Nautika opšta... > Iskustva sa vode
Iskustva sa vode
HOGAR:
Predlog. neka se zove ''Marfijev zakon na vodi'',jer ove priče su njegovo maslo 6589.Inače,Marke,kad ste izvukli živu glavu,a za nauk i tebi i svima ,pa i meni 6589,kapetan na ladju,kada prima putnike treba da kaže,al ozbiljno,''Za brod i posadu odgovaram JA,ne radite oko čamca ništa bez mog znanja,dok vam ne pokažem ako ste već zapeli''.Da ne pišem sada ovde da sam slomio nogu pokušavajući da ispravim grešku svog brata za kormilom,pre 5 god.,kada je pokušao da pristane uz dok taz sB0,a sve zbog ''daj malo,pa daj malo da probam''ko Dzemal Bijedić onomad 56568.A što se tiče Kapetana,njemu su direktno prišili Marfija,ima on takvih avantura,da Spilberg ne bi žalio para da sve to snimi,samo sto bi ta franšiza trajalaaaa,ko ratovi zvezda ha.A Kapetan čovek ko leba,samo takav thumbup hi.
LSI:
Како оно беше... Чашу меда још нико не попи док је чашг жучи на загрчи, здружено се ... тако некако, је ли?
Мислио сам да ћу вам данас писати о још једном прелепом дану проведеном на Дунаву и Тиси, о томе како сам са кћерком и унуком и уникама и још једним добрим пријатељем с највећим уживањем препловио Дунав и упловио у Тису, отпловио до Титела, где су се деца играла у оном прелепом сеновитом паркићу на плажи, док смо ми, матори, попили по пићенце на тераси.
Док не пређем на оно друго, ево погледајте пар сличица па ћете и сами видети како је то било...
LSI:
Као што видите, почело је у стилу: Мето деда унука на крило...
А онда је, наравно, и старија унука морала да вози "дедину лађу", јер, Боже мој, па не може само старији брат!
Она млађа унука, она се борила с "мишићима" - никако да их увуче у уста (а стварно се трудила).
Кћерка и пријатељ, Ивица... шта рећи о њима? Рекао бих, кад погледам слике, да је и њима било лепо.
Па онда она љуљашка...
Све како се само пожелети може и онда је дошло време за повратак.
Потврдило се старо правило - кад је нешто лепо, не треба прекидати и кварити!
А покварило се...
Негде око шестог километра (опет баш ту!) мотор је поново штуцнуо, загрцнуо се, угушио се, шта ли? Тек, одједном је број обртаја пао а да нисам померао ручицу гаса. Дакле, исто као и пре три недеље.
Искрено, с троје мале деце и мотором који мирно ради само на врло малом броју обртаја (ручица гаса је и даље била у положају на око 2/3) нисам баш био срећан кад сам помислио да треба да из Тисе изађем на Дунав и да га пресечем.
Ипак, имали смо среће. Дан је био леп, миран, без ветра и таласа, а није било ни великих бродова.
Возећи лагано, брзином која је, кад смо испловили у Дунав и пошли узводно, пала на 10 км/ч, безбедно смо прешли преко реке и лепо упловили у марину и пристали.
И тако, све срећни, само ја сад тек не знам шта се дешава и шта да радим?!
Пре поласка сам досуо десет литара горива тако да је резервоар био допуњен до мало мање од 3/4. Пумпа за гориво на цреву је лепо напунила црево, филтер за гориво није запрљан... Ах да, онај вентил на чепу грла резервоара је био отворен...
Шта сад да радим?
И ето мени једа за наредне дане...
Ипак, вечерас, кад легнем, мислим да ће ми пред очима бити осмеси мојих малих капетана и мале путнице. А проблеми... њих ћемо некако превазићи.
А како сте ви провели овај лепи дан?
Ljuba:
Ja sam imao sličan sučaj i desio se samo 1x: motor se ugasi posred Dunava (gde mu mesto nije), proverim gorivo...ima ga, onaj čep na rezervoaru mi je uvek otvoren tako da nije ni to, pumpica na crevu radi...i setim se pa špicem gurnem onu kuglicu na priključku creva u motor...ćorak, gorivo ne izlazi!
Dakle, pumpa na crevetu a opet daje utisak kao da pumpa. Priključim rezervnu kantu sa svojim priključkom, motor proradi, onda mi dođe u glavu da sad kad motor ima gorivo možda na jačem gasu napravi jaču usisnu silu da povuče bolje gorivo iz prvog rezervoara, vratim taj prvi u igru...dodam pun gas (jer je ostalo goriva u karbu), nešto puče u crevu i motor nastavi da prede!
Šta se desilo, pumpa na crevu je primila neki podpritisak i jednostavno blokirala usis, jači gas je to odblokirao, kako i zašto ne znam, više se nije dešavalo.
LSI:
Хвала, Љубо, на овом искуству.
Проверавао сам ја да ли је црево проходно.
Скинуо црево - откачио конектор са прикључка на мотору, жицом притиснуо куглицу - прска гориво, шикља...
Мени ово личи на карбуратор.
А опет, каже ми човек, после у марини, мора да у гориву има воде!
Не знам шта да мислим. Мораће мајстор да мисли, по свему судећи...
Пре два викенда, возио сам до Крчедина и назад. Пола гаса, две трећине, пун гас... цимао лево-десно. Мотор није ни штуцнуо.
Данас досуо 10 литара из канистера који су били у комори на чамцу у резерви. Исто то сам урадио и када сам први пут имао проблем - пре вожње досуо сам и тада гориво из резерве.
Е сад, рећи ће неко, старо гориво. Јесте али купљено заједно с оним што је било у резервоару, само остављено за резерву. Једино ако ти канистери у којима чувам резерву не заптивају као резервоар или у њима долази до кондензације воде...?
Не знам...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju