E, ovako treba... > Majstori, Majstori ...

Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor

<< < (2/5) > >>

Zoran T:
Moze i kaljeno staklo malo je teze ali je i cvrsce...

Srecko Sojic:
hvala svima na informacijama

razbih glavu razmisljajuci sta da radim. kako god okrenem "uradi sam" mi je najbolja opcija jer i bilo koji majstor ce to da budzi i radi na mjeru kao sto bih i ja uradio, a ne smatram se bas totalnom arhidudukom za napraviti nesto  nutss

- opcija sa alu profilima je ok jer imam dvojicu specijalaca bravara u kuci tako da bi se to odradilo dobro. ali u alu opciji nema mogucnosti zakrivljivanja nego sve mora na ugao a to mi estetski i nije bas neka opcija. bas kao i na ovoj slici

- razmisljao sam o opciji vodootporne sperploce 3-4mm pa laminiranje poliesterskim platnom i smolom. to bi se uklopilo u sadasnji izgled plovila i dozvolilo bi neka zakrivljanja da ispratim konture kabine. ali za to mi treba vise vremena...

- razmisljao sam i o kompletnom tvrdom krovu jer mi je taj zadnji dio dosta kratak ali se plasim da ne narusim estetiku plovila. svi isti modeli koje sam nasao na internetu imaju kabrio kapu i nigdje nisam vidio tvrdi krov citavom duzinom

gdje se moze naci poliestersko platno, smola i gelcoat i da li je povoljnije to kupovati u inostranstvu? koliko slojeva platna obicno ide i koja gramaza po m2 je dovoljna?

Zoran T:
Za sam svoj majstor si u pravu...ako budes produzavao bok kabine i dizao nadgradnju naruzit ces spoljni izgled maximalno takav tip kabine trazi kabrio krov...jedino po tom postojecem vetrobranu izadjes na neku prihvatljivu stajacu visinu i po tome pustis tvrdi krov(hard top)kolko ti odgovara.Nesto slicno je Zankiki uradio.
          Vodootporni sper od 3-4mm ces tesko naci a da nije avio sper a on je skup kao zlato...vlagootporni ili neke blazujke sa filmom ili neke egzotesper zaboravi... samo sa oznakom AW100 su za brodogradnju...naci ces ih u firmi FRICHEIS Nova Pazova imaju okume od 6mm pa na dalje i u DRVOPROMET KULA Pancevacki put 80 imaju rusku topolu ili brezu tabla 8mm je oko 4000din...ima na internetu obe firme...sperke pored aw100 imaju oznake bb-ab ili slicno....to su oznake za spoljni izgled furnira posto ides s plastikom preko to te neinteresuje vec trazi konstruktivni sper realno najjeftiniji...
           

Zoran T:
Za plastificiranje spera po pravilu koristi se epoksidna smola (cena oko 20e/kg sa ucvrscivacem) i stakleno platno(oko2-3e/m2).To sto radis je nadvodni deo broda pa mozes i sa poliesterskom smolom(oko3-4e/kg).Nemas tu neku veliku kvadraturu oko 4-4,5m2 otprilike ta taj tvrdi krov.Za epoksi ides jedan sloj namazes sper samo smolom pa preko jedan sloj 300g roving platna pa zalijes smolom pa onda gitovanje pa spric git pa neka dobra boja...za poliester slicno samo prvo sper 1-2puta mazes sa smolom razredjenom acetonom pa onda jedan sloj 300g mat platno pa zalijes smolom pa jos jedan sloj 300g roving platna zalijes smolom pa onda sve isto kao epoksi.Potrosnja smole ide otprilike isto kao gramaza platna po m2.Gelcoat zaboravi u oba slucaja em je skup em  ima tu divnu osobinu da ne moze da se stegne uz prisustvo vazduha tj ostane gnjecav...Poliester smolu i platna kod Slavise u mirjevu(neznam broj) ili na KP prodaje Emil Rutonic iz Novog Sada a ima i neki jeftin epoksi.

Srecko Sojic:
zorane hvala puno!
upravo si mi sacuvao jedno 3 dana tumaranja i telefoniranja  114

samo da "remiziram" sto kaze sojic:

- poliesterska smola (razredjuje se acetonom)
- 1-2 premaza na sperplocu
- jedan sloj platna pa smola
- drugi sloj platna pa smola
- gitovanje
- spricgit
- farba

kod epoksidne smole ide samo jedan premaz po sperploci i jedan sloj platna i smole

e sad dodatna pitanja:

- s obzirom na otpor vjetra, kolika debljina sperploce je preporucljiva?
- iz kog razloga je potrebno gitovanje i koji git se koristi?
- na koji nacin pricvrstiti vjetrobran na kabinu? lijepljenje? saraf? nesto drugo....

sto se farbanja tice to ce da mi odradi farbar kod koga se trenutno nalazi brod tako da ce to da bude sjedinjeno.
malo sam rovio po internetu i nasao sam dosta snimaka u vezi laminiranja sperploce. jedino tako mogu ispratiti konture broda i zakrivljenja da se to fino uklopi.
necu raditi nikakav produzetak kabine nego samo vjetrobran sa 50mm ivicama prema unutra preko kojih ce da naidje kabrio kapa

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju