Nautika opšta... > Zakoni i Propisi
Преглед чамаца у 2018. години
DuleN:
--- Citat: Zox 14, 12, 2017, 22:28:28 posle podne ---За мањи чамац није потребно годишње одвајање од неколико хиљада евра. Потребно је по садашњем закону да га уредно региструјеш, а марину ни не мораш плаћати. Има и овде наутичара са пловилима од 6 и више метара којима је марина у дворишту. Имаш издатке за одржавање и гориво, али колико имаш лове -толико се возаш, неко мање, неко више.
--- Kraj citata ---
Zox
Ja sam ti vec napisao da iz tvojih postova citam samo prvu recenicu, jer posle toga...
Ja godisnji odmor nisam koristio 9 godina. Jedina sansa mi je da izadjem na vodu subota, nedelja, ako je lepo vreme, i ako nemam obaveza...
Ti po tvoim reportazama vozis camac u Grcku, uzivas.. I drzava ti je kriva za svata nesto i ne valja??? Malo mi objasni u cemu je problem? Jel drzava treba da ti plati put do Grcke? Ili marinu tamo? Ili sta????
LSI:
Зашто ме је ова полемика подсетила на стихове једне песме Мике Антића?
Потражио сам је и ево одговора:
(За оне који је нису прочитали, зове се Горка песма и пева о "мојој мами и мом тати", о томе какви су)
Знају све правде и неправде
и вечито истерују
некакве своје истине
у задиханој жељи
да објасне, да поправе,
да спасу овај свет.
А невоља је у томе
што свет уопште и не зна
да они у њему постоје.
Па ето, чини ми се, и у овом нашем случају, ситуација је баш таква. Многи од нас виде и знају да много тога није у реду, али има тамо неко ко нам све те проблеме прави али као да не зна да ми постојимо.
Е па, ако је то тако, не ваља да међусобно улазимо у расправе - ништа тако нећемо решити. Већ, хајде да полако слажемо на папир шта је то што нам смета и што нас боли, па да се јавимо том "свету", да му кажемо да постојимо и да смо ту и шта нам то тако много смета.
mesechar:
--- Citat: Zox 14, 12, 2017, 21:14:17 posle podne ---
--- Citat: yopatami 14, 12, 2017, 20:58:07 posle podne ---Brzo može i da bude
Al kvalitetno jok
--- Kraj citata ---
thumbup
--- Kraj citata ---
Al sto ce da bude napreDnO
zveki66:
--- Citat: DuleN 14, 12, 2017, 22:00:37 posle podne ---Zveki66,
Ja ne bih mnogo da filozofiram. Odgovaram ti cisto iz postovanja prema tebi:
Ovo je nauticki forum, a nautici se posvecuju ljudi koji imaju viska sredstava, manje ili vise svejedno, jer nautika je skup hobi...
Oni koji imaju viska, nemaju pravo da kukaju (osim ako vise nemaju nacin da jos malo prevare drzavu).
Ljudi koji imaju optimizma i ZNANJA i razume se zele da rade, nemaju problema da prezive i u ovoj nasoj drzavi. Dosta ljudi se "savilo" jer vise brinu sta se desava kod komsije nego kod sebe, a jedan covek moze da zivi samo jedan zivot - dva , tri cetri mu je mnogo...
I to je to..
Ja cu u buduce ignorisati sve politicke i politikanske postove, jer me politika ne interesuje i o tome ne zelim da pricam , a isto tako ne zelim da citam postove clanova koji kukumacu, a ipak mogu da odvoje par hiljada evra godisnje za svoj hobi - NAUTIKU...
--- Kraj citata ---
DuleN ja ne bih da polemisem sa tobom jer te licno ne znam a i ne volim pollemiku ako coveka ne mogu da gledam u oci. Odgovaram ti iz postovanja prema ljudima koji razmisljaju o kupovini nekog camca i mogucnosti da ostvare svoj san i zaplove rekom.
Stalno istices kako je nautika skup hobi i da ako hoces da budes nauticar to mozes jedino ako ti se preliva. Mozda je to tvoje iskustvo i ti tako volis ili ne znas za drugacije ali to ne znaci da je i pravilo. Tvojim pisanjem kojim predstavljas sebe i svoje stavove ispada da su nauticari samo odredjena grupa ljudi koja sebe smatra elitom jer mogu godisnje da daju nekoliko hiljada eura za svoj hobi. Svojim pisanjem nastojis i sebe da ubacis u tu elitu mada ne znam koje troskove od nekoliko hiljada eura mozes ti imati za al. siklju a i ne zanima me mnogo.
E pa ja sam sretan sto onda ne pripadam toj eliti i sebe onda ne smatram nauticarem jer mene moj hobi godisnje kosta 370e (clanarina+registracija+servis motora) a opet s druge strane sigurno sam godisnje na vodi mnogo vise nego ti ili neki drugi koji izdvajaju te hiljade eura. Pa sad razmisli o tome kada drugi put napises ko moze da se samo bavi nautikom mada je to pogresan izraz za 99% nas clanova koji smo u stvari rekreativci i zaljubljenici u vodu i prirodu.
Imam uredno registrovan camac i ovo sve me za sada ne dotice ali ne mogu da budem ravnodusan i gledam samo do moje ograde kao ti, jer je pitanje dana, meseca ili godine kada ce izmisliti jos nesto pa ce onda zasvrbeti i nas koji trenutno nemamo problema sa time pa ce onda ostati da plovi samo nauticarska elita.
Alexa:
Diskusija, kao i uvek, ide u svim pravcima kuku. Mislio sam da se uzdrzim od komentara ali, moram ipak da se osvrnem na neke prethodne komentare. Slazem se sa tim da zakonodavac kad god je hteo da nesto uredi, napravi jos veci nered. Uglavnom je problem u tumacenju, delimicnoj nesprovodljivosti ili primeni sa losim posledicama. Tako se desilo da fabricke prikolice ostanu neregistrovane a istovremeno se u saobracaju nalaze prikolice sklepane ispod supe koje su golim okom nebezbedne za koriscenje. Sto se camaca tice, daleko vise je samogradnje nego fabrickih, koristili su se xxx godina unazad na Savi i Dunavu, uglavnom za ribarenje i drzava bi stvarno mogla (kada bi htela) da nadje nacina da oni ostanu u upotrebi. Taj "tehnicki pregled" ne znaci nista. Prvo, vrse ga lica zaposlena u kapetanijama koja nemaju tehnicko znaje ni obrazovanje iz te oblasti. Meni su, npr. premerili fabricki camac (sa mojim metrom) i nekom letvom i to zapisali na jednom obicnom papiru, proverili broj motora i to je bilo to. Ja sam im prezentirao tehnicku dokumentaciju sa svim relevantnim parametrima koja ih nije bas puno zanimala. Tu je sustina ocigledno da se naplati taksa od 800 dinara, sve ostalo je u drugom planu. Naredne godine je sluzbenik kapetanije samo pogledao camac iz daljine. Ja sam laik, ali mislim da bi kontrola ipak trebalo da obuhvati pregled kriticnih tacaka na plovilu kao sto su ispusti i usisi za vodu, stanje korita u smislu da nema mehanickih ostecenja a za metalne da nema prevelike korozije i t.d. Tu je jos i signalizacija, oprema za spasavanje.... Ali, ne, sve ce to proci pod uslovom da imate "papir" bez obzira u kakvom je stanju vase plovilo. Sto se starosti tice, nije tacno da se u Evropi voze samo novija i samo fabricka plovila. Itekako ima starih po nekoliko decenija i koriste se na rizik i odgovornost vlasnika. NEMA tehnickog pregleda ni registracije za rekreativna plovila koja imaju manje gabarite od limita koji je drzava propisala (Holandija, Belgija, Danska, Norveska, Svedska). Nemacka ima strozije propise kao i Austrija. Gde smo mi tu, drzava je trebala da proceni. Izgleda da se uvek svrstavamo u red drzava sa najstrozijim propisima s`tim da se kod nas posle uglavnom ne primenjuju. Mogli su da uzmu za model zemlje iz okruzenja, ali nisu. Mi uvek donosimo propise koji ljudima uglavnom zagorcavaju zivot.
I na kraju, nije ista percepcija nekoga ko ima savremenu jahtu i lokalnog ribara koji svakodnevno svojom sikljom zaradjuje za zivot.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju