E, ovako treba... > Restauracije
Princeza sredjivanje drugi krug
vepar:
Inox šipku od koje sam planirao da napravim vratilo za osovinski vod sam odneo kod strugara da napravi konus za propeler, žljebove za kajle, randerira kraj koji ide u gumenu spojnicu kako bih mu blago povećao prečnik, i nareže navoj za maticu na kraju iza elise... Kada je završio osovinu ispostavilo se da ima odstupanja u pravosti od nekih 4 deseta dela mm. To je toliko malo da se golim okom apsolutno ne vidi ali majstor koji mi radi je odbio tu osovinu da ugradi. Zaključak je bio da baš nemam sreće i da odem i kupim novu. Odem i pazarim opet 1,5 m prohromske šipke fi 25mm i ispostavi se da ima još veća odstupanja u pravosti, ovog puta smo merili pre obrade... Odlazim i ovog puta reklamiram šipku. Na svu sreću ljudi iz te firme su bili veoma ljubazni i ovog puta mi vade iz neraspakovanog bunta šipki iz sredine jednu šipku i seku njenu sredinu, ovog puta dobijamo odstupanje od 4-5 stotih delova mm i obrađujemo je i ugrađujemo. Pošto kormilo nije bilo u osi sa elisom, pravimo i novo kormilo od lima 6mm. Na osovinskom vodu se prave još neke čaure i produžetci koji su bili neophodni za montažu svih elemenata. Montiramo sve to zajedno sa nožem za elisu, matica sa protektorom, volvo ležaj, gumeni ležaj u statvenoj cevi... Kada smo sve izmontirali došli smo do zaključka da je motor u totalnom ekscentru sa osovinskim vodom i da je trpeo velika naprezanja zbog lomova osovinskog voda. Odsecamo stare nosače motora i varimo nove pločevine pod odgovarajućim uglovima i na odgovarajućim visinama... Motor se podiže za nekih 5 cm i dobija drugi ugao, montiran na sva četiri nova nosača motora stvarno lepo izgleda. Očekujem drastično smanjenje buke i vibracija a i nešto dodatne snage, odnosno brzine! kgk Slike ovih radova slede sutra još nisam sve islikao...
vepar:
U među vremenu, nanete su obe ruke poliuretana i poskidane su zaštite za prozore. Prozori i kederi sada su delovali toliko ofucano i skrnavo da sam rešio da i njih menjam. Posle dosta čitanja i informisanja odlučio sam se ipak za staklo i to laminirano ili kako majstori kažu pampleks staklo 3+3 koje ću dodatno zatamniti folijom. Tri stakla kroz koje se gleda u toku vožnje ću samo blago zatamniti dokle ću ostalih 9 prelepiti sa ogledalo folijom, koja bi trebalo da reflektuje i do 80% sunčeve toplote, videćemo kakva će biti efikasnost. Ispostavilo se da staklo uopšte nije skupo, odnosno oko3500 RSD/m2 sa sve sečenjem po šablonu! Ali sam jedva našao majstora koji hoće da se bahće sa ugradnjom u kedere... Po preporuci sam došao do nekih momaka koji su se prihvatili posla za 16 000 RSD, plus da ja kupim kedere. Ne mogu da verujem da će me 12 prozora od laminiranog stakla izaći tako malo! Videćemo kako će uraditi. Kupio sam još 25m kedera sa osiguračem za 9000 RSD a spremio sam i dve tube crnog sika flex FC11 da odmah i napunimo kedere radi boljeg dihtovanja... Posle skidanja prozora površine koje su bile ispod kedera sam prešao lamelarnom šmirglom na brusilici i prefarbao jednu ruku PU.
vepar:
Evo slika koje sam ostao dužan prošli put kao i slika u vezi prozora...
vepar:
Pod na krmenom delu sam napravio još prošle godine a koristio sam "Decking" odnosno daske od veštačkog materijala koji 75% čini plastika a 25% drvo. Ovaj materijal je namenjen da stoji na suncu na otvorenom izložen atmosferalijama i ne zahteva nikakvo održavanje niti farbanje, skup je kao otrov,ako se dobro sećam oko 50 € kvadrat! Međutim meni se pokazao veoma teškim za održavanje, šta god da padne na njega ostavlja fleke koje je skoro nemoguće skinuti, bio je sav meliran! Žao mi je bilo da ga bacim pa sam ga demontirao i odneo u radionicu gde smo ga dobro išmirglali i prelakirali Hempelovim lakom za drvo. Lepo upija lak i ne čini mi se da je sada mnogo otporniji na prjanje. Ukrojio sam ga ponovo spram nove pozicije motora i vratio nazad u brod...
vepar:
Plafon na krmi mi je urađen od špera koji je godinama kisnuo i dobio je ružne crne fleke a lak se sav izljuspao i nestao, rešio sam da sada i to sredim. Dobro smo ga prešmirglali, ali ne do čistog i belog drveta i onda sam potpuno slučajno kupio hemiju "Irkolin extra" za drvo. To je lak u boji sa visokim sjajem (ima ga u 5-6 boja), namazali smo jednu ruku i ostao sam šokiran kako izgleda, kao da je novo, nakon druge ruke valjkom plafon je kao ogledalo. Toliko dobro izgleda da slike to ne mogu verno da prenesu! Na konzervi piše da je hemija otporna na UV zračenje, fungicidna i insekticidna, tako da bi trebalo i da zaustavi buđ. Videćemo kako će se ponašati sa godinama koje budu prolazile, ali prvi utisak je perfektan!
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju