Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Nevreme na reci - saveti i iskustva

<< < (13/16) > >>

Zoran T:

--- Citat: DuleN  21, 09, 2017, 10:29:25 pre podne ---Da, i ja mislim o tome sto su napisali mesecar i STG...
Dovoljno je pogledati samo jednu sitnicu i sve ce biti jasno: pogledajte visinu stranica ukotvljenih camaca i visinu stranica camca koji uplovljava !!!

--- Kraj citata ---


Dule mislim da bi u ovoj situaciji kad se kabinas poprecio na vetar veci problem bio visoko korito kao na ovom gliseru na bovi nego sad na kabinasu...na tom spicu je i dunav dosta jak...jedino lose je to sto  se okrenuo bocno na vetar pa ga odnelo...naravno i ravan taban mali gaz itd...ima nazad 9.9 yamahu...pecali smo zajedno na trecoj obali...ja sam sa mojim camcem i tomosom 4 prosao malo pre njega...za camac nije problem al tomos je bas slab za ovakav vetar...u ovakoj situaciji samo pramac u vetar i talase pa
 bezati u neku zavetrinu...u ledja ovakav  vetar i talase samo pilotina,pasara ili duboko V korito sa vecim gazom bi nekako izgurao a i to bi bilo naporno...
     To sto su domaci camci vecinom tabanasi u velikom broju slabe ili nedovoljne konstrucije najcesce bez bilokakvih uzduznih ojacanja to je hebiga kao deo tradicije...
   Po toni deplasmana ide oko 5-6 ks za dizel motor na direkt osovini...5-7 za L pogon (pente) u high trastu (koji je najblizi stabilnom dizelu) ...7-8ks za "obicne"pente...taj odnos vazi za DOBRO projektovane deplasmance...
Ps...ks su merene na propelerskoj osovini

DuleN:
Zoki,
Ja tebe izuzetno cenim, prvo kao velikog prijatelja a onda i kao coveka koji ima ogromno znanje i uvek je spreman da to znanje podeli sa drugarima, sto je u ovim vremenima velika stvar, i na cemu sam ti licno izuzetno zahvalan !!!
Ipak, smatram da ovde vise pises srcem ( jer se verovatno radi o nekom tvom bliskom drugaru) nego argumentima....
Kada na jedno meseto skupis: ravan taban, mali gaz, niske stranice, nadgradnju nadkabine,... i motorcic Tomos, sta onda dobijamo???


--- Citat: Zoran T --- To sto su domaci camci vecinom tabanasi u velikom broju slabe ili nedovoljne konstrucije najcesce bez bilokakvih uzduznih ojacanja to je hebiga kao deo tradicije...
--- Kraj citata ---
Nije Zoki, nisu deo tradicije, vec su naj jeftiniji i moze ih napraviti svako.. Sto manje materijala u stranice, zavarena tabla lima odozdo, malte ne bez savijanja, odrezi visak,onda farbanje i ajdeeee... E da zaboravih obaveznu Jupolku i pola flase od ulja za izpalac...
Imao sam i ja cuveni "smederevac s kabinom"... Tona i kusur... Nit imas camac, niti kabinu. Al to sto se zvalo kabina je imalo katanac, pa tamo guraj i sto ti treba i sto netreba, korisna stvar ko podrum...
A na vodi kao tenjk... Nije ga moglo prevrnuti pet ljudi kad stane na jednu stranu i ljulja, ali ga je zato prevrnuo talas od 30cm...

Uff... Ova treca rakija mi otvori cakru za inteligenciju... Necu vise, kunem se...

zveki66:
DuleN ne bih da ulazim u raspravu ali mislim da je pogresno sto generalizujete sve tabanase i smatrate ih losim i nebezbednim camcima. Kao kada bi ste za jednog proizvodjaca automobila zbog jednog neuspesnog modela koji ima troja vrata rekli da nijedan automobil sa troja vrata ne valja. Mozda nije bas dobro poredjenje u ovom slucaju ali otprilike je to to.
U mojoj okolini svaki dan vidjam takve kabinase i ne deluju uopste da se stedelo na materijalu a opet svi imaju za razliku od camaca sa V koritom i nizu stranicu i manj gaz a opet ne verujem da su nebezbedni.
Smatram da je ovo u nedelju bilo ekstremno nevreme za koje se ovde kod nas ne projektuje ni jedan camac, pri tome ne mislim na ozbiljne brodove kakve imaju neki clanovi ovog foruma i da se ja licno ne bih osecao sigurnim ni u jednom od takvih camaca, bilo sa V koritom ili ravnim da sam se tog dana nasao na vodi.   
Izvinjavam se ako sam pogresno shvatio to sto ste zeleli da kazete ali morao sam da malo odbranim cast "smederevaca sa kabinom" s obzirom da sam i ja vlasnik jednog od tih.

Bakara:

--- Citat: DuleN  21, 09, 2017, 20:39:25 posle podne ---Kada na jedno meseto skupis: ravan taban, mali gaz, niske stranice, nadgradnju nadkabine,... i motorcic Tomos, sta onda dobijamo???

--- Kraj citata ---
Dule, onaj kabinaš sa snimka nije sa Tomosom već sa Yamahom 9.9, Zokijev čamac je bio taj dan sa Tomosom. Ali ne menja mnogo stvar, onaj kabinaš jeste bio u opasnosti po mom mišljenju. Opet, složio bih se sa ovim što Zveki kaže:
"Smatram da je ovo u nedelju bilo ekstremno nevreme za koje se ovde kod nas ne projektuje ni jedan camac, pri tome ne mislim na ozbiljne brodove kakve imaju neki clanovi ovog foruma i da se ja licno ne bih osecao sigurnim ni u jednom od takvih camaca, bilo sa V koritom ili ravnim da sam se tog dana nasao na vodi.  "

markus:
Moje "vatreno krštenje" sa talasima na Dunavu je bilo po lepom i sunčanom danu usred leta, ali kod Rama. Ustvari kod Rama je bilo čak i interesantno, pravili smo fotose i plovili prema Golupcu. Onda smo prošli krivinu i došli u predeo Zatonja. E tu je počelo. Jak vetar u pramac, a talasi i u pramac i bočni. Kao u kotlu. Bacanje pramca u vis i bučno propadanje. Kako moj Akvarijus ima 8.3m plovne dužine i V korito, uz veliko prskanje i razbijanje talasa  pri padu, nije bilo tako strašno. Onda se vetar pojačao, i talasi naravno i više nije bilo prijatno. U par navrata mi se ugasila moja Honda, jer sam bio na vrhu talasa  i motor je ostao bez hladjenja, pa se automatski gasi. (u takvim situacijama stabilni motori su svakako prednost). To može biti jako opasno. Jer ako su talasi ćesti, a motor ne startujete na vreme, sledeći talas vas može zakrenuti. Ova situacija je još gora kada se plovi niz talase. Lako može doći i do prevrtanja.
Šta sam uradio, pa prvo rekao supruzi da navuče sigurnosni pojas, a onda pokušao da sa smanjenim gasom prelazim talase i da blago plovim pod uglom u cik-cak kad je to bilo moguće. To je trajalo ne sećam se koliko dugo, dok  nismo smo stigli do Srebrnog jezera i uplovili u mirne vode.
Jedno je jako važno, NE PANIČITI. Čovek pod uticajem straha može doneti brze i loše odluke. A da ne govorim o OBAVEZNOM posedovanju sigurnosnih pojaseva na plovilu za sve članove posade, ali i za prisutne putnike ako ih ima.
Kad me posle par godina uhvatila nevera kod Smedereva, bilo je mnogo lakše, nešto sam naučio, a i stekao poverenje u moj brod i motor. Vrlo važno da znate šta može da izdrži i kako se ponaša u takvim sutuacijama.

Malo sam se raspričao, ali to je moje prvo iskustvo koje se ne zaboravlja.
Ovo sam našao na netu, mislim da je korektno objašnjeno ponašanje na plovilu, u tri različite situacije sa talasima. Lako je razumeti, jer su na crtežima prikazana ručica gasa, kada ga dodavati, a kada ga oduzimati. Vredi pročitati, i nešto zapamtiti.
http://www.rya.org.uk/newsevents/e-newsletters/inbrief/Pages/handling-in-heavy-weather.aspx

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju