Dobro, ako je čovek prelomio a mislim da jeste, onda nam ne vredi da ga ubeđujemo...
I jedno i drugo rešenje imaju svoje prednosti i mane, i svi mi to donekle znamo. Ja mogu da kažem iz mog iskustva šta mi se sviđa kod vanbrodskog motora na čamcu sa kabinom, evo nekoliko konkretnih stvari:
- veoma niska buka motora jer stoji van čamca
- vibracije skoro nepostoje
- mnogo veći prostor u kokpitu
- za bilo kakvu intervenciju na motoru, motor može odvojeno od broda kod majstora
- sa čamcem sa ravnim tabanom, pristajanje u plitkoj vodi
- lak pristup elisi
- vrlo dobra upravljivost na malim obrtajima i u rikvercu
- nema potrebe za otvorima na koritu ispod vodene linije

itd itd....
Mana ima isto toliko, počev od:
- male snage punjenja zbog nedostatka alternatora
- mogućnosti izlaska elise iz vode u slučaju većih talasa, samim tim i do gubitka hlađenja i prekida rada motora
- manji potisak od brodskog motora
- značajno veća potrošnja
- ko ima platformu, sajle upravljanja i instalacija, zauzimaju mesto, kao i motor
- na većem gasu, može doći do uranjanja platforme, zbog oblika korita i težnje motora da krmu potapa na gasu( ovo zavisi i od konstrukcije platforme, ali i samog korita)
- dodatnih xx kilograma iza korita, može da naruši težište i balans, u mom slučaju bilo je potrebno otežavanje na prednjem delu korita
- itd itd...
Često mi se dešavalo da sin od 3.5 godine zaspi dok smo negde na obali ili na sidru, i da startujem motor i plovim još sat vremena a da ga to ne probudi. Na mom čamcu dodatnu ulogu igra i krmena kabina koja je visa od pozicije vb motora, pa dosta odbija zvuk motora tako da je u prednjoj kabini buka najminimalnija.
E sad, verovatno da dosta toga zavisi i od brodskog motora i broja cilindara, marke motora i kako je sta uradjeno, pa se sve negativne stavke vezane za brodski motor, mogu ublaziti. Imao sam prilike da plovim jedan dan na par sati sa "Tercom", i iznenadilo me kako je DMB lepo upakovan, i koliko je buka svedena na normalan nivo. Vibracije normalne, motor lep, čist i nigde se ne oseća nafta kao što ljudi znaju često da pominju, potrošnja manja od minimalne, za moj pojam...

Između Yamahe FT25 i brodskog motra, mrtva trka, ali kad bih imao prilike da biram za moje plovilo od 1.5 tone, ja bih se pre odlučio za Yamahu
