Autor Tema: Problem  (Pročitano 12447 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trnigor

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 18
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Elan 495
Problem
« poslato: 09, 09, 2013, 23:57:50 posle podne »
Pozdravljam vas kupio sam camac plasticni duzine 5m sirine 1.8m sa kabinom, visine 1.65 evo i slike camca na njemu je tomos penta 10 duga noga, e sad imam jedan veliki problem a taj problem glasi. Camac nikako nece da ide pravo kada uspem da ga smirim prvo pocne polako da skrece u desno do odredjenog ugla pa sam pocne da se vraca u levo i tako u krug nikako pravo molim vas za bilo kakav savet ili pomoc ako ste imali problem sa tim Srdacan pozdrav  sail

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Problem
« Odgovor #1 poslato: 10, 09, 2013, 00:20:27 pre podne »
To jednostavno tako mora da bude, ali stvarno!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Problem
« Odgovor #2 poslato: 10, 09, 2013, 01:49:20 pre podne »
To jednostavno tako mora da bude, ali stvarno!

kobilica bi tu resila problem , ali to je velika investicija ... proveri da li je motor dobro stegnut, moguce je i da te talasi bacakaju ...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Problem
« Odgovor #3 poslato: 10, 09, 2013, 07:43:17 pre podne »
Pre dosta vremena, u jednoj temi koja se bavila motorima i elisama, pomenut je termin: izboj.
Tada nisam znap šta je to ali kasnije je, čini mi se, Dule objasnio.

Radi se o tome da svi motori rade tako što se nekima elise obrću u smeru kazaljke na satu, a neke u sutprotnom. I jedne i druge dovode do toga da se čamac zanosi u jednu ili drugu stranu. I to je sasvim normalno.

U vožnji, to ne bi trebalo da predstavlja problem jer se malim otklonom položaja motora, za mali ugao, ovo zanošenje poništava i čamac plovi u željenom čamcu. Ovde naravno postoji veza i odnos izmedju brzine i ugla za "korekciju". Najvažnije je voziti ravnomernom brzinom. Promene brzine dovode do toga da se ova pojava manifestuje zakretanjem čas na jednu, čas na drugu stranu. To se iskustvom rešava.

Možda u vašem slučaju postoji i nešto drugo, možda nešto u geometriji korita čamca, pa ako je tako, nadam se da ćete dobiti i bolji i potpuniji odgovor koji će vam pomoći da problem zaboravite.

Van mreže igorbos

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 417
  • Pol: Muškarac
  • Mirno more nikada nije stvorilo dobrog mornara.
Odg: Problem
« Odgovor #4 poslato: 10, 09, 2013, 10:21:52 pre podne »
Koliko ja shvatih sam se krece lijevo-desno,bez korekcije?To bi onda moralo imati razlog!
Igor

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Problem
« Odgovor #5 poslato: 10, 09, 2013, 10:35:57 pre podne »
Moje elan to radi isto na maloj brzini, nema sanse da se umiri. Vozio sam 3 broda od 12 metara i isto setaju levo desno, doduse vrlo sporo ali ipak setaju. Na Dunavu je bilo izrazenije zbog brze vode.
Resenje problema je brza voznja i jaci motor.

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 263
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem
« Odgovor #6 poslato: 10, 09, 2013, 10:56:06 pre podne »
To je problem svih koji imaju bilo brodske motore sa Z-nogom ili vanbrodske motore. Jedan od načina da se taj problem smanji može se videti na ovom videu (jezik je holandski ali ima titl na engleskom mada slika sve govori):


web adresa proizvođača: http://www.ruddersafe.com/

Evo tog proizvoda u SVB-u: http://www.svb24.com/en/dual-rudder-course-keeper.html

Prema ocenama korisnika rezultati su dosta različiti, neki tvrde da je odličan a neki da ne valja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Problem
« Odgovor #7 poslato: 10, 09, 2013, 11:15:44 pre podne »
ovo imitira kobilicu , i ima efekta na manjim camcima... na vecim camcicma ove "kobilice" oko motora bi trebalo da budu mnogo vece povrsine...

na Cheu sam sa slabijim motorima imao taj problem , ali dok sam imao 50 konja evinrude sa velikom elisom nije bilo ni najmanjih problema...najbitnija je sila potiska koja tera brod kroz vodu a ne brod oko vode.. ta kruzenja se samo zato dogadjaju ... naravno ako izuzmemo prebacivanje tezine na laksim plovilima...

