E, ovako treba... > Majstori, Majstori ...

Koliko kosta farbanje camca?

<< < (7/14) > >>

Ljuba:
Evo i mog predmeta a postavljam ga ovde jer može koristiti i kolegama:

Brod mi je na suvom (na klocnama  6589), skoro sam ga izvadio iz vode radi kontrole. Brod je kod mene treća godina a znam samo da je farban pre oko ukupno 6 god. Ukupna površina za farbanje je ~40m2 računajući i bokove, taban je ~9,5x2,2m. Ugradiću i žrtvene anode, sad mi je prilika.
Pozvao sam proverenog majstora, čovek se ljubazno odazvao pa smo zajednički izvršili pregled. Korozije nema, odnosno tek ponegde usled grebanja/udaraca, bitno je da nema kratera već je to površinski. Savet je da se sve ošmirgla pa zatim ide sledeći materijal (računali smo da su pakovanja boje od 3kg):

3x3kg osnovna
2 razređivača
-----------------------
2x3kg katran epoxid
2 razređivača
-----------------------
3-4kg PU lak
1 razređivač
-----------------------
Antifaulung 2 premaza

Radovi će biti na proleće, naravno kada dozvoli temperatura. Radiće se kontinuirano, dan za dan.

Pitanje: Koji materijal preporučujete?

oblak:

--- Citat: Akers  18, 12, 2017, 23:14:03 posle podne ---Za poliester u obzir dolazi samo purprajmer jer on je stabilna veza izmedju poliestera i narednih premaza.Tako se radi u celom svetu.
Cena 1 litra purprajmera je 3600-4000 dinara +pola litre specijalnog razredjivaca je oko 600 dinara.Uz paljivo upravljanje moze trajati i preko 10 godina.
Ko nanese epoksi prajmer  direktno na poliester a boja ne otpadne pri prvom kolebanju vremena toplo-hladno-toplo ja cu mu dozivotno farbati objekat. Uz to sto se ovim bavim, po struci sam inace Hemijski tehnolog,pa se u ovu materiju razumem i sa strane iskustva i sa strane struke.
Molio bih laike da ne daju kolegama krive savete.
Saveti su besplatni a los savet kosta preskupo.
Gde ima kvalitetna epoksi boja po 1000 dinara litra ja za te pare ne mogu da kupim litru boje cak ni uz rabate koje imam kada kupim kamion boje.Inace hempelov razredjivac 08450 je oko 600 dinara litar u 20litarskom pakovanju a u malom pakovanju je oko 1000 dinara ako toliko kosta orginal razredjivac da se predpostaviti koliko stvarno kosta kvalitetna boja.

--- Kraj citata ---

Ceo svet lecenje osmoze zapocinje skidanjem gelcoata i na otvoren poliester nanosi epoxi osnovnu. Prvo  gituje epoxi gitom, ako postoje veca ostecenje strukture stavlja se mat i epoxi smola pa onda osnovna i zavrsni premaz. Ako postoji nepoznanica ukucajte osmosa blisters na you tubu pa cete shvatiti da postoji 1000 klipova o tom postupku. Takodje u svakom uputstvu hrvatskih majstora je isti postupak. Poliuretan samo kao zavrsni premaz zbog uv otpornosti. Mozda ste tehnolog farbar sta god ali niste jedini koji farba plovila.  Poliuretan je prevazidjen kad je podvodni deo plovila u pitanju osim kad se radi o izuzetno ocuvanim camcima, cak su i fabrike kao Hansa presle na epoxi smolu u strukturi a kamoli kad se radi farbanje starijih camaca koji cesto imaju prodor vode u laminat. Epoxi program je dostupan kod Gini-ja i cene su upravo oko 1300 din za prajmer a na vecu kolicinu od 20 L dodje na 1000. Niko ne spori vas rad osim coveka kojem ste farbali plovilo ali ni vi niste Bog farbanja da vase uzimamo zdrav za gotovo. Imate temu gde ste se predstavili pa pisite sta mislite da treba ali na forumu svi imaju pravo suocavati i iznositi iskustva i misljenje. A iskustva sa majstorima su nam poznata vrlo dobro.

Okacicu vam samo jedan link hrvatskih firmi da ne bi nastavili da lupate o tehnologiji " ne sme epoxi direktno na poliester"
http://www.marservis.hr/hr/sanacija_osmoze/18/31

A kako se epoxi-jem farba poliesterski camac na linku


Mogao bih vam poslati jos desetine linkova  ali  ste se sami potpuno diskreditovali i mislim da vasi saveti ovde nece puno vredeti...

petar_kozic:

--- Citat: Zox  16, 12, 2017, 23:04:53 posle podne ---Пронашао сам пре извесног времена на Интернету текст у коме се тврди да је желкот могуће нанети на половно пловило методом шприцања у комбинацији са парафинским уљем.
Веза: https://uputstva.org/sto-je-to-gelcoat/

Занима ме Акерсу ваше мишљење о овој тврдњи. Да ли је ово мит заснован само на папиру или је заиста могуће овом методом квалитетно одрадити посао?

--- Kraj citata ---
Zox, pre 7-8 godina pomagao sam stricu oko sredjivanja Elan 401 čamca. Plastiku i farbanje mu je radio neki plastičar.
Tada je spolja ošmirglan stari gel coat i nanešen je nov pištoljem. Znam samo da je išao neki pištolj sa većom diznom zbog gustine i ne možeš da dobiješ onako sjajnu i glatku površinu kao iz kalupa, ali taj gel coat i dalje stoji, sada kod novog vlasnika!
Inače, to je skuplja varijanta zbog cene gel coat-a, ali i kvalitetnije nego samo farba na plastiku sa primerom.
Da li je dobro ili ne, ne znam ali ima sigurno 7 godina kako to već stoji !


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

MiletaStamat:
Dobro je što se ovde čuju iskustva mnogih, i baš profesionalnih i majstora iz hemijske struke, onih koji rade sami, autolakirera, skup toga svega verujem omogućiće onima koji žele da repariraju svoje čamce pravi odgovor gde i kako treba to raditi. Sad druga je priča što nam je standard takav kakav jeste, pa svi imamo negde nekog prijatelja koji zna to da radi, ili mi to probamo sami, e kakav je rezultat na kraju tek se vidi. Lično bih voleo da mogu da odvojim nekoliko stotina evrića, ili hiljada kad bih imao veći čamac pa da mi neko profesionalno odradi čamac da se sve sija, što ono kažu bude kao nov, i da to traje mnogooo godina. Uglavno se mišljenja nekih članova i razilaze zbog tog finansijskog standarda. Kako god odlučili ja vam želim da odlučite najbolje svako na svoj način i prema svom džepu.

oblak:

--- Citat: petar_kozic  19, 12, 2017, 07:10:04 pre podne ---
--- Citat: Zox  16, 12, 2017, 23:04:53 posle podne ---Пронашао сам пре извесног времена на Интернету текст у коме се тврди да је желкот могуће нанети на половно пловило методом шприцања у комбинацији са парафинским уљем.
Веза: https://uputstva.org/sto-je-to-gelcoat/

Занима ме Акерсу ваше мишљење о овој тврдњи. Да ли је ово мит заснован само на папиру или је заиста могуће овом методом квалитетно одрадити посао?

--- Kraj citata ---
Zox, pre 7-8 godina pomagao sam stricu oko sredjivanja Elan 401 čamca. Plastiku i farbanje mu je radio neki plastičar.
Tada je spolja ošmirglan stari gel coat i nanešen je nov pištoljem. Znam samo da je išao neki pištolj sa većom diznom zbog gustine i ne možeš da dobiješ onako sjajnu i glatku površinu kao iz kalupa, ali taj gel coat i dalje stoji, sada kod novog vlasnika!
Inače, to je skuplja varijanta zbog cene gel coat-a, ali i kvalitetnije nego samo farba na plastiku sa primerom.
Da li je dobro ili ne, ne znam ali ima sigurno 7 godina kako to već stoji !


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

--- Kraj citata ---

Naravno da se moze spricati nov gelcoat a u zadnji sloj dodati parafin zbog otvrdnjavanja. Nije problem u ceni, nego je potrebno mnogo strucnosti za nanosenje. Kvalitet je neosporan. Nije tacno sto tvrdi Akers da se gelcat nece "primiti na poliester jer se pre spricanja poliester namaze acetonom sto ga dovede u "zivo" stanje pa se i hemijski povezuju. Uostalom i grlcoat je na bazi poliestera sto ga cini vezivim vecno za drugu pripremljenu povrsinu. Ipak ovaj proces je prekomplikovan a materijali kao epoxi su napredniji i po strukturi potpuno vodonepropusni i aplikuju se vrlo jednostavno..valjak, spric itd. U Srbiji se zbog nedostatka pravih majstora primenjuju indijanske vestine i niko recimo ne skida potpuno gelcoat koji je ostecen vec mazu preko. To je razlog kratkotrajnosti postupaka. Nema tu vise pameti, svaki proizvodjac daje uputstvo za primenu sredstava i potrebno je samo postovati  tajminge i razmere komponenata kao i vremenske uslove.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju