E, ovako treba... > Tehnike i saveti...
Tegljenje camca/manjeg broda
skipper:
Prijatelju, svaka pametna tema ima i diskusiju.
Ja radim u Graničnoj policiji MUP RS, ali u Rečnoj jedinici.
Što se tiče stranih brodova, tu je malo stvar drugačija. Strani brod, vije stranu zastavu, ex-teritorija , i on podleže carinskim zakonima RS,a i mnogo toga ima što ti brodovi rade, sumnjivo, pa baš nije preporučljivo a ni prijatno da budeš predmet carinske istrage, a i policijske jer po zakonu se ne sme prići stranom plovilu. ( a i kazne nisu male (( Prijateljski savet ))) .
zorter:
Iverko, nisam mislio samo na nezgode tipa sudaranja, grebanja, potonuca......
Nezgoda je i kad se vezes lancem ili sajlom pa kad treba da se odvezes ima problema jer brod ne moze da stane vec samo uspori. A bilo je i situacija kad kapetan tegljaca predje na drugi kanal pa ne cuje kad treba da te odveze i odvuce ljude mnogo dalje nego sto su hteli, ili udari salauka koju on ne oseca pa i dalje ide solidnom brzinom a tegljeni brod je mali pa se solidno ljulja. Nije bas prijatno. Zato, ako se vezujes, to uvek radi konopcem a ne sajlom, da mozes sam da se otkacis pa makar i secenjem veze sa tegljacem. To su neka iskustva ljudi koje sam cuo od njih samih. Pozzzzzzzzz
skipper:
Aka bravo!!!
Kapetan:
upravo sam stigao sa regate pa odmah da napomenem da je vecina stvari koju je aka napisao tacna ali ....
prilazak samohotki a da ne upozoris kapetana putem radio stanice je opasno ... dovikivanje se njim je neizvodljivo, jednostavno covek te ne cuje zbog jacine njegovih motora, a ti njega necujes od svog ...
ja sam dok smo bili u prevodnici uspostavio radio vezu sa brodom i posle prevodnice sam se povezao sa njim ... evo par saveta koje shvatite najozbiljnije...
1 ne pustajte kormilo ako niste sigurno vezani
ja sam bio sam na brodu da sam pustio kormilo i krenuo da se vezujem ko zna sta bi se desilo , ne zato sto mi brod vrluda vec zato sto voda oko velikog broda radi ko luda pogledajte samo koliko radi voda oko vaseg broda kada plovite ... jos pre prevodnice sam spremio smotane kanape sa leve i desne strane broda vec vezane za bitve , mornar sa tankera ih je preuzeo bez problema i vezao me za brod, biloje potrebno da doteram brod na recimo 20 cm i plovim paraleno sa njima...
ako imate nekoga na brodu VI DRZITE KORMILO i vozite paralelno na 1-2 metra dok vas "mornar" dobaci konopac mornaru na drugom brodu, budite spremni da ako promasi konopac ide odmah na vas propeler te budite pripravni da izbacite iz brzine motor i ponovite postupak
2 vezite samo prednje bitve vaseg broda sa propisanim kanapom
kao sto je aka rekao koristite DOBAR konopac ja sam stavio ne 2 linije kao na slici vec 4-6 linija ... nije problem staviti dve linije ali veliki brodovi ne izbegavaju panjev , stabla i slicno idu preko njih ... neka vas udari stablo od 5 metara a vi sa dve veze... ode brod u propast pogotovo zbog stavke 3
3 zadnje bitve vezite sa "pertlom sa buvljaka"
ukoliko dodje do pucanje prednjih veza a vi ste dobrim konopcem vezali zadnji deo budite sigurni da je sansa da vam brod ode pod slep jako velika, ovo mi je Ronac rekao da obavezno uradim i covek je bio 100% u pravu.. zadnje veze moraju da izdrze recimo 20% tezine vaseg broda znaci 50-200 kila .. znaci pertle sa buvljaka... u tom slucaju kada dodje do pucanja prednjih veza brod ce krenuti da se odvaja i MORAJU DA POPUSTE zadnje veze inace ode brod na dno...
4 iskljucite i podignite motor kada je povezivanje zavrseno
motor gasite tek kada je povezivanje gotovo jer nikad se ne zna da li ce vam trebati , ujedno podignite ga cim se povezete da balvani i slicne gluposti koje plove dunavom ne bi udarale u njega...
to je neko moje iskustvo i prilicno sam siguran da je isrpavno ... posalcuposle par slika da vidite sve u detalje ;)
Kapetan:
--- Citat: Aka 07, 08, 2009, 14:53:55 posle podne ---Sve je to više manje tako, osim:
1. I te kako može dovikivanje, pogotovo što većini pomenutih samohotki ne rade radio stanice :) Naravno, mora se izaći van kabine, a i mornar sa samohotke izađe uvek kada vidi da mu neko nešto priča
2. Tehnikalije oko prilaska je besmisleno pisati jer ko to ne zna, bolje da ni ne pokušava taj manevar! Nije ni Lido loš.
3. Prednji kanap NI TEORIJSKI ne sme da pukne, jer kakvi god bili krmeni kanapi, vrlo verovatno će se desiti veoma neprijatna stvar. Dakle, stojim pri onome što sam rekao.
--- Kraj citata ---
moram priznati da nisam primetio da nekome ne radio radio stanica, zahvaljujuci 16om kanalu sam pratio jedno 30-40 km iza i ispred sebe ko sta radi i ko se sa kim mimoilazi nije se desilo da vidim brod za koji nisam znao da nailazi , 16 kanal je zakon :)
tacka 3 NI TEORIJSKI ne stoji sve puca u ovoj zemlji pa i kanapi ... ajde nadji radnju za koju si SIGURAN 100% da prodaje DOBRE konopce? sto se mojih konopa tice u sledecoj sezoni ih sve menjam , ne zato sto su losi vec zato sto ne znam koji kinez ih je pravio, ima par firmi koji prave konopce u srbiji , ali oni ih samo PREDU sirovina dolazi spolja, trazite im garancije i uslove koriscenja 100 % ih nemaju ... dve sezone su savim dovoljne za konopce.. sva sreca pa nisu skupi ...
ali stvarno najozbiljnije OPREZ PRI PRISTAJANJU, sto Aka kaze ako ne znate odustanite, ili se vezite za brod koji stoji a znate da ce da krene za par sati, bolje sacekati nego pokusati .... znaci prilaz po mom misljenju mora biti do 5 stepeni ... znaci 5 stepeni ka brodu pa 0 stepeni, pa ponavljas .. nikako veci ugao .. ja sam sa klisom plovio egal jedno 2 minuta dok nisam bio dovoljno blizu (20 cm ) da mornar moze da uzme spremljene konopce za vezivanje ...
zbog gore navedenog obavezno pozadi samo PERTLA.. ti zadnji vezovi ne trpe veliki pritisak , ja sam stavio konopac od 5mm pozadi a napred 6 veza od 1,6 mm (ako se ne varam za debiljinu) i opet sam sve vreme gledao ispred broda sta pluta...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju