Autor Tema: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...  (Pročitano 4480 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Gusar

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • www.mojaladja.com
Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« poslato: 07, 01, 2015, 14:26:41 posle podne »
Kako sam dobar poznavaoc sus motora sto vodom hladjenih sto vazdusara otvaram ovu temu za pitanja sta raditi sa motorima koji su dugo stajali
pod duzim stajanjem motora se podrazumeva svako duze stajanje od 4 nedelje tj mesec dana... otvoren sam za sva pitanja...
svaki sus motor je napravljen tako da najduze radi u rezimu srednjeg broja obrtjaja u zavisnosti od konstrukcijskih resenja svakog motora ti brojevi se razlikuju. Ali evo da na vedem tipican primer: uzmimo u obzir jedan prosecan Sohc motor iz zastavine game tj zastavin motor od 1100 ccm on je projekotvan da najduze radi u rezimu od 1500 do 3000 obrtaja iako mu je maximum 7000 rpm...
Sada verovatno vec shvatate poentu u odnosu na dizele....
U explotaciji sus motora najvise habanja se javlja prilkom startovanja istog... i i ma ona racunica da je jedan start ekvivalentan 10 h rada ili 1000 km predjenih na putu... a habanje se javlja zbog nedostatka ulja tj nedostatka pritiska istog... cela poenta je da motor mora da se okrene par krugova na prazno pre startovanja pogotovo ako je period stajanja bio duzi od 3-4 nedelje... i to vazi za svaki motor
a kako vi palite svoje motore?

Van mreže Oklop

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #1 poslato: 07, 01, 2015, 20:45:33 posle podne »
Под 1.

          Консултуј правопис,

Под2.

          Курблом

Van mreže Gusar

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • www.mojaladja.com
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #2 poslato: 07, 01, 2015, 21:17:22 posle podne »
Odgovor za pod 1.

Kad bi admini namestili da malo lakse mozes da postujes bilo bi i pravopisa ovako tek iz cetvrtog puta sam uspeo da napisem post u celosti...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #3 poslato: 08, 01, 2015, 01:14:43 pre podne »
Prva 3 ili 4 posta idu sa captchom, posle je nema :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Van mreže Gusar

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • www.mojaladja.com
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #4 poslato: 08, 01, 2015, 05:35:29 pre podne »
 taz taz taz taz taz 4587 XKJHDGASED

vidi nestalo je....
 rolleye

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #5 poslato: 08, 01, 2015, 09:45:20 pre podne »
Kod vanbrodskih 4taktnih motora sa poteznicom moze se  ona povuci polako jednom pre paljenja da bi se ulje ponovo razmazalo, a kod onih sa anlaserom to je malo teze uraditi.
A i kod brodskih isto.
Kod zimske pauze bitno je i kada se menja ulje u motoru: verovatno je korisnije promeniti ga na kraju sezone, pustiti da radi neko krace vreme i tako cistim uljem prezimiti zimu, a ne sa starim uljem punim stetnih produkata od sagoravanja ostaviti motore na duze vreme.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #6 poslato: 08, 01, 2015, 09:57:50 pre podne »
Točno tako, servis se radi na kraju sezone

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #7 poslato: 08, 01, 2015, 14:42:14 posle podne »
Da li mu pomaže ako bi na primer svakih nedelju - dve samo malo zaanlasovali, bez paljenja...
Mislim, pitanje je, šta se desi za te 4 nedelje pa je posle toga paljenje problem?

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #8 poslato: 08, 01, 2015, 15:16:17 posle podne »
Da li mu pomaže ako bi na primer svakih nedelju - dve samo malo zaanlasovali, bez paljenja...
Mislim, pitanje je, šta se desi za te 4 nedelje pa je posle toga paljenje problem?
Pomaze ,problem je sto zidovi cilindra i ventili vremenom ostaju suvi bez filma ulja koji cuva od korozije pa prilikom startovanja ako se korozija vec formilrala
ostecuje gumice ventila ili karike i zid cilindra , zavisi od same konstrukcije motora kod nekih moze da se desi da zbog dugog stajanja "zalepe" odnosno da se karike zaglave zbog rdje
pa je nemoguce pokrenuti motor .
Bio je u prodaji Ruski aditiv koji sprecava da zidovi cilindra ostnu suvi cak i ako ostanete bez ulja ali vecna nevoli nikakve aditive da sipa u motor kostao je oko 50 eura i mislim da je trebalo da se ponovo sipa posle dva menjanja ulja

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #9 poslato: 08, 01, 2015, 15:45:52 posle podne »
Ispustio sam vodu ovih dana zbog minusa, a odem na brod barem 1-2 puta nedeljno, nije mi problem da okrenem ključ na sekund - dva, ako to pomaže?

Van mreže Gusar

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • www.mojaladja.com
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #10 poslato: 08, 01, 2015, 16:35:09 posle podne »
+1 Mezija svaka cast...
stim da se ne preporucuje koriscenje ruskog modifikator osim u slucaju da taj motor treba da se proda a da je u bas losem stanju
u opste kada kupujete motor ako cujete da je sipan modifikator bezite od toga...

cela poenta je odrzavanje minimuma podmazivanja...

samo veoma pazljivo u slucajevima anlasovanja da ne bi motor bez vode sastavio... preporucujem skidanje kabla od svecice prilikom tog anlasovanja...

inace lepljenje karika je naj izrazenije kod malih motora tzv vazduhom hladjenih...

Van mreže mića p.

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 37
  • www.mojaladja.com
Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
« Odgovor #11 poslato: 08, 01, 2015, 16:42:39 posle podne »
Kod dvotaktnih motora, s obzirom da su jednostavnije konstrukcije, jednostavnija je i zimska priprema i odrzavanje.

Pre startovanja motora, ako već nije konzerviran pred kraj sezone, treba sipati malo ulja za dvotaktne motore direktno u cilindar, kroz otvor za svećice, pa tek onda zaverglati motor, a ako se pokreće isključivo ručno, onda prvih par puta lakše zaverglati, pa tek onda vratiti svećice i pokrenuti motor.

Veoma je važno, da pre svake duže pauze, a pod tim smatram i pauzu od dva-tri dana, karburator u motoru bude prazan. Pre pristajanja isključiti dovodno crevo za gorivo i pustiti motor da sam stane kada potroši sve što ima u karburatoru.

Dešava se da posle zimske pauze zariba impeler, te na to treba prvo obratiti pažnju već kod prvog startovanja. Ako je mlaz vode koja izlazi iz motora, kada motor radi na leru neujednačen, odnosno krene stane ili ga uopšte nema, odmah ugasiti motor i ne startovati ga dok se najpre ne zameni impeler.