Autor Tema: Tegljenje camca/manjeg broda  (Pročitano 12682 puta)

0 Članovi i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #15 poslato: 07, 08, 2009, 16:36:06 posle podne »
jos jedna stvar .. ako se zakacite na ovakav brod ne gine vam prozivka  :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:


Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #16 poslato: 07, 08, 2009, 17:08:02 posle podne »
Nedo bog da ovu ladju vide ovi iz Obraza ima odma da je polupaju :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #17 poslato: 07, 08, 2009, 23:12:10 posle podne »
da sam imao mog mornara bilo bi sve ok ne bih koristio desnu bitvu al kad je njihov mornar tako povezao nista mi drugo nije ostalo nego da plovim tako na dalje.. ovo je bilo moje prvo tegljenje i uspesno se zavrsilo a iskreno mislio sam da je morar iskusan i da zna sta radi , covek ima oko 60 godina

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #18 poslato: 07, 08, 2009, 23:57:36 posle podne »
NIsam hteo, ali eto moram...
Kapetan po meni (nek se ne ljuti, ovo je dobronamerno) nije uradio ništa ispravno što se tog tegljenja tiče.
Prva greška, vezao se za tanker.
Druga greška, dozvolio je da mu drugi vezuju čamac. Nije njihov i baš ih briga da li će biti ili neće oštećenja.
Nije izbacio bokobrane
Konopci su mu neuredni i da je morao da ih odvezuje morala bi da radi mačeta. Ne bi se snašao gde je i šta vezano.
Peta, ne priznaje da to nije ispravno. To što se ništa loše nije desilo nije iz razloga što je preuzeto sve da se ne desi već zato što je taj dan bio njegov srećan dan.
Ako morate da se vezete onda se vezite. Nemojte se privezivati. Nije to vezivanje za panj u malim vodama pa ako se čamac i nakrivi nikom ništa.
Dovoljne su dve sekunde da se čamac napuni i... postane kočnica kao akino spušteno sidro.
Barže prave velike talase oko sebe, idu brzo i nemju kočnice. I najvažnije... ne odgovaraju za posledice.


Reprika
Kap se logicno vezao za tanker da bi se natankovao za daleka puta,bokobrane je izbacio,ne na pravo mesto ali su izbaceni.To sto je malo neuredno vezan,nista strasno dobar perorez sve resava.
Opsta ocena nepristrasnih posmatraca je pet minus :good:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #19 poslato: 08, 08, 2009, 00:10:57 pre podne »
NIsam hteo, ali eto moram...
Kapetan po meni (nek se ne ljuti, ovo je dobronamerno) nije uradio ništa ispravno što se tog tegljenja tiče.
Prva greška, vezao se za tanker.
Druga greška, dozvolio je da mu drugi vezuju čamac. Nije njihov i baš ih briga da li će biti ili neće oštećenja.
Nije izbacio bokobrane
Konopci su mu neuredni i da je morao da ih odvezuje morala bi da radi mačeta. Ne bi se snašao gde je i šta vezano.
Peta, ne priznaje da to nije ispravno. To što se ništa loše nije desilo nije iz razloga što je preuzeto sve da se ne desi već zato što je taj dan bio njegov srećan dan.
Ako morate da se vezete onda se vezite. Nemojte se privezivati. Nije to vezivanje za panj u malim vodama pa ako se čamac i nakrivi nikom ništa.
Dovoljne su dve sekunde da se čamac napuni i... postane kočnica kao akino spušteno sidro.
Barže prave velike talase oko sebe, idu brzo i nemju kočnice. I najvažnije... ne odgovaraju za posledice.

Sto je greska vezati se za tanker? Pa ti mi rece da ih pitam da se vezem za njih (dva tankera su bila u prevodnici sa nama) meni bilo prvu put pa nisam ni znao kako i sta  , za vezivanje nije bilo sanse da ja izlazim i vezem koliko mi brod vrluda, kada sam video kako je vezao bilo je kasno jedino sto sam mogao je da ojacam veze, konopci su bili spremni da ih preuzme mornar vidi sliku dole nisam znao za koje strane cu pristati sa leve ili sa desne pa sam ih vezao za bitve i slozio na krov da budu vidljivi i laki za preuzimanje od strane njihovih mornara...
opasnost je postojala kako ja kapiram samo ako krene obilazenje sa desnim bokom a tad veruj mi ne bih odvezivao camac pa da padnem pod drugi brod...  neko rece da se brodovi obilaze samo levim bokom sto je daleko od istine obilaze se kako stignu , dogovore se putem radio stanice...

na slici srednji konopac koji je razvucen po krovu je sidreni jer mi se uredno namotan umrsio predhodnog dana, pa sam resio da ga drzim spremnog za bacanje a razvucenog po palubi ... pokazalo se kao dobra kombinacija kada si sam na brodu a sistem sa video u Deadliest Catchu kada su oni imali slican prblem sa nekim konopcima , stim da oni imaju i zakacaljke kao na razboju pa ne moze da se seta...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #20 poslato: 08, 08, 2009, 00:13:22 pre podne »
Reprika
Kap se logicno vezao za tanker da bi se natankovao za daleka puta,bokobrane je izbacio,ne na pravo mesto ali su izbaceni.To sto je malo neuredno vezan,nista strasno dobar perorez sve resava.
Opsta ocena nepristrasnih posmatraca je pet minus :good:

pokusao sam da naknadno ubacim bokobrane ali nije bilo moguce, u svakom slucaju tanker je imao ravne stranice bez neke ivice koja bi mi se urezala u brod a kod mene je 4mm lim sa boka tako da sam bio bezbrizan jedino sto je na par mesta otisla ona plava i pojavila se crvena osnovna ali nije doslo do lima... bane je kupio kompresor pa planiramo da farbamo brodove sto pre vezbe radi :)

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #21 poslato: 08, 08, 2009, 00:18:09 pre podne »
Ma nisam ja brinuo za tvoj brod vec za tanker,da njega nedaj boze ne ostetis pa ode ekologija u p...mat..

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #22 poslato: 08, 08, 2009, 00:29:37 pre podne »
1400T D2 :)

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #23 poslato: 08, 08, 2009, 12:38:44 posle podne »
Upravu si kap, to je tvoje prvo tegljenje pa nije ni cudo sto si napravio greske, a jesi...Dule i Aka su potpuno upravu...

jedini pravi nacin vezivanja je sa springovima...tada prednji i zadnji spring imaju ulogu da vuku suprotne strane ka spolja (pramcani izvlaci krmu, krmeni pramac) dok pramcani vez (ne spring) vuce pramac ka  brodu a krmeni krmu...uvek (ne samo kod tgljenja) se vezujes tako da za dve sekunde mozes da se odvezes...zato i postoje mornarski cvorovi koji su tako i napravljeni, izdravaju nalete ogromnih sila a ti za sek mozes da ih odvezes kao pertlu...nikad camac ne vezuj "pertlom"...dobri konopi su jedna od najbitnijih stvari na brodu i najbitniji za dobar vez...kad si vec video da je mornar lose vezao brod, trebalo je da postavis nove vezove i na kraju uklonis njegov...
ovo je stvarno dobronamerno, tako su nas ucili na jedrenju i nikad nije omanulo...verovatno se tako radi jos od kad je covek sa balvana presao u nesto komfornije...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #24 poslato: 13, 08, 2009, 02:05:47 pre podne »
 :good:

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #25 poslato: 13, 08, 2009, 21:37:26 posle podne »
Bravo majstore. Ni manje ni više nego na tanker !!! Svaka čast !!! Nevidim mu samo ime, koji je !

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #26 poslato: 14, 08, 2009, 01:22:52 pre podne »
sto svi imate nesto protiv tankera?

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #27 poslato: 15, 08, 2009, 19:02:41 posle podne »
sto svi imate nesto protiv tankera?
  Ja imam protiv kacenja!Nevolem!!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #28 poslato: 30, 08, 2009, 12:19:11 posle podne »
pa nafta je u pitanju nije benzin :) a i nismo odleteli u vazduh :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #29 poslato: 30, 08, 2009, 14:37:28 posle podne »
e to jeste :) posgledau da li imam neke slike iz prevodnice gde polivaju sebe... inace kazu da voziti naftu nije opasno , ali voziti benzin je jako opasno i stalno treba hladiti palubu... ako se secas zbog tih prskalica nisam ni hteo da se kacim na njih cinilo mi se da na patriku manje prskaju :)