Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA
DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
mesechar:
--- Citat: Pera GARMIN 16, 10, 2013, 12:07:32 posle podne ---Jedno sujetno pitanje :)
Yastog 23 nije u konkurenciji zbog materijala?
--- Kraj citata ---
pardoniram gosn'pero!
moj previd ... ali sam skapirao da je jastog kit komplet za samogradnju a i tehnologija izrade spada u drugu kategoriju u odnosu na fibertglass..
ali svakako me zanima vase misljenje kao i eventualno neke zanimljive ideje po ovom pitanju
IKA:
Hajd da se poigramo računicom,s ovim predlogom.Dubina korita je ,koliko se da videti za oko 20% viša od nadgrednje prednje kabine.Na dužinu korita od 7,5m teško da bi stranica korita bila višlja od 90cm.Po tom računu stranica kabine bi bila oko 60cm.Dakle u prednjoj kabini visina bi bila oko1,5m.
ta visina je po mom shvatamju,sasvim ok,ali u našoj brodogradnji,uvek se upada u zamku traženja stajaće visine, pa i u tim pramčanim kabinama,i onda brodići dobijaju taj nama prepoznatljiv,skalamerijski dizajn.Kada prihvatimo da su kabinski prostori prostori u kojima se uglavnom sedi ili leži onda ćemo prihvatiti i skladnije dizajnirane čamce.
Ovaj nacrt,je dizajnerski (po mom ukusu) daleko iznad svih domaćih proizvoda.
Stvar kod nas koči mišljenje prosečnog nautičara da i u WC-u mora da stoji dok obavlja malu nuždu,kao da dnevno u wc-u provodi sate i sate.
Ja sam se u izgradnji svojih čamaca držao nekog odnosa dužine broda,u odnosu na širinu ( 3 naprema 1) odnos dužine broda u odnosu na visinu 4 prema1.pa sam se trudio da mi ti odnosi budu bar približni,i opet sam imao problema da dobijem stajaću visinu na brodu od 9-10m.Na brodu od 7-7,5m treba zaboraviti stajaću visinu u prednjoj pramčanoj kabini i stvar je mnogo jednostavnija,bar s dizajnerske strane.
ps.ako kapetan kaže da u vc-u treba da bude stajaća visina ,ne obraćaj pažnju na njega on je visok 205cm.
Da bi gaz bio 20-30 cm sigurno da je uslov da taban bude što ravniji .Stajaća visina se na V koritima dobija zahvaljujući korišćenju tih dubokih korita,gde se za pod koristi samo središnji deo u širini nekih 50-60cm ali ta korita nemaju plitak gaz.Primer je recimo arsin brod koji ima stajaću visinu ali je njegov gaz oko1m,.Da bi se dobio plitak gaz,korito mora imati što blaže v,i podovi su onda u nivou vodene linije,te računajući od vodene linije treba pronaći pravi odnos visine korita i visine stranice kabine da bi se dobilo predviđenih 2m(uglavnom je to zadovoljavajuća visina(osim za Kapetana))
Ako predvidimo da je visina stranice korita 1m i visina stranice natkabine bi bila 1m,što bi u tom odnosu moglo pružiti zadovoljavajuću kombinaciju za estetske igrarije.
Kapetan:
recni i morski brodovi se dosta razlikuju pocev od oblika pa do nacina plovidbe... uslovi plovidbe su takodje razliciti ...
po meni recni brod mora da bude tabanas sa kobilicom na zadnjoj trecini , odnos sirine duzine preko svega treba da bude izmedju 1/3 i 1/4
pre godinu dana sam kupio za Janeza planove jednog odlicnog recnog broda pa ako hoce moze da postavi sliku ... mislim da svugde ima stajacu visinu ...
recimo ovako nesto, koliko god da je retro se izvanredno pokazalo na nasim rekama...
zica:
Mislim da kapetan sprema brod koji ce da plovi po rec LJIG 114 25648
poljo:
http://www.happycharter.com/en/show-boat/more-pictures/bid/62962
naravno napravljen na dimenziju .... Nije da je najljepsi koji sam vidio ali je prostoran i plitko gazi . Mozda
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju