E, ovako treba... > Plovila

Sta izabrati-neki savet

<< < (4/32) > >>

zveki66:

--- Citat: broker975fx  09, 11, 2013, 19:51:05 posle podne ---
--- Citat: zveki66  09, 11, 2013, 17:38:03 posle podne ---Na primer ovaj
http://www.kupujemprodajem.com/Metalni-camac-sa-kabinom-6-m-8561650-oglas.htm
zvao sam prodavca, korito od lima 3mm, ima skoro sve sto mi treba a neke izmene sto se tice enterijera ne bi bile problematicne. Ovaj nov se radi od lima 2mm debljine.

--- Kraj citata ---

Ovaj baš i ne deluje bezbedno, ja bih skupio još para ili bio strpljiv, bolje stara pasara nego ovo

--- Kraj citata ---
Da li mozes malo da mi objasnis zasto nije bezbedan. Sirina korita u tabani je 1,40 i po nekoj racunici njegova najveca visina od 1,85 se uklapa.

LSI:
Verovatno će Broker dati detaljan odgovor na postavljeno pitanje zašto misli da čamac možda nije dovoljno stabilan. Ja bih pokušao da dam samo delimičan odgovor.

Za stabilnost plovila važne su dimenzije ali važan je i raspored težina i položaj težišta. O tome smo pisali na forumu u raznim temama:

- http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,707.msg9714.html#msg9714

- Odg: Kupovina ladje
« Odgovor #173 poslato: 24-11-2009, 22:06:32 »

    Citat

Mislim da je 2m uzano korito na 7.5 metara dužine,posebno što mu je visina 2.1m,a po nekim pravilima visina ne bi trebalo da prelazi 2/3 širine da bi stabilnost bila zadovoljena,osim u slučajevima kad se dodaje neki balast na dno da bi se spustilo težište broda

- Pokušaću i da uz ovu poruku dostavim tekst koji sam svojevremeno "skinuo" sa neke adrese na internetu a ako ne uspem, javite mi na koju adresu da pošaljem pdf datoteku veličine nešto preko pola MB. Radi se o tekstu koji se detaljno bavi pitanjem i problemom stabiliteta plovila.

=======================

Sad sam pokušao ali ne prolazi - velika datoteka!
Obzirom da se radi o stručnom tekstu koji je namenjen obuci budućih stručnjaka brodogradnje, ne bih da izvlačim delove. Javite na koju adresu da vam prosledim i neće vam biti žao da pročitate sve o tome.
Ako može neko od administratora da pomogne kako da u našu forumsku biblioteku ubacimo sadržaj te knjige (58 strana) - podelio bih to i sa ostalim forumašima.

LSI:
Dok mi se ne javite sa adresom na koju ću vam poslati tekst o stabilnosti, samo da objasnim zašto sam ukazao na značaj težišta (neću ovde ulaziti u priču o težištu i meta težištu - o tome ćete pročitati u tekstu koji sam obećao).

Gledajući slike, čini mi se da se radi o metalnom čamcu na kojem je i kabina od metala.
Možda materijal i nije debeo ali svakako ima neku svoju težinu. Što je težina te nadgradnje veća, to je i položaj težišta viši. Kako je korito bez kobilice i balasta, izgleda kao da je težište relativno visoko.

To je ono zbog čega bi čamac mogao da bude nestabilan. Trebalo bi ga provozati i videti kako prima talse s boka, kako se ponaša kada pokušate da prodjete od kokpita do pramca - da li i koliko se naginje?

Kada sam ja radio izmene na mom čamcu, vodio sam računa o tome i moja nadgradnja je kompletno uradjena od aluminijuma debljine 1,5 mm i, osim krova, sve su ostalo samo stubovi i zastakljene površine (kliritni prozori) - na taj način podizanje težišta bilo je minimalno i čamac sasvim lepo leži na vodi.

Možda je i ovaj koji vas zanima sasvim bezbedan ali preporučujem da proverite pre kupovine.

maverick:
Zveki, nemoj puno da se obazires na opaske brokera i lsi, broker vozi tegljac koji nema veze s čamcima za pecanje a lsi se vise manje voza vrtu....tako da malo pronjuskaj, proguglaj....pogledaj sto imaju kolege u tvojoj okolini pa odluci..

Kapetan:
Moja Ladja i Lamar su zajednicki radili projekat za online obuku nauticara ... evo dva video klipa koji ce d malo razjasne






Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju