E, ovako treba... > Restauracije

Grunfovanje Nuthy-ja

<< < (32/37) > >>

vepar:
Samo sam te cekao da se javis!  ha ha ha ha Ti drzis u dnevnoj sobi Tomosa kao totem!  ha lol ha lol

Dora:
Zankiki je pristrasan hahaha

Hvala za mišljenja obzirom da nemam pojma :)
Sad sam zvao kolegu, suzuki je valjda 6 konja u pitanju  i reče kratka čizma, kaže da treba oko 38cm visine od vode  i da je to neki standard. Napraviću da se može podešavati.
Inače je i mi treba za to da dodjem do obale a posle telefon i ostalo :)

Sad kad sam isekao dno za platformu utvrdio sam da je to aerodrom hahaha Može motor i za stalno da stoji...

Bakara:
Ja se pomalo slazem sa svakim odgovorom vezanim za pomocni motor.

Isto kao Vepar drzim pomocni motor uvek na nosacu, i proveravam borbenu gotovost bar dvaput mesecno da budem siguran da pali i radi, ali i da se malo podmaze. Po mom misljenju, pomocni motor mi najvise znaci ako je na nosacu jer on i treba u situacijama kad stvari izmicu kontroli i nema vremena da ga trazim u bunkeru, montiram, kacim rezervoar i drukam gorivo. Znaci ako mi nesto zakaze na plovnom putu, ili negde gde me voda nosi na druge camce, plitku vodu...onda mogu da se pouzdam u pomocni motor. Ako treba da se vratim sa neke lokacije, i imam vremena da iznesem taj pomocni iz bunkera i montiram, onda cu verovatno imati i vremena da se pozabavim da resim problem na glavnom motoru, pa mi opet pomocni ne znaci u toj situaciji...
Primera radi, T4 treba da ima oko 13kg, a T10 i T18 imaju 35-38kg. Nimalo nije zgodno skidati i stavljati motor te tezine.

Inace imam Tomos 4 sa dugom nogom i teretnom elisom, gura motornu jedrilicu od oko 2.5 tone i imao sam srece da nadjem dobar i ocuvan primerak sa novim karburatorom. Kao i kod Zankikija, posle dugog stajanja, dovoljno je da potegnem dva ili tri puta i znam da ce upaliti. Odrzavanje je minimalno, svodi se na zamenu ulja u cizmi jednom godisnje :)

Dora ima tezak brod, ne znam da li bi mu T4 bio dovoljan ali sta god resi da uzme, svakako treba duga noga i kao sto Vepar kaze, bolje je da bude uronjen malo vise u vodu jer po talasima platforma najvise izlazi iz vode a motor uvlaci vazduh.
Zgodna stvar kod nas koji imamo list kormila je to sto pomocni motor moze da se zabravi da drzi jedan smer i jedan gas, a da se upravlja iz kokpita samo kormilom  6589



Terca:

--- Citat: Dora  31, 05, 2021, 20:29:04 posle podne ---...na novoj "terasi" :)


--- Kraj citata ---

ccc... na krmenoj platformi valjda majkumu, nisi više prašinar  a0335

apropo pomoćnog motora...... hm.... motori ne plove, čovek plovi koristeći motor. Kad je neispravan, motor nije kriv, kriv je zna se ko.
Motori nemaju mozak, karakter, ličnost, bubice, inat... zna se ko to ima. To važi i za brendove motora pojedinačno.

Za pomoćni motor izaberi  neki dovoljne snage, ispravan, najjeftiniji,

Brod ti je povelikački, sa tumorom odozdo, grdnoga propelera koji ne možeš da skloniš za plovidbu pomoćnim motorom. To znači da ćeš sa bilo kojim vanbrodskim motorom imati lošu i ograničenu plovnost i manevar, računaj na 5-6 km/h po mirnoj vodi... a do te brzine ti je dosta i "četvorka" (može i jamaha 4ka, 5ica, 6ica to sad nije u fokusu).
Za dužu plovidbu sigurno neće biti ali za bežaniju do prve obale hoće. Snažnijim motorom ćeš brže stići do te brzine i lakše ćeš zaustavljati brod , slabijim sporije i teže manevrisati.

Za dužu plovidbu opet ponavljam nijedan neće biti ni dobar ni udoban, sa svim visuljcima od brodskog motora i bez komandi i kormila...

Drugo na šta obraćaš pažnju je da bude ispravan, (svaki brend bez izuzetka može da bude ispravan i svaki može da bude neispravan).

Ako budeš imao pomoćni motor možeš da ga držiš i na nosaču i u kaptaži ... izbor je tvoj, važno je samo da znaš da proceniš kada gde treba da stoji, ne mora da bude spreman za upotrebu u 3 sekunde, nikad nevreme nije naišlo niodakle za 4 sekunde... nikom se pogon ne raspadne u milisekundi bez najave... a opet: čovek se ne uneredi što je wc daleko nego što kasno krene.
Kobinacija tvog broda i omanjeg vanbrodskog motora nije dobra za plovidbu po nevremenu i u to ne treba ni da se uzdaš ni da računaš previše. Treba da se skloniš pre problema, i ozbiljno sidro da imaš.

Naravno da treba da proveravaš periodično da li motor radi kako si zamislio (provera borbene gotovosti).

Treće što treba da znaš je koliko različitih vrsta i koje količine goriva imaš na brodu. Osnovni pogon ti je dizel, a teško da ćeš naći dobru jeftinu vanbrodsku dizel varijantu. Onda ti je u principu svejedno da li imaš dodatnui kantu bezolovnog ili mešavine. Li ako imaš i motorku onda je mešavina bolja, a ako imaš benzinski vebasto onda BMB95.

Zbog tih dodatnih kanti i smrada i čudesa može da bude interesantan i motor koji na sebi ima rezervoar.
Takvih ima svih brendova, to su po pravilu najumanji modeli... sadržaj kantice je jedva dovoljan za sklanjanje a to ti samo i treba (i još kad grofovski poludiš i kupiš sebi i bajbot moći ćeš i da ga iskoristiš).

Poslednje je da bi trebalo da bude i jeftin (i lagan i jednostavan)... jer i nije neka esencijalna potreba, tu tek dolazi do izražaja tomos (taj čuveni).

Ako ti je prioritet da ploviš preplanuo i u belim bermudama i brodaricama onda tomos od 30 godina i nije dobar izbor, da se ne uprljaš... u drugim slučajevima nije ni loš, neke žene i vole kad malo "miri na zoljicu ili apenca  ha ".

Izmeriću visinu danas za bravarske radove, a tačno ćeš podesiti onda kad nabaviš motor (montiranjem daske ili "mesarske plastike").

zankiki:
Uglavnom se slažem sa Tercom...
Meni je na Marissi pomoćni na Marissi samo jednom zatrebao, doduše i tada jer sam kobilicom pokušavao da prokopam prolaz iza Šašićeve ade pri niskoj vodi, pa je pukla prirubnica. A i neću da malerišem sa držanjem pomoćnog na nosaču, da ga tamo stavim garant bi zatrebao...

Provereno ga vadim iz spremišta, montiram, spremam benzin i palim za manje od 2 minuta...

A ozbiljnu oluju sa pomoćnim motorom ne želim ni da zamislim a kamoli doživim.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju