Šteta... uvek je dobro imati merene podatke da se razglaba nekakva teorija.
Reci mi: da li si tih 16-17 merio pre prepravke trupa ili posle?
Ako je to bilo pre, onda je ekstra zgodno da vidimo da li i sada možeš da iščupaš toliko, ili više, ili manje, da uporedimo opet sa teorijom. Rad sam počastiti
da dođemo do rezultata, tvoj slučaj je retko zgodan baš zbog oblika pre i posle.
A ako je posle, onda kupujem gajbicu da se vozamo, ti ga cepaš do daske a ja gledam sa strane... i opet zašto: voleo bih da skontam kako sad dobije hidrodinamički uzgon da izađe iz deplasmanske plovidbe.
Ustvari ispada da ja i ovako i onako moram da kupim gajbicu a ti da meriš brzinu pa da na miru mrsomudimo
.
Ostavićemo jednu pivicu i za Bakaru da i njemu bude jasno zašto sve ovo pišemo baš u ovoj temi.
A da mi prebacimo to pivo za sezonu 2019? Ko se slaže?

Ne sećam se dokle sam tačno stigao sa temom, ali mislim da je bilo kod frižidera. Trebalo mi je malo vremena da odlučim gde da smestim plinski frižider "Electrolux" od 36L i plinsku bocu, imao sam razne ideje ali da bi sve bilo kako treba, mesto za frižider mora da ispunjava neke kriterijume..
Prvi kriterijum je da ne smeta! E onda dolaze i druge stvari kao na primer, smestiti bocu od 5KG takođe da ne smeta, a da može lako da se vadi i da je pristupačna zbog ventila, onda da frižider bude na mestu gde nije mnogo toplo i gde koliko toliko dobija hladniji vazduh, što bi značilo bliže koritu. Kad sam jednom prilikom posetio Tercu, pokazao mi je kako je on rešio frižider, tj komoru za hlađenje i pričao mi je kako je bitno da stoji što bliže vodi da bi funkcionisao što efikasnije.
Rešio sam da prilagodim nekada fabričko mesto za frižider u kokpitu, a da plinsku bocu smestim u boks koji je tik pored tog otvora.
Fabrički otvor u kokpitu ispred prednje kabine:
Prorezan otvor za frižider da bi legao što niže:
Onda sam napravio postolje za frižider i fiksirao ga tako da ne može da se pomera nikuda, ali da ima prorez od par centimetara sa zadnji strane tako da ne ide tik uz bočnu stranicu čamca. Pošto je na tom mestu pri dnu frižidera gorionik, i ceo sistem sa amonijakom, planirao sam da frižider tim putem ima blago provetravanje i pristup hladnijem vazduhu iz samog korita. Boks sam morao da prilagodim minimalno da bi boca stala, i stala je idealno.
Da naglasim da je za plinski frižider važno da bude u libelu, pa sam i to maksimalno ispoštovao.
Rakijica ohlađena! Plinska boca se ne vidi i ne smeta, a ni frižider takođe
Dobra stvar u ovoj formaciji je što mi se vrata normalno otvaraju i nisam ničim umanjio prostor, a mogu čak i da provirim iznad gorionika da vidim da li se frižider upalio pri prvom paljenju

Ono što je takođe bitna stavka, povećao sam autonomiju sa strujom pa sad imam akumulator od 145Ah. Nemam velike potrošače i dalje, pa je ovo više nego dovoljno za moje potrebe. Od ostalih stvari, to je sređivanje nekih sitnica koje poboljšavaju ugođaj na vodi, npr sredio sam osvetljenje, dodao i pasivno osvetljenje kad se plovi u sumrak ili ponekad noću. Par belih prigušenih led dioda osvetljavaju kokpit uz sam pod, a zeleno svetlo ispod volana pojačava vidljivost u kabini ali na način da se ništa ne reflektuje na vetrobranu.
Na slici to možda izgleda prejako, inače je uživo prilično prigušeno:
Dodata je još poneka utičnica za 12V zbog punjenja telefona, rešio sam problem signala na TV-u boljom antenom, povezao radio sa dva kvalitetna zvučnika itd.
Inače, možda nekome posluži sledeća ideja. Pošto mi je pomoćni motor imao svoj rezervoar od 10L a u njemu se konstantno vrtelo 1.5L mešavine jer se ne koristi, tačnije palim ga s vremena na vreme da bih mu održavao kondiciju, rešio sam da taj sistem izbacim i stavim nešto što zauzima manje prostora. Rešenje je bilo, rezervoar za pumpe za zalivanje kapaciteta 3L. I dalje je u njemu oko 2L mešavine, stoji unutra u boksu pored glavnog rezervoara i ne zauzima mesto skoro uopšte.
Pumpica je blizu pomoćnog motora tako da uvek po potrebi mogu da nadrukam i upalim pomoćni u kratkom roku.
Rezervoar 3L:
Uvek ima nešto što bi se još uradilo i svake godine pravim novi spisak, ali sad mi je u prvom planu da se što više plovi, druži, i da se kotlić i talandara koriste češće...!


