Opšta...Tu smo... > Stigao sam !!!
Spustena jedra
Thalassoma:
To mi i jeste bio cilj da ne zavisim od krana tj. dizalice. Prethodne dve sezone su mi u marini Zelenika prvo polomili sinu rol floka a onda mi je jos i jarbol pao na pola metra od mene jer su spustili plovilo pre nego sto sam zategao sajle. Nisu imali strpljenja....
Kobilica se povlaci konopom preko vinca najnormalinije. Ne treba vise od minut tako da moze da se pristane i u plicak.
Kao sto rekoh, ova se uvlaci vertikalno dok se ona druga (kao kod vecine takvih plovila) povlaci za 90 stepeni.
Ne znam da li si razumeo...
Zoran T:
Primorani smo na kompromise...viko je i laksi i puno brzi brod od stare jedrilice ali isto tako zahtevniji za jedrenje... ta T kobilica bolja je za more ali za reku mozda i nije od klasicne finn-keel.
Neptune razlika je kod kobilica u kretanju prilikom uvlacenja...finn-keel(obicna)u odnosu na uzduzni presek broda uvlaci se(cela ili delimicno) rotacijom oko osovine na sverk kaseti...mane su joj manja masa i zauzimaje prostora u brodu zbog vece sverk kasete..prednost su da omogucava promene tezista(leead) u odnosu na vretar(finiji tjuning i bolje jedrenje u vetar) a prilikom nailaska na prepreku sama se sklapa(prednost reke i jezera)
T-kobilica se sklapa vertikalnim kretanjem...mane su sto nema tog finog tjuninga kod jedrenja a nailazak na prepreku=ostecenje...prednost je manja sverk kaseta,veca masa(obicno ima olovni bulb na kraju ili nekada neki Y oblik) i moze da se konstruktivno postavi tako da donja ivica kobilice bude bliza pramcu nego pri koritu kao fiksne kobilice (izraziti trkaci match-race)...sve je kompromis zavisi od potrebe...
neptun:
sve razumeo I znam kako izgleda. kod tih T kobilica na uvlacenje cesto je polozaj skroz spustene, ujedno i jedini za jedrenje. ta kobilica cesto nema kasetu u kabini nego je gola kad se uvuce. a kad se skroz spusti srafovima se fiksira. cini mi se da je na elanu 210 tako. a hoce li viko biti na reci mozda? voleo bih da vidim.
neptun:
--- Citat: Zoran T 17, 03, 2016, 11:01:39 pre podne ---Primorani smo na kompromise...viko je i laksi i puno brzi brod od stare jedrilice ali isto tako zahtevniji za jedrenje... ta T kobilica bolja je za more ali za reku mozda i nije od klasicne finn-keel.
Neptune razlika je kod kobilica u kretanju prilikom uvlacenja...finn-keel(obicna)u odnosu na uzduzni presek broda uvlaci se(cela ili delimicno) rotacijom oko osovine na sverk kaseti...mane su joj manja masa i zauzimaje prostora u brodu zbog vece sverk kasete..prednost su da omogucava promene tezista(leead) u odnosu na vretar(finiji tjuning i bolje jedrenje u vetar) a prilikom nailaska na prepreku sama se sklapa(prednost reke i jezera)
T-kobilica se sklapa vertikalnim kretanjem...mane su sto nema tog finog tjuninga kod jedrenja a nailazak na prepreku=ostecenje...prednost je manja sverk kaseta,veca masa(obicno ima olovni bulb na kraju ili nekada neki Y oblik) i moze da se konstruktivno postavi tako da donja ivica kobilice bude bliza pramcu nego pri koritu kao fiksne kobilice (izraziti trkaci match-race)...sve je kompromis zavisi od potrebe...
--- Kraj citata ---
nesto se ta promena na mikrotoneru I nije bas mnogo osetila.jeste bolje,al ne mnogo. dovoljna je mala razlika u posadi pa da se razlika izgubi.
Kapetan:
kad stize ladja u Srbiju ?
odlicno izgleda ! kaci jos slika !
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju