Pa vidi sad... kontam ja da iz tebe vrca nezadovoljstvo, nisi jedini, ali je korisno da znaš kome šta plaćaš pa da nezadovoljstvo usmeriš na pravu stranu...
Udruženja su sva koliko ja znam dobrovoljna i neprofitna, ti si član jednog i tamo imaš i prava upravljanja i šta god, a smatra se da si našao se u njihovim osnivačkim aktima, ciljevima i načinu organizacije i zato učlanio... inače istupiš iz člnastva. A ako ne istupiš onda smatraš da si i ti deo tog udruženja, to nije nikakva mračna sila, nisu to "oni koji nama otimaju", i ti si deo "oniju". Za ona ostala udruženja u kojima nisi član, bezveze je da očekuješ nešto i zahtevaš od od njih kad već nisi član, oni svi mogu imati potpuno drugačije interese od tvojih.
Kod preduzetničkih priveza stvar je jasna, oni imaju ponudu spram tržišta i tebi odgovara pa kupiš uslugu ili ne, a postoji tu i konkurencija, trenutno u NS na Dunavu van Dunavca ima najmanje 5 privezišta, i dodatnih brdo splavova gde se možeš pogoditi. I u Futogu je ista situacija.
E sad, mi svi zapravo plaćamo privez, a čamci jesu privezani i u ovom trenutku, tu je sve u redu, principijelno je ispravnije da se žališ što moraš da plaćaš privez i dok ploviš, a ne što moraš da plaćaš privez dok si primoran da budeš privezan (

, moj čamac je nešto malo manje privezan al to je tako ove godine

).
A vidi sad keč: ne plaćamo mi vodama vojvodine pojedinačno, nego udruženja/vlasnici privezišta plaćaju i to plaćaju nadoknadu za korišćenje vodnog zemljišta, odnosno za postavljanje plutajućih objekata tj. splavova. Tu nema ništa sporno, splavovi jesu postavljeni, i naplaćuju se po kvadratnom metru, ne po dužini ili dubini prilazne saobraćajnice, a plati se iz sume koja se skupila naplatiom priveza, ne plaćaš sigurno dva puta.
I vidi sad dodatno: vodno zemljište je državna svojina, a VV su javno preduzeće formirano u svrhe upravljanja tim dobrom (na teritoriji APV), one daju uslove, saglasnosti, rešenja o dodeli i visini zakupa na osnovu zakona i uredbi rep. vlade... ali kad plaćaš nadoknadu za korišćenje vodnog zemljišta ti ne uplaćuješ na račun VV nego na račun budžeta (tačnije budžetski fond za vode APV) a račun je de fakto budžet i na izvodu vidiš i adresu Pop Lukina 7-9 Beograd. VV se kao i druga JP finansiraju iz tog budžeta, a po odluci onog ko upravlja budžetom, ali VV su tašna-mašna, nemaju operativu, ne kopaju oni ništa, nemaju ni sekiru ni motornu testeru, oni naprave projekte investija ili održavanja pa posao na tenderu kao izvođači dobiju druga vodoprivredna preduzeća koja većinom nisu restruktuirana i ima ih još uvek i društvenih, to je tek ludilo... a najčešće za to i nema para nego se ciganimo za predpristupne fondove da izmuljimo plovni Begej, ili da kupimo plovnu kosačicu za okolo šebešfoka.
Prema tome, mi ne plaćamo usluge VV nego državi zakup parcele koju smo sami izabrali na pametan način ili ne... ali mi zapravo i koristimo to što smo platili, tu nema ništa sporno. I još da napomenem, ovde nije moguće da se tu uvede konkurencija, npr. osnujem ja doo pa tebi izdam na korišćenje drzavnu svojinu, jeftinije od VV jer sam efikasni privatnik ... to je besmislica.
Formalno, ovde može i treba da se negoduje na činjenicu da zakon sve korisnike svrstava u istu kategoriju, i preduzetničke profitne marine, i udruženja i diskoteke i sportske klubove i da je cifra za sve ista, i još da je cifra u NS najviša u državi (ili je bar bila dok sam imao detaljan uvid u to, nisam upoznat sa novim ugovorima od ove godine).
A naš pravi problem je druge prirode, jer plaćamo porez na korišćenje i upotrebu dobara, (to je ono prilikom registracije) ali za tu sumu, za razliku od drumskog saobraćaja nema definisane nadležnosti da se gradi i održava infrastruktura (to sam već napisao, ona se održava i gradi za trgovačku mornaricu, to radi plovput, ali za nas rekreativce nema nadležnih, to jednog dana može preći u lokalnu samoupravu ako ona prepozna nekakav interes, što će biti na sveti nikad). Do tada, sve je kaubojština.
Dodatno, taj porez je drastično smanjen od ove godine, ebaga ne može i jare i pare, a ja sam pre za pare jer kad god sam platio nisam dobio jare zauzvrat, bolje je da porez bude mali a mi da se prilagođavamo ćudima dunava.
I tu stajem sa državom i politikom i tim sran*ima
Ono što još moram da kažem, nije dunavac onako idiotski zazidan na kamenjaru (i pregrađen kod brodogradilišta) da bi bio oaza za male nautičare nego da se smanji razliv Dunava, da se produbi poprečni profil u plovnom putu a smanji poprečni profil sa strane, pa da ne bude plitak nego ušoren kao Tisa... a najbolji rezultat je ako se dobije i plovni put i građevinsko zemljište i štatijaznam...Isto tako naperi nisu građeni da čuvaju nekakvu obalu ili ostrvo, nego da se voda usmeri da kopa svoj plovni put a da se dunavci zaspu kao što je zasut rakovački. Zato je danas propisima zabranjeno bagerisati između napera, dobar je primer Slankamen. Igrom slučaja procesi i posledice gradnje napera su dugotrajni i daju rezultate nakon decenija, a do tada se mi navučemo kao da je to raj na zemlji, da ima da se peca, da ima zaklon i šta god...
Drugijem rečima, mi smo kao civilizacija odlučili da od reka napravimo autoput, a da sve ono što je nama kao rekreativnim nautičarima interesantno, u budućnosti uništimo, što se već dogodilo u kontinentalnoj zapadnoj evropi, gde na primer Rajna nije voda za "pleasure boating" voda je suludo brza, obale su ozidane ili zasute kamenjem a naperi su na po 200 metara svuda.. a ljudi se vozaju po kanalima okolo koji su industrijska zaostavština i najbliža imitacija netaknute prirode (npr. po francuskoj).
Verujem da pleasure boating i outdoor aktivnosti po dunavu neće biti lep hobi već za našu decu, a preživeće koncept polusatnog gliseranja po 5km uzvodno i nizvodno od grada, a obale će biti usrane vikendicama i svi ćemo moći imati bar po jednu na divljaka i niko se neće buniti zbog toga.