Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA
Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
George:
Evo danas sam se malo poigrao sa DMB-om. Njakao sam ga dobrih sat vremena, tako da sam ga solidno zagrejao, i tada sam vadio i vraćao vazdušni filter ali se to ipak nije pokazao kao uzročnik problema. Ono što je čini mi se urodilo plodom je što sam mu poranio završetak ubrizgavanja. Sad još ostaje da se još po koji put testira, ali mislim da je to bilo to. Ono što me još uvek malo nervira je što mu pun gas nije stalan nego varira od negde 2700 do 2900 o/min. Prosek 2800, što je rekao bih uredu. Osim toga sam primetio još jedan "interesantan" detalj, a to je prilično zaprljan vazdušni filter, i to posle oko 80 radnih sati. Znajući da na vodi nema prašine, bojim se da se nešto vraća iz motora što prouzrokuje tu neku masnu prljavštinu na filteru, a to bi moglo biti zbog lošeg zatvaranja usisnog ventila. Sve nešto mislim da bi možda to mogao biti uzrok i onog promenljivog punog gasa. Eto, ako neko stručan ima neki komentar ili sugestiju neka piše.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Terca:
da li je mašća ravnomerno raspoređena po unutrašnjem obodu (obimu) uloška ili je skoncentrisana, malo jača fleka kod ulazne lule kućišta filtera, na spoljnoj strani uloška?
George:
--- Citat: Terca 08, 09, 2021, 09:42:03 pre podne ---da li je mašća ravnomerno raspoređena po unutrašnjem obodu (obimu) uloška ili je skoncentrisana, malo jača fleka kod ulazne lule kućišta filtera, na spoljnoj strani uloška?
--- Kraj citata ---
Ima je manje više po celom obimu, ali je ubedljivo najviše ima baš kod ulazne lule filtera, i to u obliku kružne fleke.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Terca:
Po tome znaš da se to usisava spolja... To su uljne pare iz motora, pretpostavljam da nije motor produvao nigde, to bi video , sve bi bilo garavo...
Uljne pare su sasvim normalne, na dekli imaš čep sa oduškom baš zato da pare izlaze napolje... na čepu imaš gumenu kapu na kojoj je crevo koje sprovodi paru....
Te gumene kape su dodatak koji su osmislili naši majstori u rakovici, jer su s vremena na vreme neki motori bljuvali ulje na taj čep... siguran sam da to imaš, i ako si ostavio to crevo da visi nisi puno uradio, nisi eliminisao masnu paru iz kutije u kojoj je motor, ona samo izlazi na drugom mestu Originalno na motoru je žičani filter koji guta sve to ali je motor bučan a ti si ga zamenio sa finim papirom. Sad nije više bučno ali papir pokupi sve uljne pare koje se ne zalepe za kutiju i motor. Originalni filter se redovno pere u nafti na svakih 100 sati a i uložak filtera bi tako trebalo da se menja, ili makar da ga zakreneš jer se umasti samo na tom jednom mestu.
Bolja varijanta bez obzira kakav filter imaš da crevo završi u nekoj flaši, ne previše maloj, jer se para tu malo zadrži i brzo ohladi, pa se ulje kondenzuje unutra, pomalo masti flašu iznutra, ne svo ulje ali dobar deo. Neka količina pare ipak izleti napolje. Stari majtori koji veruju da motor treba da je pomalo masan kažu da je to tako dobro i dovoljno (tako je kod mene trčalo godinama, na dva različita dmb-a, i to je varijanta koju preporučujem).
Malo svečanija varijanta je da iskoristiš priljučak za iberlauf na tom kućištu filtera i da crevo nakačiš na njega, tada motor guta uljne pare, predgrejan vazduh, sve 100% bez prašine.... a papirni uložak svakako duže traje jer se ne masti (i tu varijantu sam imao neko vreme).
Tako dobiješ mnogo čistiji mašinhaus ali stari majstori ne vole tu varijantu, jer teorijski može da se desi, kod starijih izraubovanih motora da pljunu malo ulja na odušku na čepu i da motor krene u iberturažu. Ja ne znam da se to ikom desilo, pogotovu dok je motor nov ili uredno servisiran, ali ne treba olako zanemarivati mudrosti starih majstora.
Zato sam u toku ove sezone osmislio kombinaciju da crevo sa oduške ide u flašicu gde mi moglo da otkapljava ulje u tečnom stanju (već kondenzovano, a drugo crevo (kraće, poviše u flašici) vodi u kućište filtera iza uloška, tu se pokupi preostala para.
Evo i slike, to sam tako namestio pre 70 tak sati kad sam menjao ulje i procena rezultata je u toku, Stavio sam "providna" creva i flašicu da tačno vidim šta se događa i gde je i koliko masno...i vidi se trag dokle je crevo iz oduške zamašćeno.
Naravno, to sve ne mora da se radi, prihvatljivo i je bez toga, ta količina pare je sasvim ok ali svako od nas ima neku dijagnozu, moja je na latinskom tri dugačke reči... a kad sam menjao ulje pio sam vodu pa reko ajd da se poigramo...
I da, koliko dimi zavisi i od ulja koje sipaš, koliko je razbijeno tj koliko redovno ga menjaš, koliko cepaš mašinu itd
Terca:
a kad sam već otvarao da slikam mašinu, pre neko vreme u već nekoj temi smo pisali o zautavljanju motora, dekompresorom ili na pumpi kako treba... slikao sam najjednostavniju varijantu, 12 V rele za otvaranje gepeka automobila, sa pijace, koji ima sajlicu i njome poteže krilce na boš pumpi.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju