Autor Tema: Promena ulja u motoru  (Pročitano 2235 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Promena ulja u motoru
« poslato: 15, 10, 2014, 14:59:41 posle podne »
Dolazi kraj sezone i vreme za promenu ulja u motoru koje je bolje uraditi sada nego ostaviti motor vise meseci bez startovanja, a sa starim uljem u kome postoje razni hemijski ostatci nastali sagorevanjem.
Malo podesecanja:

Motorno ulje – tečnost za dug život motora. Upravo zato, čovek bi pomislio da ljudi proveru nivoa i stanja ove „životne“ tečnosti shvataju ozbiljno. Jer ipak, na taj način izbegavamo ozbiljna oštećenja motora. Ali, ne! Realnost je zastrašujuća, jer u našoj proveri više stotina morora, čak jedan od pet korisnika plovili su sa premalo ili previše ulja u motoru.
     
Provera: Izvadite šipku, obrišite je, ponovo je umočite i zatim proverite nivo. Kako ne biste poremetili rezultate, držite šipku vodoravno. Takođe, što je plovilo starije, to se nebriga povećava pa kod svakog četvrtog nivo motornog ulja nije dobar.
Sačekajte, motornom ulju treba vreme da se spusti u posudu. Zato proveru nivoa ulja obavite tek posle 5-10 minuta od gašenja motora.Ovo je potpuno nepotrebno jer je provera ulja toliko jednostavna i laka. Na svakih 50-60h samo treba otvoriti poklopac motornog prostora i ovoj proveri posvetiti dva minuta vremena.
Sipanje ulja: Oprezno, nemojte sipati previše ulja! Kod većine automobila mala je razlika, tek nešto više od litar, između minimuma i maksimuma.Treba znati da normalna potrošnja ulja na 1.000 pređenih kilometara varira između 0,1 i 0,3 litra. Doduše, neki proizvođači imaju i veću toleranciju koja ide čak i do litra. Ipak, u uputstvu najčešće stoji samo koja vrsta motornog ulja  je potrebna i na koliko pređenih kilometara ili sati ga treba menjati. 
Odlaganje: Masne krpe i konzerve ulja ne treba da ostanu bilo gde u prirodi, pravilno odlažite smeće pogotovo kada je reč o otpacima od motornog ulja.
Razumete li oznake?    Na etikama odmah uz viskoznost recimo 5W-30, nalaze se i slovne oznake koje treba znati. Tako primera radi, evropsko motorno ulje podeljeno je po klasama: A označava ulje za benzinske motore , B je za dizel agregate  , C je za dizel motore sa filterom čestica (DPF),  E je za velike i snažne radne dizel motore . Na američkim motornim uljima postoji i oznaka za kvalitet, pa recimo S znači da je ulje za benzinske a C za dizel motore, dok dodatna slova posle S ili C označavaju kvalitet ulja, primer SL ili SM. Što je drugo slovo bliže kraju abecede to  je ulje kvalitetnije.
Bonus savet
Neretko je otvor za sipanje motornog ulja prilično duboko u motornom prostoru. To najčešće znači da ćete pri sipanju prosuti makar malo okolo. Nabavite levak i nema šta da brinete. Na taj način skratićete i vreme dopune jer nećete brisati druge delove motora od ulja, a sačuvaćete i prirodu jer znajte da samo jedan litar motornog ulja zagadi čak milion litara vode! 

Auto bild

Današnji dan je početak ostatka moga života....