E, ovako treba... > Restauracije

.

<< < (10/22) > >>

stvlada:
  Kod mene nije nista menjano u prenosu i z nozi,elisa je ostala ista.Prethodni motor je bio benzinac V6 4,3 L GM
Sledeci projekat,kad uzmem veci camac :) bice marinizacija VW 3,0 TDI V6 sa otvornim izduvom,pa nek ide zivot :)

stvlada:
Po nekom grubom računu, manje bi te koštalo da si ubacio neki dizel sa sve marinizacijom nego izduvna grana i motor sa sve ostalim sitnicama..
A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Još da dodam, nisam ni ja sve uboo iz prve, dosta sam elisa probao i na kraju je ipak ostala fabrička. Uradio sam turbinu, malo pojačao dotok goriva... 😁
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara

zankiki:
Jedno laičko pitanje, zar se / zašto se ne može razlika prenosnog odnosa u nozi nadomestiti drugačijom elisom?

mesechar:
Pa naravno da moze. Moze se i nadomestiti naprednim dizelasom koji radi u visokim obrtajima

Nidza:
Racun za proveru da li moze odredjeni motor na odredjenu Z nogu je vrlo jednostavan:

1. Prvo u podacima za nogu nadjes koji je maksimalni obrtni momenat koji moze da prihvati (input torque limits). Cesto su date dve cifre, jedna za dizel motor, a druga za benzinski motor (danas moze to biti i samo jedan broj jer je maksimalan broj okretaja modernih benzinskih i dizel motora slicniji/priblizniji nego u proslosti). Taj maksimum zavisi mahom od materijala/legure zupcanika, lezajeva i kardana tj kljucnih prenosnika snage, a to nije lako ni napraviti da trpi preko nekog visokog momenta jer treba da bude sto manje i lakse i upakovano u alumijiumsko kuciste i zato su za velike obrtne momente jako skupe noge/pod-ovi. Npr, maksimalni obrtni moment za kopcu BorgWarner 72 sa prenosom 1:1 (danas pod nazivom Velvet drive) prema specifikaciji proizvodjaca je 595 lb-ft u slucaju benzinskog motora, odnosno 450 lb-ft u slucaju dizel motora.

2. Obzirom na vrstu opterecenja kod vecine plovila, izborom prenosa i propelera projektuje se da maksimalna snaga bude bas na maksimalnom broju okretaja, a tada je i maksimalni obrtni moment na tom broju okretaja, a ne kao na krivoj koju daje vecina proizvodjaca gde je maksimalni obrtni moment na nizem broju okretaja i koja se dobija kocenjem motora dinamometrom pri maksimalnom gasu. Ako nadjete za neki marinizirani motor brosuru, imacete pored te karakteristike sa dinamometra i takozvanu "propeler krivu". Propeler kriva upravo aproksimira moment i snagu motora kada je opterecen propelerom na opisani nacin. Shodno tome, aproksimativna jednacina za racunanje maksimalnog obrtnog momenta kojim ce motor opteretiti nogu (ili kopcu) je:

 Moment[lb-ft]= (5252 * SnagaMotora[HP]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za imperijalne jedinice, odnosno

 Moment[Nm] = (9548.8 * SnagaMotora[kW]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za metricke jedinice.

  Iz ove jednacine se lepo vidi zavisnost obrtnog momenta od kombinacije maksimalne snage i maksimalnog broja okretaja (nebitno da li je benzinski ili dizel motor u pitanju). Ponavljam, ova aproksimacija vazi za opterecenje SUS motora propelerom na plovilu. Primeticete da je taj obrtni moment kod tipicnih motora primetno nizi od onog koji stoji u specifikaciji motora i koji je dobijen dinamometrom.

3. Ako je momenat izracunat prema gornjim jednacinama iz tacke 2 manji od maksimalno dozvoljenog za nogu ili kopcu, opisanog u tacki 1, onda ta kombinacija noge/kopce i motora mogu da se primene tj moment motora nece ostetiti interne delove noge/kopce usled prevelikog obrtnog momenta.

Na slici je prikazan izgled tipicnih krivi motora za opterecenje dinamometrom i propelerom. Lepo je na slici nazvano to maksimalno opterecenje dinamometrom "kapacitetom" tj mogucnoscu motora, a onda je ispod propeler kriva u relanoj primeni na plovilu.

Naravno, proracun propelera za konkretno plovilo i motor da bi bila maksimalna snaga na maksimalnom broju okretaja je znacajno slozenija, a mislim da i proracun moze dati tacnost u okviru +-(20-30)%, a tek eksperimentom se to posle utegne.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju