Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m

(1/3) > >>

mesechar:


Posmatrajuci  brodogradnju u Hrvatskoj pokusao sam da napravim paralelu sa nasom proizvodnjom plovila. Osim sto hrvati imaju podugu tradiciju izrade plasticnih plovila zapazio sam da sa velikim respektom posmatraju plovila duzine 5 do sedam metara kao brodice za porodicno vikend krstarenje ili pecanje .Dok nasi nauticari vole brodove koji imaju veci komfor i duzinu pa je kategorija pasare ili dalmatinke potisnuta u klasu nekomfornih plovila.Da samo naglasim da ovo istrazivanje vrsim u kategoriji plastikanaca  kabinasa sa prostorom za visednevni boravak na vodi i posmatrajuci ponudu domacih brodograditelja u tom segmentu ili ima premalo ponude ili je situacija toliko losa da je zamrla potraznja.
 Da krenemo od Narvala koji mislim da je trenutno najtirazniji proizvodjac sa svojom 820/ kom koja je produzena pilotina sa solidnim plovnim svojstvima ali dubokom kobilicom i prilicno skucenom kabinom za svojih osam metara  definitivno zavredjuje paznju I vidim da je prodato dosta komada u zadnjih par godina. Ono sto se mora naglasiti da se narval dobro krece sa motorima malih snaga . Sam proizvodjac  mu ugradjuje honde od  20 konja.
..sledeci je Akvarijus koji je sasvim solidna brodica ali iskreno nisam siguran da se jos uvek proizvodi..a I malo izlazi iz kategorije oko sedam metara .  Devet metara broda  nije bas lako sam  uploviti I uvezati bez asisstencije druge osobe  a to je jos jedan od zahteva  koji je vezan za moje istrazivanje. negde sam procitao I da ovi camci imaju povecano ljuljanje .

Tu je i BAS 747 koji je po meni najbolje spakovan brodic za porodicno krstarenje na vise dana ili za pecanje i koliko znam dva komada su prosle godine isplovila bas ovde na nasem forumu .Od pre nekoliko godina u domace prozyvodjace  upisala se i  Lia nautica koja je izbacila nekolicinu svojih Natrix 66o kabinasa. Koliko sam  utvrdio kao osnovu za korito su uzeli dobro poznatog elana a nadogradnja je bila ocigledno plod domaceg dizajna sto se i moze videti po malo glavatijoj nadkabini koja je nastala usled prevelike zelje autora da ima full stajacu visinu na 660 cm ..ali ako izuzmemo par dizajnerskih propusta taj kabinas je na moje oci glisirao sa dvojicom odraslih sa hondom od cetrdeset konja.Moram priznati da nije imao nista od opreme i enterijera..

Da ne duzim  ideja nije da vas podsetim na mrshavu Srpsku ponudu novih camaca u klasi kabinasa oko sedam metara nego vec da zajedno analiziramo KAKO BI TREBALO DA IZGLEDA  I KOJE TEHNICKE  I UPOTREBNE ZAHTEVE bi trebalo da ispuni  plovilo kad bi vi resili da pocnete sa proizvodnjom  takvog camca. Znaci pocevsi od tipa I karakteristika korita preko dizajna enterijera I opreme . Koliko bi trebalo da kosta I kakve pakete opreme bi nudili ?
Ukratko kako bi izgledao srpski ploveci bestseler ???????

 

Kapetan:
iako mi se natrix najmanje svidja mislim da on ima najrealniju buducnost...
trik je u tome sto nasi proizvodjaci kopiraju razne strane brodove, ali zaboravljaju jednu bitnu stvar , tu se radi o MORSKIM brodovima .... natrix je po meni mnogo vise RECNI brod....

V koristo kao sto znamo NIJE preterano za reku ... dok su tabanasi ko stvoreni , i to nije samo nase iskustvo vec vecine naroda koji imaju recne plovne puteve...

e sad onaj ko prvi krene da napravi i opremi recnog deplasmanca za male pare imace najbolju prodju ....

inace po meni srpska brodogranja je na izdisaju , jer je trenutno bolje uvesti nego se zezati sa domacim proizvodjacima...



MESECHAR...

Kep kad si pomenuo korito mislio sam na ekstremno blagi V gotovo ravan sa kobilicom od svega dvadesetak cm ,ja sam imao takvo korito Norman 20 i odusevljavala me je njegova upravljivost i bryina koju je postizao sa deset tohatsuovih konjica.
 A zezanje sa uvozom je mnogo veca tarapana nego kupiti lepo plovilo u Srbiji sa garancijom i preciynim dogovorom oko opreme i detalja..
Troskovi dovoza camca iz holandije sa carinom i porezom ne mogu bit ispod 2500 do 3000 e a to je honda 20 NOVA!
prateci holandske sajtove opet moras platiti plasticni recni brod iz  sedamdesetih ili osamdesetih oko 4 do 6 hiljada..jes da imaju opreme ali vrl cesto je sve za popravku i reparaciju...
Polazeci logikom da je sve sto bi se ovde proizvodilo  u startu losije od  vremesnih polovnjaka je prilicno losa filozofija za ohrabrivanje domacih proizvodjaca ili ne daj boze stranih koji bi da uloze neki kapital i pokrenu domacu proiyvodnju.
Ideja je bila da konstruktivno raymisljamo i da napravimo spisak potreba i karakteristika kao i predlog dizajna plovila koje bi moglo da popuni segment  koji se dosta koristi na nasim rekama a niko ga ne proizvodi!!
Kep daj neki predlog nix kritike!

mesechar:
EVO kako bi ja to sklepao mislim malo je plagijat jednog lepog engleza ali dobra osnova prijatan mladoliki dizajn duzina 7.2x2.5 u gabaritima

LSI:
E, da naziv broda nije napisn malim početnim slovom - ja bih glasao za njega.

Pera GARMIN:
Jedno sujetno pitanje :)

Yastog 23 nije u konkurenciji zbog materijala?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju