Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...

<< < (14/18) > >>

George:
Pali k'o mina i vruć i hladan. Ulje ne jede uopšte, a obrtaji... Bojim se da sledeće godine bude još gore, pa da mu pun gas bude recimo 2400.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Dora:

--- Citat: George  05, 09, 2021, 13:10:28 posle podne ---Sklon sam da izjavim da se u potpunosti slažem sa tobom, međutim ovaj tu lokalni majstor tvrdi da tu oko boš pumpe nema šta da crkne jer je ovo neka potpuno jednostavna pumpa sa jednim jedinim segmentom koji smo pre 4 godine stavili nov u kompletu sa diznom. E sad, ja kao laik po pitanju pumpe još uvek nekako mislim da tu nešto ne štima oko pumpe, međutim tu je njegovo mišljenje kontra mojeg. Možda ću ipak morati naći nekog bošistu...

--- Kraj citata ---
Vidi ja totales nemam pojma šta na tom motoru odredjuje količinu goriva ali znam kako radi dizel i radio sam nekad davno na boš odeljenju u autovojvodini. Taj segment ili element je deo visokog pritiska kao kod svakokog dizela, koliko cilindara toliko elemenata.
Preko neke poluge se zaokreće taj element (unutrašnji klip) i time se reguliše količina goriva. Kao na vinskoj slavini na buretu, okrećeš pa se rupa povećava. Jedino šta se tu podešava je da se uskladi količina goriva sa brojem obrtaja a taj podatak daje fabrika. To se zove tariranje pumpe i obavezan je korak. Drugi deo podešavanja je proboj dizne i količina koju je bacila goriva, meri se pritisak na kome otvara i količina u zadatom vremenu koje je uskladjeno sa potrebama motora, opterećenje i obrtaji.
To je naftni deo. Motorni deo je sklop klipa i cilindra sa ventilima.
Treba izvaditi diznu, napraviti reducir za neki glupi manometar, zavrnuti umesto dizne i verglati, manometar mora da meri bar 25 bara. Za taj motor i vrapci nose priručnik tako da se sigurno zna kolika je kompresija potrebna za normalan rad.  Mali pad kompresije ukazuje da su karike loše a velik pad ukazuje da ventili ne drže.

Crni dim je dokaz nepotpunog sagorevanja a to je opet hemija. Odnos vazduha i goriva mora biti u granici da bi sve sagorelo, ako ima manjka nema snage, ako ima viška nema snage. Čudno me gledaju kad kažem da višak goriva gasi vatru ali je tako :) Siromašna smeša pravi veću temperaturu i opasnija je po motor, zato "tuneri" nalivaju gorivo da ne spale motor a mi se davimo...

Ono što moraš uraditi da bi razrešio svoju dilemu je da izmeriš kompresiju i pregledaš usisnu liniju od filtera pa na dalje da se nije šta zaštopalo. Boš pumpu ili šta već ima svakako ne možeš proveriti u kućnoj radinosti..

Ostaje još jedna mogućnost da se vazduh u motornom prostoru pregreje a to je onda manjak kiseonika, možda da probaš eksperimenta radi da staviš neku kakvu god cevku do napolje.

George:
Dora, svaka čast na detaljnom odgovoru. Nema kud, moraću malo detaljnije da se pozabavim sa ovim problemom. Nekako mi teško pada da se pomirim sa konstatacijom da je motor odsvirao svoje. Pre će biti da je nešto drugo po sredi, samo se malo treba pozabaviti

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Terca:
Au bre al ste se raspisali, ovo se jedva prati .

Imamo daklem DMB koji ne razvija dovoljno snage i dimi od nekog momenta...

Najpre o tim obrtajima, malo oni govore jer je dobro pitanje da li ste zapravo pogodili odnose remenica puta broj pari polova na alternatoru i to našli i baš tačno podesili na satu... pa brojevi moraju da se uzimaju relativno. taj motor bi trebalo bez opterećenja da izvrti 3000 obrtaja, ali po cenu da dimi kao armagedon i da mu curi nafta kroz auspuh... sve crno. Takav režim rada nije preporučljiv osim na par minuta kada baš želite nešto da pogurate, uradite, iščupate. Do nekih 2800 obrtaja bi trebalo da pričamo kada je tema trajni rad.
Kada se motor optereti, kopčom, propelerom, brodom, oba broja idu nadole, koliko nadole zavisi od propelera broda itd. Da je motor značajno veće snage (recimo 2,5 - 3 puta) ili lađa značajno manjih gabarita ne bismo imali ovaj kontekst "sigurnog" preopterećenja ali sa ovm kombinacijom je to izvesno.

Tako da, teško mi je da raspravljam o tačnom broju obrtaja koji bi trebalo da se izvrti... ono što jeste izvesno je da je bio neki broj i da se on smanjio, i da motor u drugom momentui počne da dimi.

Prvi simptom: "motor razvija manju snagu nego ranije" ukazuje na:
- nepravilno podešeno (razdešeno) ubrizgavanje
- nepravilan rad pumpe i dizne
- u najgorem slučaju istrošenost delova motora, prstenova itd.

Ako krenemo od nazad, najmanja je verovatnoća da je to slučaj jer je motor preiveo neku generalku par godina unazad, a u međuvremenu nije trčao iljadu ipo ili dve hiljade sati...
Pumpa je koliko sam pročitao takođe sređena bila pa je verovatnoća mala da je gremlin tu, ali bi možda dizna mogla biti problem ako nepravilno raspršuje gorivo, ako je trunje dospelo do nje, ako ima rđe u rezervoaru, ako nije menjan filter goriva (on se naravno menja). Opet filter koji stoji na motoru bi trebalo da bude prevencija za sve to.

Treći (prvi uzork) je nepravilno podešeno ubrizgavanje, što bi Dora rekao pogrešna količina a ja bih dodao i u pogrešno vreme. Početak ubrizgavanja je nadam se dobro urađen pri servisu dovođenjem motora u fazu, na zamajci ima oznake za to, mrtva tačka, otklon od 23 stepena itd.... tu ne verujem da može biti problem jer je neko vreme sve bilo prihvatljivo dobro.
Završetak ubrizgavanja se podešava na poklopčiću boš pumpe, na istoj onoj pločici koja nosi krilce kojim se motor zaustavlja... slika u prilogu

Terca:
Drugi  simptom: " motor dimi", može takođe imati različite uzroke:
-  preopterećen je
- završetak ubrizgavanja nije podešen (razdešen je)
- boš pumpa ili dizna brljaju.

Da pretpostavimo da je motor opterećen kao i ranije, istim trupom i istim propelerom, da nije ništa menjano, pa ćemo to iskljućiti. malu ogradu moram da napravim i ovde je meoguće u slučaju poddimenzionisanog motora opterećenje pokvariti na razne načine, a jedan od njih je i da usporiš plovilo (npr obrasteš sa 300 kila školjki) pkrećeš se sporije na istom broju obrtaja, klizanje propelera je veće , tj poraste i opterećenje na motoru..., nalik situaciji kad naglo dodaš gas, i dok brod ne prihvati brzinu kulja dim iz auspuha... O tome povedi računa ali ajde  da zanemarimo to.

Preostala dva uzroka su ista kao i za prvi simptom (snagu).

Zato bih ja da sam na tvom mestu prvo probao ovim redom:
- proverio ozroke za preopterećenje, (kese konope, zakačene balvane itd)
- podesio završetak ubrizgavanja približnom metodom, to može na licu mesta brzo.
- ako ne pomaže puno da skinem diznu i odnesem na proveru
- to su "najjeftiniji zahvati", ako to ne reši onda se češemo dalje

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju