E, ovako treba... > Plovila

Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira

<< < (3/6) > >>

Zoran T:
Kokoska ili jaje pitanje je sad.Sta god da uzmes neces pogresiti sluzit ce.Narval 535 ili porto 510 za jace motore 30+ks a mogu i na more ostali swamp camci do 30 ks nemas greske.Motor 4t nov ili 2t polovan potrosnja zavisi od nacina koriscenja i koliko ces cesto da ga koristis pa biraj.Dobro se raspitaj i pogledaj tu po forumu oko i u vezi registracije osiguranja i ostalih dazbina mozda to bude i veci trosak od goriva za sezonu pa racunaj.Razmisli i da ti neko uradi alu camac onako po tvojoj zelji.

LSI:
Корнелијусе, лепо је што сте са нама и надам се да ћете из одговора које сте до сада добили успети да извучете корисне информације и одговарајуће закључке.

Овде на форуму има доста њих који о чамцима, моторима и потрошњи знају више од мене али као по правилу, често се дешава да свако да неку своју интерпретацију, а неке могу да заведу. Зато ћу указати на пар ствари које би могле да вам помогну.

Прво, што се тиче информације везане за регистрацију - обавезно осигурање плаћа се на чамце погоњене моторима од 15 KW (20 КС) и јаче.

Друго, да ли двотактни или четворотактни мотор?

Тачно је да су двотактни једноставнији за одржавање (али ако нисте мајсторски тип, то вам неће бити од велике помоћи).
Тачно је и да су јевтинији (и то доста).
Али тачно је и да су много бучнији и да троше више горива у јединици времена по коњској снази и при том морате да правите смешу.

Речено вам је да су двотактни мотори јачи - ово треба рећи мало другачије: ови мотори брже постижу снагу и када имате два једнака чамаца, на једном двотактна машина, а на другом четворотактна а исте снаге, код стартовања, чамац са двотактним мотором брже ће убрзавати и оставиће иза себе четворотактни некад и за више дужина.
Али кад оба мотора развију снагу, чамци ће се кретати истом брзином! Дакле: са двотактним брже стартујете и крећете али после је путна брзина иста.

До вас је да процените шта од свега овога је вама више или мање значајно.

Избором пластичног чамца, попут неког из радионице "Три принцезе" и сл. с мотором до 7,35  KW сасвим лепо и брзо ћете стићи било куда а уштедећете на порезу око 75 евра годишње. Сваки киловат преко тога све до 22,05 KW а то значи до 30 КС платићете већи порез али на све преко 20 КС платићете додатно и осигурање.

Ви се на потезу... Размислите, изаберите... Уживајте!

mića p.:
Izvinjavam se, ali ne mogu da ne prokomentarisem stav da su 4t mašine pouzdanije od 2t no125
Kao što je jednom davno rečeno "savršenstvo je u jednostavnosti"  upavusi, a tu su 2t mašine svakako u prednosti.
Naravno, ne treba porediti 2t motor iz 80-ih i nove 4t honde, yamahe...
Svakako, viđao sam i 2t mašine stare oko 30 godina koje savršeno rade. Jednostavno ne treba ti: štelovanje zazora na ventilima, zamena ulja, zamena filtera, remena, a što je najbitnije, možeš ga transportovati u svakom položaju. Da podsetim, kod 4t mašina mora se strogo voditi računa da ulje ne iscuri iz kartera u motor i to je uglavnom i nalčešći razlog zbog koga se kvare.

I još nešto, 2t mašina je i za 1/3 od ukupne težine lakša od 4t mašine iste snage, kod motora od 10 ks, to može biti i čitavih 8-9 kg, pa su stoga i lakše za transportovanje.  25648
To je moje iskustvo, ako se neko ne slaže, poštujem svačije mišljenje.  sha

kornelijus:

--- Citat: djera1  21, 06, 2015, 20:21:51 posle podne ---Iz tvojih dosadasnjih postova sam zakljucio da obavezno treba da pogledas i NARVAL 535. Taj  camac je odlican i za reku i za more. Znam da ga kupuju i profesionalni ronioci iz Hrvatske

--- Kraj citata ---
Hvala Djero na savetu. Poslao sam upit za 635 i cena je 7200e. Moracu da pitam i za cenu 535ice.


--- Citat: mića p.  21, 06, 2015, 21:18:26 posle podne ---Pozdrav i dobrodošao.  harm

Što se tiče tvojih pitanja, razumljivo mi je da voliš bržu vožnju po reci, ali  za to ti je savršeno dovoljan i motor od 20-25 ks.
Imaj u vidu, koliko znam, da se od ove godine, za motore jače od 20 ks plaća obavezno osiguranje i to značajno poskupljuje registraciju plovila. Proveri da li to važi i za motore od 25 ks (mislim da njih to kači).
Ako biraš čamac bez kabine, što ti inače toplo preporučujem pogotovu ako si početnik na vodi, onda ti je pravi izbor tri princeze ili bigfoot.
Oba su dovoljno prostrana, lagana za upravljanje, stabilna na talasima  i sa motorom od 20 ks savršeno brza.  25648

Što se tiče motora, mnogo važnije od brzine jeste stanje u kome se nalazi i pouzdanost na vodi.
Potrošnja ti se računa ovako, na 2/3 gasa, na mirnoj vodi, po času vožnje, 2t mašine troše oko 0,4 l po savakoj ks (10 ks troši oko 4l na sat), a za 4t značajno manje 0,25 l/ks.  m4 Imaj na umu i to, da pri istom broju ks, 2t mašine idu brže od 4t (npr. motor od 10 ks 4t je barem za 10% sporiji od 10 ks 2t motora).

--- Kraj citata ---
Pozdrav Mico,

Citajuci sve vise forum, shvatam da je 20-25ks za ovu vrstu camaca sasvim dovoljno. Odlicna brzina/potrosnja i udobnost u voznji.
Svakako bi se odlucio za motor koji je tisi/manje trosi na ustrb "snage". Hvala vam na savetu oko osiguranja i registracije, provericu.


--- Citat: Kapetan  22, 06, 2015, 10:01:30 pre podne ---Dobro dosao ,

Za reku zaboravi RIB, pogotovo ako hoces da se vezujes ponekad na obalu ...
Tri Princese, tajmen ... sve su to dobri camci prilagodjeni rekama , i tu sta god da uzmes neces pogresiti. Svi ti proizvodjaci imaju neke tende koje nude za svoje camce, kao i dodatne opcije .... Najveca razlika ti je sto RIBovi imaju V korito a ovi ostali ravna korita... te je pottrebno manje snage da izglisiras, a samim time i potrosnja je manja ... A na Savi u Dunavu nema ni problizno toliko talasa koliko ih ima na moru te V korito nema neki uticaj ...

Sto se motora tice, obavezno 4t, honda ili yamaha iskljucivo ... tacno je da 2t daju vise snage , ali ... trose mnogo vise, zezas se sa uljem , i nisu pouzdani kao 4t... eventualno Evinrude kao 2t ali E-TEC ...

i mali savet, koliko god das para za ovaj camac, budi siguran da ces u naredne 3-4 godine da ga menjas :D kad udjes u ove nase vode, bice ti jasno o cemu pricam ... vazda fali metar...

--- Kraj citata ---
Ahoy Kapetane  114

Hvala za malu skolu nautike vezane za korita, sada konacno znam zato je za more onako a za reku drugacije. U svakom slucaju RIB je otpao kao opcija.


--- Citat: Zoran T  22, 06, 2015, 12:22:30 posle podne ---Razmisli i da ti neko uradi alu camac onako po tvojoj zelji.

--- Kraj citata ---
Pozdrav Zorane,

Par topica u ovoj sekciji nailazim na ovaj post: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13867.0.html
camcem sam fasciniran! Koliko moze da kosta ovakav camac, i da li postoji neki kontak majstora/sajt?
Da li postoji neka negativna strana camca koji je od aluminijuma?



--- Citat: LSI  22, 06, 2015, 12:57:21 posle podne ---Корнелијусе, лепо је што сте са нама и надам се да ћете из одговора које сте до сада добили успети да извучете корисне информације и одговарајуће закључке.

Овде на форуму има доста њих који о чамцима, моторима и потрошњи знају више од мене али као по правилу, често се дешава да свако да неку своју интерпретацију, а неке могу да заведу. Зато ћу указати на пар ствари које би могле да вам помогну.

Прво, што се тиче информације везане за регистрацију - обавезно осигурање плаћа се на чамце погоњене моторима од 15 KW (20 КС) и јаче.

Друго, да ли двотактни или четворотактни мотор?

Тачно је да су двотактни једноставнији за одржавање (али ако нисте мајсторски тип, то вам неће бити од велике помоћи).
Тачно је и да су јевтинији (и то доста).
Али тачно је и да су много бучнији и да троше више горива у јединици времена по коњској снази и при том морате да правите смешу.

Речено вам је да су двотактни мотори јачи - ово треба рећи мало другачије: ови мотори брже постижу снагу и када имате два једнака чамаца, на једном двотактна машина, а на другом четворотактна а исте снаге, код стартовања, чамац са двотактним мотором брже ће убрзавати и оставиће иза себе четворотактни некад и за више дужина.
Али кад оба мотора развију снагу, чамци ће се кретати истом брзином! Дакле: са двотактним брже стартујете и крећете али после је путна брзина иста.

До вас је да процените шта од свега овога је вама више или мање значајно.

Избором пластичног чамца, попут неког из радионице "Три принцезе" и сл. с мотором до 7,35  KW сасвим лепо и брзо ћете стићи било куда а уштедећете на порезу око 75 евра годишње. Сваки киловат преко тога све до 22,05 KW а то значи до 30 КС платићете већи порез али на све преко 20 КС платићете додатно и осигурање.

Ви се на потезу... Размислите, изаберите... Уживајте!

--- Kraj citata ---
Pozdrav LSI,

Citam vase postove vec neko vreme, zaista ste pozitivni i veoma lepo objasnjavate stvari. Hvala vam na odgovorima! Tri princeze jesu u uzem krugu, iskreno imaju veoma korektnu cenu/opremljenost, jedina stvar koja je "negativna" (a subjektivne je prirode) jeste taj prednji deo camca koji je nekako "grub".  Ali videcemo jos, to je na kraju krajeva stvar preko koje moze da se predje.


Ono sto nam je za sada favorit jeste ovaj model u ovoj opremi http://tajmen.com/wp-content/uploads/2015/02/IMAG0229-1024x612.jpg , njegova cena bi bila oko 5000 (bez motora naravno).
Danas sam  video i ovaj aluminijumski camac koji me je zaista ostavio bez teksta! Pokusavam da saznam cenu istog, pa cemo videti jos. U svakom slucaju , hvala vam svima na savetima i odgovorima, oni puno znace kod odabire prve ladjice!


DuleN:

--- Citat ---Ono sto nam je za sada favorit jeste ovaj model u ovoj opremi http://tajmen.com/wp-content/uploads/2015/02/IMAG0229-1024x612.jpg , njegova cena bi bila oko 5000 (bez motora naravno).
Danas sam  video i ovaj aluminijumski camac koji me je zaista ostavio bez teksta! Pokusavam da saznam cenu istog, pa cemo videti jos. U svakom slucaju , hvala vam svima na savetima i odgovorima, oni puno znace kod odabire prve ladjice!
--- Kraj citata ---

Za te pare Sale ce ti napraviti aluminijumski camac da glava boli ...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju