E, ovako treba... > Plovila
Novi brodić - Albin 25
Nidza:
Mislim da treba malo samo da korigujes ocekivanja brzine i potrebne snage.
Sto se tice brzine, brzina korita u km/h se procenjuje kao 4.5 puta kvadratni koren duzine broda na vodenoj liniji izrazene u metrima. Dakle v[km/h]=4.5 * √(Lv[m]). To je brzina do koje je svako korito u deplasmanskoj voznji i do koje ima smisla pokusavati naterati deplasmansko korito da se krece. Pri tim brzinama, deplasmansko korito jako lepo klizi kroz vodu i potrebno mu je vrlo malo snage, i obicno je krstareca brzina nesto manja od te brzine korita. Brzina korita je kao granicna brzina nakon koje korito pocinje da se propinje i ima tendenciju da predje u gliserski rezim, a posto deplasmansko korito nije za to pravljeno i ne moze da izglisira onda se samo povecava otpor i sto vecu brzinu zelis preko te, sve vise i vise snage ti je potrebno i gubi se efikasnost i smisao plovidbe takvog korita iznad te brzine. Posto je ta brzina korita zapravo granicna brzina onda vec za tu brzinu ce ti trebati dosta veca snaga nego za brzinu koja je malo manja od te brzine korita. Shodno ovome treba imati ocekivanja za brzinu broda. Naravno, ovo se odnosi na brzinu bez toka reke tj. na stajacoj vodi, na reci treba oduzeti/dodati brzinu toka reke za uzvodno/nizvodno i eto ocekivane brzine.
Sto se tice snage, na osnovu iskustva "strucnih" nauticara, za deplasmanca je okvirno dovoljno obezbediti oko 5ks po toni broda za plovidbu po "mirnoj" vodi. Na tu snagu onda kazu doda se do oko 35% iz par razloga: 1) da motor ima rezervu snage (stednja goriva, duze traje motor, ali i u slucaju nevremena moze da znaci i opet ne teras gas do daske zbog nevremena), 2) vremenom porastu apetiti za elektro opremom na brodu i onda se na tako mali motor doda jak alternator i eventualno jos neki dodatni elementi (pumpe za vodu ili hidrauliku ili za kompresor) koji takodje koriste snagu motora (ovo se tipicno desava na primer na jedrenjacima pa zato u njih stavljaju jace motore nego sto je potrebno).
Nadam se da ce ti pomoci bar malo u izboru motora i realnim procenama brzine.
zveki66:
Zox, valjda je sve to tacno sto kazete, ne znam, ne razmisljam puno o tome, upalim motor i plovim. Za moj camac jedino je teretni motor dolazio u obzir, ne zbog brzine jer ni sa ovim na punom gasu ne idem skoro nista brze a benzin samo nestaje. Ovaj motor ima snage da me pogura pri brzem vodostaju, da me zaustavi prilikom pristajanja u obalu, da me odvoji od obale. Pri tome kada za moj camac privezem jos jedan takav i idemo uzvodno on gura isto. Idem 5-6km na sat uzvodno na otprilike pola gasa, motor se ne dere a ja uzivam i nigde ne zurim.
Zoran T:
Zveki svaka cast...Urose to treba da probas...25ks ti je bacanje para bez veze...to bi bilo ok za sharka ali za albina nema bas neke svrhe...4t a 9.9 u ht je ok ili jos bolje 4t a 15ks...potisak (trust) je jednak otporu koje stvara plovilo konstantnoj pri brzini...albin je fino korito jako malog otpora i relativno male mase pa bi ti zbog brzine mozda vise odgovarao motor od 4t i 15 ks nego ht...
broker975fx:
Bas bi bilo dobro da se napravi jedan test sa 9.9 obicnim, 9.9 ht i 15ks po istim uslovima. 15ks i sada 99ht imas, jos samo da nabavis jedan obican 9.9 i eto prilike da vidimo kako ce se ponasati jedno pismenije korito.
Bakara:
Moram da se zahvalim svima što su se uključili u ovu diskusiju da mi pomognu, jer sam neke stvari zahvaljujući vama bolje razumeo, a što je još bitnije, video i u praksi :)
Juče sam malo plovio pa sam video neke stvari. Džonika je radio perfektno kao i uvek, ali se tačno primeti kad krećem ili kad hoću da se zaustavim da mu treba malo više vremena ili obrtaja da se to izvede. Pretpostavljam da bi se to sa nekim HT motorom eliminisalo. Sve vreme sam plovio sa pola gasa i nizvodno sam išao oko 11-12kmh, uzvodno sam sa tim gasom išao oko 7kmh. Siguran sam da bih sve to imao i sa 9.9ht.
Ono što Nidža kaže je u pravu, da korigujem očekivanja brzine i realne snage... jh
@ZoranT
Ti svakako znas bolje, i ja bih radije uzeo 15hp samo high trust, čini mi se da bi to bilo prava mera, samo ih je teško naći za normalne pare.
Za sad se bližim odluci da uzmem 9.9ht, pa da guram sledeću sezonu i vidim šta mi tačno treba za ovaj brodić. Sa tim motorom ću onda imati i anlaser, i dopunu akumulatora, a verovatno i manju potrošnju. I dalje bih najviše voleo da se u njemu nađe neki dizel od 20 i više konja, ali sam siguran da je to velika procedura i muka da se uradi, pa ću prvo da vidim koliko sam uspeo da provedem vremena na brodiću, i gde sam sve stigao sa njim te prve sezone. Ako to bude nešto malo, onda mi se ne isplati cimanje oko traženja dizel motora i njegovih komponenti, ugradnje i ostalog šta to nosi..
@broker975fx
Preneću informacije svakako, samo da to realizujemo :)
Zox
Eh da je samo stvar u dizel motoru i njegovoj ceni... Ono što me najviše odvlači od toga sada u startu su majstori. Dok se brodić izvadi, pa majstor dok pogleda ovo pa ono, pa fali ti jedna stvar, pa dve pa tri, cenim da bi me to koštalo jedno 6 neizvesnih meseci na suvom, a verovtno finansijski neizvesno do samog kraja jh
@Zveki66
llll
Puno ti hvala na ovoj opciji, voleo bih da to probamo, jer sam sad više za varijantu nekog high trust-a bar za sledeću sezonu ili dve. Bićemo u kontaktu.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju