Nautika opšta... > Nautičke reportaže

Beograd - Beška - Beograd

(1/3) > >>

dell_mare:
Posle duže vremena od kupovine i uvoza holandskog brodića, žena i ja smo došli u situaciju da organizujemo dužu plovidbu pa reko da to podelim s forumašima. Bez namere da priča bude isključivo korisna biće u skladu sa ovom temom - dakle reportaža. Neko jednom reče, ako hoćeš da probaš brod, poteraj ga prvo uzvodno. Tako smo rešili da napakujemo još troje ljudi s nama (stomatološkinju, vozača teških kamiona i bankara) - svi troje - zlu ne trebali, i nanemenski pozvani kao pravi prijatelji,..i tako odemo do Beške, za koju smo emotivno vezani. Brod natankali dizelom, vodom, pivom, vinom i ostalim tekućinama. Tako se uhvatismo plovnog puta. Sve vreme imali smo sunce i pravo letnje vreme. Usput nam brzo prođoše divne scene kupača i barki na Vojnoj bašti. Brzina uzvodno cca 7,5 kmh. Nakon prvih kilometara brod je počeo da čadi na dizel iz motornog prostora, ...al nije mnogo smetalo. Iako imamo gaz od 60 cm, dubina na celom putu nije bila ni malo opuštajuća, u smislu da sam morao da blenem u sonar skoro 10 sati puta. I tako dođosmo do belegiških ada..Gledam na satelitskih snimak, širok rukavac, čini mi se da mogu da prođem lagano, a i logično mi je da ne idem okolo kuda vodi plovni put. Skrenem levo između dve ade. Mic po mic, dubina pada na 2,5 m. Kapetanski ćutim češem bradu i usporavam..ostali se zabavljaju. I bup..nasučemo se na peščani sprud. Ispod krme gde je sonar i dalje stoji 2,5 m a ispod pramca pesak. Srećom išao sam polako pa nije bilo posledica. Vratismo na plovni put. Nakon Slankamena, uhvati nas mrak. Tu smo već svi gledali u sonar i bove. Dunav ko pijana ulica, sve uži kako se primičemo Beškoj. Pomislih, kako li je kad naiđe tegljač s četiri barže u širinu. Srećno smo stigli, svezali se. Iako smo kao domaći..žena koja kao matrona vodi tu marinicu, tražila nam je 1.000 dinara da brod ostane na konaku. I dalje mislim da je to preterano jer zauzvrat osim veza ne dobijemo ništa. Idućeg dana, bilo je već opuštenija priča. Brod je išao skoro duplo brže a predeli nestvarni. Posebno obale ločke, krčedinske i belegiških ada. Posle Banovaca je udarila umerena košava i digla solidne talase pravo u pramac. Brod je sekao to suvereno, a udarce talasa od pramac smo svi nazvali pravim osećajem plovidbe. Pred Beograd dolazimo u suton, dočekuju nas brodići i čamci koji ne žure ka svojim marinama. Idilu je pokvarila mala avantura gde nam je nestalo goriva i brod se ugasio na sred plovnog puta kod Lida. Pomislih, doterao nas je do kraja i crkao kao maratonac Filipides. Izvukao sam još taj jedan kilometar na rezervni motor. Idućeg dana, ispustio sam vazduh iz motora, sipao eurodizel. Pošto mi je motor iz šezdesetih godina prošlog veka, rešio sam da malo zamastim eurodizel aditivom koji pravi NIS - Diesel Lub. Poterao sam uzvodno par kilometra punim gasom. Motor je radio mirnije na velikim obrtajima, nije bilo ni malo dima u kabini. Tako je rešen i jedini problem koji mi se javio tokom puta sa barkom. Turom su ispunjena moja očekivanja od brodića pa sad kad čitam u koje se kanale zavlače Vepar i družina, zavidim i planiram nešto slično.

















LSI:
Dell_mare,
Пре свега, честитке за ватрено... Пардон, водено крштење.

Драго ми је што сте путем уживали и што сте се безбедно вратили. Једини добар начин да се упозна пловило је - да се вози.
Ово је била лепа вожња и из ње се могло доста научити.

Једна од тих ствари је и то да треба избегавати пловидбу пловним путем.

Ваше пловило не може да се креће великом брзином и спорије је од крузера и теретњака, а поготову у ситуацији, у каквој сте се нашли, да останете без горива. Добро је да сте имали помоћни мотор и да је он одрадио свој посао. Ипак, то могу да буду ризичне ситуације.

Дакле, да закључим, треба избегавати пловидбу пловним путем.
Дунав је довољно и широк и дубок тако да безбедно може да се вози између пловног пута и обале. Довољно је обратити пажњу на сигналне бове и држати се спољних страна. А ако морате да се пребаците с једне на другу страну реке, онда то ваља учинити најкраћим путем и највећом брзином.

Толико од мене, надам се да ће бити прихваћено као добронамерни савет.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

oblak:
Pobogu LSI nemoj coveku savetovati da izbegava plovidbu plovnim putem koji je jedini bezbedan za sva plovila. Pa Belegiske ade je skoro nemoguce po ovom vodostaju proci bilo kojim camcem van plovnog.puta.

LSI:
Облаче,

Једно од основних правила безбедне пловидбе налаже избегавање пловног пута.

Сва наша пловила безбедно плове дуж ивице пловног пута, обзиром да је дубина воде знатно већа од дубине газа.

У доба ниског водостаја нико не би требало да се завлачи међу аде уколико није добар познавалац терена, па и тада уз велики опрез јер се конфигурација дна стално мења.

У плићацима, сонари са сондама на крми нису од велике помоћи, посебно што на дубину газа треба додати бар још 30-ак, 40-ак центиметара пречника пропелера, тако да је већини чамаца потребна дубина од око метар воде.

Потребно је мало више пажње да би се уживало.



Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Bakara:
Svaka čast Mare, ozbiljna tura  thumbup
Što kaže Oblak, Belegiš definitivno treba proći plovnim putem jer su sve druge rute nebezbedne za veće plovilo, ali izvukli ste se ovaj put što je najbitnije :)

Šta kaže potrošnja za toliko radnih sati?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju