E, ovako treba... > Brodski motori

DMB 450- saveti i iskustva

<< < (5/14) > >>

Terca:

--- Citat: George  20, 11, 2020, 12:09:53 posle podne ---... , a pošto imam pokazivac temperature vode koja je uvek negde oko 40 stepeni, kontam, da se motor (pa ni ulje) ne pregrevaju. ...

--- Kraj citata ---

Ne može oko, mora da bude ispod 40. To je temperatura vode na ulasku u blok, i ona raste dok termostat ne otvori, a on otvara na 50 stepeni na izlasku vode iz motora.. Ako temperatura na uslasku u blok ode preko 40, vode nema dovoljno u motoru tj. veću deo odlazi direktno u izduvnu granu.

Klasični brodki motori (ne automobilski) i protok vode kroz njih se po pravilu projektuju da se voda pri prolasku kroz motor ne zagreje više od 10 tak stepeni (time se postiže da motor može da se ohladi i u najgorem slučaju, u toploj vodi reda 30 stepen i onda termostat od 50C ima smisla. Termostat mora da bude 50 jer se već od 55C pojačano taloži krečnjak i so iz morske vode.)

Tih 40 na ulasku vode u blok opet ne znače da je motor, posebno  ulje na projektovanoj, optimalnoj temperaturi (ako nema ventilacije) , iako se sve to hladi vodom..., ali je verovatno, skoro 100% sigurno,  sve u zoni tolerancije.



--- Citat: George  20, 11, 2020, 12:09:53 posle podne ---... Imam još jednu nedoumicu, a to je dali koristiti filter, ili ga voziti kao do sada bez filtera?

--- Kraj citata ---

Koristiti filter. Zapravo koristiti kućište filtera a bez filtera je glupost. Ovde je kontekst da se promenom filtera utiša zvuk motora, a to se postiže upravo prigušavanjem zvuka detonacija iz cilindra koji se čuje kada nema papira (kroz originalni žičani filter).

Terca:

--- Citat: Bakara  20, 11, 2020, 12:32:23 posle podne ---
@Terca
Ako sam dobro razumeo na kraju, optimalno je da se ostavi usis pored motora - bez creva koje bi islo napolje, jer onda motor uvlaci vazduh spolja i tako provetrava i delom hladi motorni prostor?

--- Kraj citata ---

Da, u većini slučajeva je to tako, ima raznih motora, sistema, kombinacija, hlađenja... a ovde konkretno pričamo o Gerogijevom malom "mašinskom prostoru" gde je bez ventilacije promena temperature značajna.

U ozbilnim sistemima se ventilacija dodatno forsira (ne mislim samo na bilge blower nego uopšte).

George:
Poručen fićin filter, što ga je Bakara preporučio na kupujem prodajem. Sledeće nedelje sledi sečenje i varenje. Postaviću slike...

Bakara:
 Super, srećno sa radovima  thumbup
Raspitaj se odmah gde da kupiš filter vazduha, jer je meni bilo začuđujuće da 6 ili 7 radnji koje sam zvao, nisu imali. Jedan mi je rekao: "šta se čudiš, jel ti znaš da se Fića ne proizvodi od 1985.?"  sajkaca

mesechar:
papirni filter na vodi ,nije neka kombinacija kad se nakondenzuje smanji se propusna moc pa motor moze malo da losije radi na visljim obrtajima.
Ovo je moje konkretno iskustvo . Ja sam isto vodjen teorijom "bolje sa filterom nego bez" na mom mariniziranom mercedesu om 603 stavio fabricku kutiju i fabricki filter i posle par nedelja poceo je da jevticavo radi na vecem gasu . razlog je bio okvasen filter od kondenzacije.
uostalom ni jedan vanbrodski motor fabricki nema nikakav filter samo mrezicu da ne upadne neki krupan komad prljavstine

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju