E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
Zastitna boja
marke:
I ja da pitam nabavio sam asfaltin pa bi radio s njim korito. Da li pre toga da mazem neku osnovnu (saveti su; idi direktno s njom vise slojeva) ili direktno.
(To je boja za prelaze i na nitro bazi je trebalo bi da izdrzi 1000000 gazenja vozilima, mraz i so, sunce i zracenja, kao i habanje peskom i ostalim cega ima po ulici). Ne znam ni moze li se lepo nanositi valjkom. Ima li nekoga ko je probao s ovom bojom?
kemppi:
Boje na nitro bazi nisu preporucljive u brodogradnji,jer su porozne(imaju sitno supljikastu strukturu),pa samim tim nisu otporne na atmosferske uticaje kada se nanose preko celika.Celik sa kiseonikom gradi oksid koji nije otporan na koroziju,pa ce se prvo javiti tackasta korozija po celoj povrsini,a zatim dubinska,koja ce razarati farbu.Svi metali udodiru sa kiseonikom stvaraju oksidnu skramu,samo sto neke ona stiti od daljeg raspadanja usled delovanja atmosferskih uticaja(aluminijum,hrom,nikl,titan),tj ne korodiraju nalaze se u pasivnom stanju,dok se to stanje ne narusi.Da ne odem u off tropic,Celik se stiti tankom prevlakom drugog metala(cinkovanjem,niklovanjem,hromiranjem),ili legiranjem sa plemenitim metalima(nerdjajuci celik) ili bojenjem.Prednost nitro boje je,niska cena,brzo susi,kao podlga prima svaku boju preko sebe,a mane porozna,mekana pa se preporucuje za zastitu celicnih povrsina koje nisu izlozene atmosferskim uticajima.Uljana boja je prihvatljiva za zastitu spoljnih elemenata jer nema poroznu strukturu,pa nece doci do korozije ispod farbe,ali takodje je mekana,preko nje se ne moze naneti boja sa drugom osnovom(poliuretan,akril,nitro...),pa samim tim ne prima ni antialgin,koji je obavezan po okvasenim povrsinama broda.Npr. u brodogradnji se i okvaseni delovi aluminijumskih plovila obavezno farbaju,iako je aluminijum u stanju korozione pasivnosti(100 puta sporije korodira od celika),jer usled dejstva mikroorganizama u korozionoj sredini narusava se pasivacija,atomi aluminijuma ne mogu da se vezu za kiseonik da bi stvorili novi zastitni film,jer su fizicki odvojeni naslagama algi.
deda:
--- Citat: Gorio 15, 09, 2009, 23:09:21 posle podne ---Koja je najbolja zastitna boja za metalnu jahtu,novu.I gde ista moze da se nabavi?Cuo sam za hampel dvokomponentnu,ali neznam gde da je kupim.
--- Kraj citata ---
Gros-inox na marini 4.juli u Zemunu!
odissej:
Ako trazite najbolje,onda ste spremni da platite najvise. Najbolji,a samim tim i najskuplji sistem zavrsne zastite za metalni camac je AWL Grip.Kod nas se ne moze nabaviti, po Evropi da.Zorka tu ne moze uci ni po kakvom osnovu! :prankster:
captjerry:
Zorka nikako nije najbolja ali je kod nas dostupna, povoljnom cenom konkurentna pa samim tim i optimalna...sve zavisi od sta zelis da postignes...farbati brodic od 5000 evra farbom za ciju ce ti nabavku trebati preko 2000 mislim da nije normalno...a svako to onda nije "najbolja" farba za tevoj dzep...
--- Citat: kemppi 15, 09, 2009, 23:58:59 posle podne ---Ja za zorkin poliuretan mogu da tvrdim da nevalja,jer gde god se zadrzi vlaga,tu probija farbu i prodire do celika i korodira,govorim o nadvodnom delu.to se ranije nije desavalo,verovatno im fali neka komponenta,pa proizvode od onoga sto imaju.Prosle godine nisu imali ni svih nijansi u prodaji,a i onako nemaju neki spektar boja.Epoksi osnovna im je dobra,jer se ne odvaja od lima,za epoksi katran nemogu nista da tvrdim,jer jos nisam vadio camce iz vode koje sam farbao.Jos da napomenem da sam sva plovila pre farbanja peskirao,tako da ne moze biti greska u pripremi,tj da je boja slabo uhvatila za podlogu,jednostavno nije se farba oljustila,vec propusta vlagu kroz sebe i celik ispod nje korodira.
--- Kraj citata ---
OK je Zorkin PU lak samo sto se slabo prodaje pa vecina trgovaca bojom prodaju farbu kojoj je istekao rok, sto mi je nazalost postalo normalno da srecem po farbarama (kao nisu videli) ili jednostavno prelepe etiketu...obavezno to pogledaj...ove godine nisu izbacivali novi antialgin jer nisu imali "tu" komponentu mada mislim da cekaju da potrose zalihe...takodje mnogo zavisi od toga kakve uslove farbanja imas, mora veoma da se vodi racuna o vlaznosti vazduha, na za norku, nec za sve PU lakove...to nikako ne trpe...sa zorkinim bojama sam se nafarbao i mogu da tvrdim da su sasvim korektne (takodje zbog vlage moze da matira ali i to se da resiti)....
--- Citat: BOKAC 15, 09, 2009, 23:44:04 posle podne ---Ukoliko se odlucis za Zorku, ne kupuj osnovnu iz yachting programa, vec trazi Feropoks koji se prodaje u kanti od 25 l. (radi se o potpuno istom proizvodu samo mu je naziv drugaciji i cena mu je daleko niza).Ovo opet zavisi od kolicine boje koja ti je potrebna.Meni "majstori" to nisu rekli (valjda nisu obavesteni), pa sam se bespotrebno nakupovao litarskih pakovanja.
--- Kraj citata ---
Zorkin epoksi osnovni pokriva 6kvm za 1l "zamesane" farbe ako se nanosi kompresorom sto je sa kantom feropoksa dovoljno za 150 kvm...ne verujem da toliko ima na brodu povrsine za farbanje...takodje, pojedinacne kantice su zgodne za dobijenanje pravilnog odnosa A i B komponente a to je nesto sto nikako ne treba raditi odokativno...posebno sto se odnosi mesaju tezinski a ne zapreminski...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju