E, ovako treba... > Brodski motori
DMB 450- saveti i iskustva
Drivee:
--- Citat: marko07 25, 08, 2020, 13:35:27 posle podne ---Za te pare zena ce da me ustroji i postavi u masinski deo da sam drzim oba, balansiram i pevam od srece :D
--- Kraj citata ---
ha ha hahaha stri stri clap clap
George:
Malo sam kasno primetio temu koja je i meni zanimljiva pošto sam i ja već nekoliko godina ponosni vlasnik pomenutog DMB-a, pa bih stoga, ako to još sada nekoga uopšte zanima izneo neka svoja iskustva. Što se tice goriva, nikad nisam sipao ništa drugo osim eurodizela bez ikakvih aditiva. Predfilter-misaona imenica. Nisam ni pomišljao da ga stavim pored fabrikog, ali je sigurno da škoditi neće. Filter vazduha je rešen na jedan unikatan nacin, tako što ga i nemam. U stvari postoji kutija filtera (pravljena po uzoru na fićin) ali bez filtera u toj kutiji (svojevremeno sam tako kupio brod). Da bih smanjio usisnu buku, na usisnu cev filter kutije sam navukao debelo gumeno crevo dugacko oko 1,5 m, i na taj nacin usis izveo iz motornog prostora, pa sad motor usisava vazduh iz komore ispod sedišta na terasi broda. Osim što sam ga utišao, spasio sam ga i od usisavanja vrelog vazduha iz motornog prostora. Lokalni majstor mi je rekao da ne brinem zbog nedostatka fitera, pocim na vodi ionako nema prašine, a pogotovo je nema u komori ispod sedišta. Motor me inace savrseno sluzi, i barem za sada imam maksimalno pozitivno misljenje o ovom malom dizelasu. Ono što još drugi nisu napisali je da što se anlasera tice, to je levookretni koji izgleda isto kao Yugov, ali ne odgovara pošto kao što rekoh okreće u suprotnom smeru. Imao sam veliki problem kada mi je crko pa nisam mogao nigde da nabavim drugi, dok nisam saznao da odgovara od Renoa 4 TL, pošto on ima taj smer okretanja. Problem je jedino što Renoov anlaser ima drugaciju prednju deknu pa se ona mora prebaciti sa originalnog anlasera. Mene bi eventualno zanimalo kakav filter vode imaš kod usisa (u bunaru), jer ja imam obican limeni sa rupama od 4mm, i relativno cesto mi se zacepljava, pogotovo kad Tisom pluta socivica.
Terca:
NIsam do kraja zadovoljan tvojim rešenjem usisa vazduha, mada to može da zavisi od samog motorskog prostora. Po gabaritima bih rekao da je kod tebe u pitanju samo hauba iznad motora i to je mali prostor, sa malom zapreminom vazduha i on se mora grejati. Bez obzira na to što dovodiš svež vazduh u sam cilindar, mora se viditi računa i o ventilaciji samog prostora i temperaturi u njemu jer npr. na tom motoru se ulje hladi i vazduhom preko tankog aluminijumskog poklopca kartera (na samom dnu). Ja sam isprobavao takvo rešenje pre x godina, sa crevom i filterom vazduha za astru, i buka je ok, ali sam merio da mi je temperatura i ulja i samog vazuga kod motora viša (ne pitaj me zašto sam sve to radio, uglavnom kada se mnogo sati vozaš godišnje na 10 tak km/h, nekako moraš i trošiti vreme inače alkohol ubi).
Kada se usis ostavi tamo gde je nacrtan, motor mora da potroši preko pola kubika vazduha na minut na 3k obrtaja, tako kažu podaci iz Lombardinija, koji je zapravo napravio taj motor... i to je već lepa ventilacija (vazduh naravno ulazi jer nema vakuuma unutra jh , a to opet znači da i nema vrelog vazduha.
Moguće je ventilaciju napraviti i drugačije, ali mi se čini da je prepravka fićinog filtera optimalno rešenje, za obe navedene stvari. I za treću, jer se onda kroz taj usis lepo sagore i uljne pare i motor bude značajno manje mastan i manje smrdi.
Sad, razlike se ne mogu primetiti lako, ni brzo, ako se motor arči par desetina sati godišnje, kada se i brže pohaba to bude za 10-15 godina, to je verovatno prihvatljivo za svakoga iako sam motor treba da traje mnoooogo duže. Pa kome radi ne treba ništa menjati.
George:
Da, ovo što si Terca napisao je zaista tema za razmišljanje.U pravu si, u pitanju je samo hauba ispod koje je motor u vrlo malom prostoru. U principu motor i ovako bezprekorno radi (a bude tu i dužih plovidbi od 7-8 sati u cugu), a pošto imam pokazivac temperature vode koja je uvek negde oko 40 stepeni, kontam, da se motor (pa ni ulje) ne pregrevaju. E sad, cinjenica je da uvek može bolje. Sviđa mi se ovo što si napisao, pa ću razmisliti o prepravci na fićin filter. Problem je u tome što on sada već skoro uopšte ne može da se nabavi. Ako slucajno neko ima jedan viška, ja sam potencijani kupac, pa neka mi se javi. Imam još jednu nedoumicu, a to je dali koristiti filter, ili ga voziti kao do sada bez filtera?
Bakara:
Ima da se nabavi na oglasima za male pare, pa se lako prepravi. Ja sam to radio, pa cu postaviti u ovoj temi sve detalje:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,995.30.html
Evo ga jedan oglas:
https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/oldtajmeri-delovi/kuciste-filtera-filter-za-vazduh-zastava-750-za-ficu-fica/oglas/104309875?filter_id=931412283
@Terca
Ako sam dobro razumeo na kraju, optimalno je da se ostavi usis pored motora - bez creva koje bi islo napolje, jer onda motor uvlaci vazduh spolja i tako provetrava i delom hladi motorni prostor?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju