Opšta...Tu smo... > Stigao sam !!!
Spustena jedra
Misha D:
trogodisnja registracija u USA je 90$, ali godisnji troskovi agencije i pausalni porez za LLC firmu (ako je plovilo reg.na tvoju tamosnju firmu, a u Srbiji je to jedini nacin) izadju slicno kao i nasa registracija.
Poenta nije u tome da se tu nesto ustedi vec u neplacanju pdv-a koji za malo bolje plovilo moze biti i desetak i vise hijlada eur, a ako je plovilo proizvedeno u EU i posedujes EU1 sertifikat nema ni carine.
Kapetan:
Miso u kom smislu ne moze plovilo da bude na fizicko lice ???
Ja registrovao plovilo na moje ime i prezime kao i mnogi drugi ....
Ili je to neko nase lokalno zakonsko ogranicenje tipa ne moze moze srbin da vozi strane table ?
Misha D:
isto pravilo je kao i za automobile: fizicko lice moze biti vlasnik ili upravljati vozilom/plovilom sa stranom registracijom samo ako ima strano/dvojno drzavljanstvo (kao Miljan).
U suprotnom onda niko nebi registrovao i platio carinu i pdv za sve novokupljene automobile, osim za Fiat-a.
Ali strana kompanija (vlasnik vozila/plovila) moze te angazovati/ovlastiti da, kao skiper, mozes upravljati njihovim plovilom u medjunarodnim vodama po celom svetu (citaj: ta strana kompanija je , ustvari tvoja kompanija jer strane agencije ne daju podatke o vlasnicima bilo kome, sem sudu, mada i to tesko ako je zahtev iz Srbistana).
Dunav i Sava, a uskoro ce i Tisa, imaju status medjunarodnih voda.
Pa, sta mislis zasto su vecina Belih ladja registrovane na Malti i sl, a plove Dunavom sa ovlascenim skiperima, vecinom su Rusi-Ukrajinci (pogledaj im zastavu na krmi).
Naravno, i tada drzava ima koristi jer se mora platiti taksa za koriscenje medjunarodnih voda.
Za plovila do 15m je oko 60eur mesecno za onaj mesec kada se plovi (zimi, naravno, nista) i plovilo mora biti osigurano od rizika prema trecim licima (oko 100e za 3 meseca, mada mozda moze da se nadje i povoljnije).
Nadlezna kapetanija izdaje resenje i upisuje se ime skipera i posade u listu.
A i recna policija nebi smela da stupi na to plovilo u obicnoj proveri, jer se to plovilo vodi kao strana teritorija i na stranom plovilu vaze zakoni zemlje registra, sem ukoliko se na njemu/sa njim ne napravi kriminalno delo (ubistvo, terorizam,sverc i slicno).
Mada, ovo je jos ne provereno, u zakonu se spominju samo vozila kao sredstva prevoza sa stranom registracijom, a plovilo nije vozilo, jeli tako. sajkaca
Misha D:
u Hrvatskoj je,do pred sam ulazak u EU, bilo isto stanje.
Onda je donesen zakon, lex spacijalis, da hiljade i hiljade plovila sa stranom zastavom moraju da se preregistruju na njihovu zastavu ili napuste njihove vode, ako su vlasnici Hrvati. Neki su prebacili plovila u Sloveniju, a neki i Slovenci su prebacili plovila u Hrvatsku.
Ali su odmah doneli i pametnu ponudu: ko to uradi u roku od 3 meseca pdv ce mu se smanjiti sa 20% na samo 5%.
I, naravno, svi su pozurili da to urade, tada su notari i agencije radile svakiim danom, a poslednjih dana roka i 24h dnevno.
Sada Hrvatska ima mnogo vise zarade od redovne naplate registracije i osiguranja za sva ta plovila i visestruko su vratili u startu priznat popust.
Slicno smo i mi imali pre destak i vise godina kod prenosa vlasnistva vozila kada je prenos bio oko 20% i svi su tada vozili na ovlascenja.
Sada je prenos vozila minimalan i svi ga placaju i tako vise para ode u drzavnu kasu.
Kapetan:
e tako onda da, ali covek koliko vidim nema nameru da plovi po Srbiji uopste , niti da koristi ladju ovde....
zato mu i napisah da reguje na DE kao fizicko lice , zaobidje sve gluposti od PDV-a , carine i slicnih stvari i oma buc u vodu
ako mora da prodje kroz srbiju onda privremeni uvoz (ili kako bese) i za max 30 dana napusti srbiju sa plovilom ...
ja sam generalno zaobisao tu pricu sa firmom i registracijom na istu zbog godisnjih troskova odrzavanja firme...
nego da li domaca firma moze da najmi strano plovilo? i da li se onda to vozilo tretira kao domace?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju