Eto pored ovih slika i snimaka, da kazem da sam imao dva kvara.
Jedan je da mi nije bilo dobro napravljeno (zapertlano/ukrimpovano) jedno novo crevo koje vodi od motora do filtera ulja tako da se njegov jedan kraj otkacio kod Kostolca, ali kako tamo ima hidraulicarska radnja, to je sanirano u toku istog dana. Eto nije se desilo za 50h plovidbe u Beogradu kao test, ali se otkacio kraj creva kod Kostolca na odmoru - Marfi nepogresiv. U svakom slucaju, oglasio se alarm elektronske zastite prilikom opadanja pritiska ulja i ispod granicne vrednosti zastita je ugasila motor (bas mi drago sto sam jugradio tu zastitu jer se to zaista brzo desava, koliko god ti pratio instrumente). Skoro polovinu ulja motor je izbacio u motorni prostor, ali kako je to dosta suzeni deo prostora gde se otkacio kraj creva, nije napravio haos svuda, tako da sam relativno brzo obavio ciscenje istoga. Deo ulja pre nego sto sam primetio zavrsio je u reci usled automatskog rada kaljuzne pumpe. Kad se to vec desilo, a ja i poneo da zamenim ulje, onda ispraznio sve i zamenio i filter za novi. Nakon ovoga, ceo put je prosao bez ijednog problema sto se tice funkcionalnosti.
Drugi je problem sa WC soljom. Naime kako je toalet brodski rucni (neelektricni), poluga kojom se vrsi pumpanje/ispumpavanje, ima fine zube koji sluze kao zupcanik kada se poluga natakne na osovinu (to se i ne skida kad se jednom namesti). Medjutim, ti zubi su jako fini i od bronze, a ruku na srce, i ta solja ima 50 godina, e ti zubi na rucki su blago oblajznuli, dva puta je pomoglo zatezanje, ali onda sam primenio silu i resio problem do kraja putovanja. Stavio polugu, pritegao da ne mrda, probusio rupu kroz osovinu i rucku zajedno i stavio prohromski sraf M6. Posto je ovo kvar koji se desio prvog dana plovidbe, ne mozete ni da zamislite srecu moje lepse polovine, a ne mogu da kazem da i meni nije laknulo, ipak klonja znaci za duze putovanje.
Ako bih nesto korigovao za sledece putovanje, poneo bih jos vise alata. Eto npr imam, ali nisam poneo lanac za skidanje filtera i bas mi je to zafalilo pa sam improvizovao od nekog starog sidrenog lanca i parceta armature koje nasao kod prijatelja u Kostolcu.
A sto se tice kontrole/garancije kvaliteta kad je u pitanju izrada hidraulicnih creva mogao bih svasta da kazem, ali da ne kvarimo lepu temu. Ovaj put tema je plovidba, a ne majstorije.
Plovidba je i pored manjih izmena u odnosu na planirani itenerar i izgubljeni dan u Kostolcu, prosla u najboljem redu, a nakon izmena i ustede dana kod plovidbe od Porecke reke do Tekije i nazad, originalni plan je i postignut, sa kasnjenjem od jednog dana. A i predvideo sam 2 dana rezerve za nepredvidjene okolnosti.
Evo u prilogu i jedna excel tabela planiranog itenerara (procenjena dnevna vremena plovidbe su namerno precenjena u mom slucaju zbog potencijalno nepredvidjenih okolnosti, sve to traje daleko krace u mom slucaju). Mozda nekome posluzi za planiranje slicnog puta, a tu su i korisni kontakt telefoni, kao i alternativne solucije i napomene na jednom mestu.