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Problem
« Odgovor #8 poslato: 10, 09, 2013, 19:44:16 posle podne »
bas tako,to je glisersko korito to sto si kupio i ono na deplasmanskim brzinama jako tesko drzi zadati kurs tj stalno seta levo desno i stalno trazi korekciju volana
To tij je neizbezno

ja imam maltene identicno korito i svasta sam probao i prepravljao kobilicu i raznu motorizaciju menjao i jedino nije setao sto kaze kapetan dok sam na krmi imao 60ks  no125 tj dok je korito bilo u rezimo  plovidbe za cega je i predvidjeno i dizajnirano

ako je to setanje bas preterano pregledaj mozda u polovidbi da nemas lufta u sajli volana tj u telefleks sajli ili nekim tim delovima za upravljanje pa da taj luft ne baca i motor malo levo-desno(recimo kao u auto kad ti je losa letva volana ili krajevi spona,trap... pa bezi stalno levo-desno po putu) a ako je sve to u redu onda se pomiri sa tim i pokusaj da uzivas u plovidbi  6589
 sajkaca

 

Van mreže trnigor

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 18
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Elan 495
Odg: Problem
« Odgovor #9 poslato: 10, 09, 2013, 22:06:49 posle podne »
Hvala svima na odgovorima verovatno cu probati da pravim kobilicu ili makar da probam da izvucem neke stabilizatore, nisam napisao u mojoj prvoj poruci da je camac prvo vozen sa kratkom nogom  10 tomos gde je to bilo mnogo izrazenije bukvalno nisam mogao da pohvatam na koju ce stranu camac da krene nosio je levo desno ko da sam ga pijan vozio, dok kod duge noge manje je izrazenije nego kod kratke manje ide levo desno imali neko ideju gde bih mogao da se kupi kod nas neki dodatak koji sluzi kao zamena za kobilicu ili to mora da se pravi uzavisnosti od camca pozdrav

Van mreže evrotec

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 179
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Problem
« Odgovor #10 poslato: 10, 09, 2013, 22:49:26 posle podne »
 Sx propeler tj dupli i plovice mirnoje pri malim brzinama

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem
« Odgovor #11 poslato: 10, 09, 2013, 23:23:58 posle podne »
ovo imitira kobilicu , i ima efekta na manjim camcima... na vecim camcicma ove "kobilice" oko motora bi trebalo da budu mnogo vece povrsine...

Ovo ne imitira kobilicu već kormilo. Kobilica je fiksna a ovo se okreće baš kao klasično kormilo.
Rudder znači kormilo na Engleskom a to mu je ime.
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem
« Odgovor #12 poslato: 10, 09, 2013, 23:42:02 posle podne »
Ako je čamac uvrnut to jest ako je prednji kraj pod uglom u odnosu na zadnji kraj onda će uvek ševrdati.

Ako na palubu na pramcu postavite libelu između leve i desne ivice (bokova) i ugao se razlikuje od ugla na krmi između bočnih ivica onda je čamac uvrnut.
Marke

Van mreže trnigor

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 18
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Elan 495
Odg: Problem
« Odgovor #13 poslato: 10, 09, 2013, 23:51:54 posle podne »
evo jos koja slicica

Van mreže trnigor

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 18
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Elan 495
Odg: Problem
« Odgovor #14 poslato: 10, 09, 2013, 23:53:00 posle podne »
i jos