"ja sam zeni rekao da hocu cetvrto dete,da uzmem od drzave 400000 din i za sve pare da kupim pentu." - kacintata na chatu
0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.
proveri saug mozda je zaglavljen ....
Pošto vidim da se niko ne oglašava pokušaću ja...Skrećem ti pažnju da nikada nisam rasturao taj motor, ali u suštini "princip je isti ,ostalo su nijanse "Gledajući sa prednje strane ,leva poluga koja se izvlači ( ili gura) je "saug" ,možda piše " choke".Njenim pomeranem pogledaj koje se polugice ili sajle pomeraju i gde završavaju na karburatoru.Dovoljno je pet minuta" osmotriti situaciju i spremiti taktički plan za demontažu " Nakon raskačivanja polugica ,demontiraj ga sa motora ( verovatno je pričvršćen sa dva tri šrafčića) i demontiraj prigušivač vazduha koji stoji sa prednje strane karburatora(možda izgleda kao filter) i imaćeš pristup leptiru - klapni karburatora koji služi za prigušivanje (choke) dotoka svežeg,hladnog vazduha .Nemoj da te zbuni ,pošto postoji i "leptir" klapna za komandu gasa,koja se verovatno nalazi bliže zadnjem delu karburatora bliže bloku motora .Klapna vazduha treba da bude otvorena tj. u horizontali a klapna gasa-goriva zatvorena.Mada...Postoji mogućnost da je prilikom dugog stajanja zaglavio plovak u karburatoru,pošto je gorivo isparilo a ostalo ulje koje je zapeklo (čest problem kod Tomosa).Kada je karburator već skinut ,demontiraj lončić koji se nalazi sa donje strane karburatora i uzmi čeličnu žičicu ali bukvalno nit sa kojom ćeš pročistiti diznu karburatora,goriva,vazduha tj. sve rupe za koje sumnjaš da protiče nešto kroz njih.Proveri pokretljivost plovka koji diktira protok goriva ka dizni goriva .Na priključak goriva namontiraj crevo kroz koje ćeš duvati vazduh.Kada podigneš plovak do kraja,vazduh(gorivo) ne sme da protiče a kada je spušten mora da protiče.Na sajtu http://www.tomos-riders.com/ pročitao sam informaciju da se karburator rastavi i potopi u topao rastvor FERI deterdženta i ostavi neko vreme.Dobar je za odmašćivanje nepristupačnih delova dizni i kanala pa ti proceni sam šta ti je raditi Prilikom skidanja nekih delova može doći do oštećenja dihtunga.Ako ne možeš nabaviti original dihtung možeš ga napraviti sam od "klingerita" (karton za dihtunge) ili jednostavno namazati silikon za dihtovanje pumpi goriva,blokova motora koji se koriste u auto servisima. (tvrde da je crni otporan na benzin a crveni na toplotu ) http://www.oneforceaustralia.com.au/products/gasket-makers/abro-black-rtv-gasket-maker-85gram-duplicate/Zašto ne pokušati manje intervencije koje ne zahtevaju specijalan alat i stručnost ?!?Uz to ,"jača volju,podiže samopouzdanje..." Ajd' uzdravlje
Probao bi da ti prosledim, pa pokusaj da izguglas....http://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1969&hp=20&model=20R69Btu ces naci i sve delove - skice i oznake, a mozes i daprobas da porucis...
Druze ako ti nije problem samo da stavis sliku pumpe na forum da vidim da li je ista kao sto imam ja?s obzirom da je od evinruda slicnog godista verovatno da je ista ali ipak ne bi bilo lose da bacim pogled! Dacu ti je za dzabe samo ne znam ni kako bi ti je poslao?nikad nisam slao u BL?
ne moras da mi saljes jer nisu iste,ova sto ja imam je drugacijeg oblika i veca je!jer je od 40 hp!mada pasuje i na manje motore je su johnson/evinrude pravili te pumpe da budu relativno univerzalne za vise modela!jbg-a imao sam dobru volju ali se ne uklapa sta da radim!!pozdrav i srecno sa pumpom!
Probaj kod ovog lika,ako to vec nije tvoj mehanicar?http://www.pik.ba/artikal/6092155/djelovi-za-pente/