skretahu.
Jezek. 1:9
18. I naplaci im behu visoki strahota; i behu naplaci puni ociju unaokolo u sva cetiri.
Price 15:3 Jezek. 10:12 Otkr. 5:6
19. I kad idjahu zivotinje, idjahu i tockovi uz njih; i kad se zivotinje podizahu od zemlje, podizahu se i tockovi.
Jezek. 10:16
20. Kuda duh idjase, onamo idjahu, i podizahu se tockovi prema njima, jer duh zivotinjski bese u tockovima.
21. Kad one idjahu, idjahu i oni; i kad one stajahu, stajahu i oni; i kad se one podizahu od zemlje, podizahu se i tockovi prema njima, jer duh zivotinjski bese u tockovima.
22. A nad glavama zivotinjama bese kao nebo, po vidjenju kao kristal, strasno, razastrto ozgo, nad glavama njihovim.
Jezek. 10:1 Jezek. 10:20