E, ovako treba... > Plovila
Sta izabrati-neki savet
LSI:
Poljo, komentar nisam dao zbog tebe - mi se znamo.
Dao sam ga zbog novih članova foruma koji me ne poznaju i koji bi trebalo da znaju da kad nešto napišem to nije samo moje lično iskustvo, već, češće, provereno iskustvo mnogo pozvanijih od mene, pa da prema tome formiraju svoje zaključke.
zveki66:
Danas sam zvao kapetaniju U Beogradu. Koliko sam razumeo od februara 2013 stupio je na snagu novi zakon po kome ne postoji vise registracija novog camca kao samogradnja. Ako se vec i pravi camac u sopstvenoj reziji gradnja se mora prijaviti nekom brodogradilistu, dostaviti neki nacrt plovnog objekta i potom ce brodogradiliste vrsiti nadzor nad izradom a na kraju izdati valjda atest ili nesto slicno. Kada se kupuje camac pravljen u nekoj firmi, za registraciju se donosi racun o kupovini i projekat camca.
Mozda ja sve to i nisam dobro shvatio pa bi neko ko je bolje upucen u to, dobronamerno pretpostavljam da je to LSI mogao da napise o cemu se zapravo radi. U svakom slucaju registraciji novo plovila uz izjavu dva svedoka i racune za materijal je izgleda odzvonilo.
zoki novus:
--- Citat: LSI 12, 11, 2013, 07:38:47 pre podne ---
--- Citat: poljo 11, 11, 2013, 21:48:50 posle podne ---... Sigurnost je osnova a onda udobnost i ostali faktori . Troclana posada vuce za sobom elemente konfora i namece neke postulate . (zena na brodu = wc pod moranje) .
E sad ... Visina u odnosu na sirinu ...Laki je stvarno dobro ukazao na problem bez obzira sto je cuveni vrtoplovac.
--- Kraj citata ---
Odsustvo prakse ne mora bezuslovno da znači i odsustvo znanja.
Ja zaista nemam veliko iskustvo zasnovano na vremenu provedenom na vodi ali sam se potrudio da mnogo toga pročitam što je važno za nautiku i nautičare. Posedujem ličnu "biblioteku" sa tekstovima koji se bave sigurnošću plovidbe i kad nešto napišem to je najčešće zasnovano na proverenim iskustvima sakupljenim širom sveta. Volim da to podelim sa drugima jer mislim da se niko nije naučen rodio. Ali, na kraju, svako mora sam da odluči šta njemu najviše odgovara i kako će na najbolji način i najviše uživati na vodi. Biću ja vrtoplovac još izvesno vreme, a onda... Čućemo se mi još.
E moj Lazare to ti je isto da gledas fudbal na malom ekranu pa pomislis da si Mesi kuku
Pornice da ne spominjem
--- Kraj citata ---
ladjaVlajko:
--- Citat: zveki66 13, 11, 2013, 19:45:08 posle podne ---Danas sam zvao kapetaniju U Beogradu. Koliko sam razumeo od februara 2013 stupio je na snagu novi zakon po kome ne postoji vise registracija novog camca kao samogradnja. Ako se vec i pravi camac u sopstvenoj reziji gradnja se mora prijaviti nekom brodogradilistu, dostaviti neki nacrt plovnog objekta i potom ce brodogradiliste vrsiti nadzor nad izradom a na kraju izdati valjda atest ili nesto slicno. Kada se kupuje camac pravljen u nekoj firmi, za registraciju se donosi racun o kupovini i projekat camca.
Mozda ja sve to i nisam dobro shvatio pa bi neko ko je bolje upucen u to, dobronamerno pretpostavljam da je to LSI mogao da napise o cemu se zapravo radi. U svakom slucaju registraciji novo plovila uz izjavu dva svedoka i racune za materijal je izgleda odzvonilo.
--- Kraj citata ---
Ja sam proletos dobio iste informacije i ako se dobro sećam ... ima i dalje registracije iz samogradnje (za ličnu upotrebu) ali po novim propisima. Meni je tada rečeno da Jugoregistar (http://www.uprava-brodova.gov.rs/sr_lat/o_nama.html) vodi taj nadzor a projekat nije baš "neki nacrt plovnog objekta" sa salvete nego bi trebao imati barem osnovne proračune stabilnosti. Tako samoizgrađeno plovilo se ne može prodati neko vreme (mislim 5 godina) kako bi sprečili profesionalne samograditelje da se bave brodogradnjom na crno. Razgovarao sam i sa ljudima iz Jugoregistra, bili su maksimalno korektni a zakon kao zakon i nije tako loš - videćemo kakva će biti njegova primena.
Kapetan:
drugim recima ne bacajte stare plovidbene dozvole za camce koji vise ne plove....
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju