isto pravilo je kao i za automobile: fizicko lice moze biti vlasnik ili upravljati vozilom/plovilom sa stranom registracijom samo ako ima strano/dvojno drzavljanstvo (kao Miljan).
U suprotnom onda niko nebi registrovao i platio carinu i pdv za sve novokupljene automobile, osim za Fiat-a.
Ali strana kompanija (vlasnik vozila/plovila) moze te angazovati/ovlastiti da, kao skiper, mozes upravljati njihovim plovilom u medjunarodnim vodama po celom svetu (citaj: ta strana kompanija je , ustvari tvoja kompanija jer strane agencije ne daju podatke o vlasnicima bilo kome, sem sudu, mada i to tesko ako je zahtev iz Srbistana).
Dunav i Sava, a uskoro ce i Tisa, imaju status medjunarodnih voda.
Pa, sta mislis zasto su vecina Belih ladja registrovane na Malti i sl, a plove Dunavom sa ovlascenim skiperima, vecinom su Rusi-Ukrajinci (pogledaj im zastavu na krmi).
Naravno, i tada drzava ima koristi jer se mora platiti taksa za koriscenje medjunarodnih voda.
Za plovila do 15m je oko 60eur mesecno za onaj mesec kada se plovi (zimi, naravno, nista) i plovilo mora biti osigurano od rizika prema trecim licima (oko 100e za 3 meseca, mada mozda moze da se nadje i povoljnije).
Nadlezna kapetanija izdaje resenje i upisuje se ime skipera i posade u listu.
A i recna policija nebi smela da stupi na to plovilo u obicnoj proveri, jer se to plovilo vodi kao strana teritorija i na stranom plovilu vaze zakoni zemlje registra, sem ukoliko se na njemu/sa njim ne napravi kriminalno delo (ubistvo, terorizam,sverc i slicno).
Mada, ovo je jos ne provereno, u zakonu se spominju samo vozila kao sredstva prevoza sa stranom registracijom, a plovilo nije vozilo, jeli tako.
