Autor Tema: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..  (Pročitano 6029 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« poslato: 05, 02, 2013, 12:48:59 posle podne »
inace slazem se AIS i Radar su delovi opreme koje bih voleo da imam u magli, na zalost skupi su , doba stvar je da im pada cena i da kinezi ubrzano izbacuju jeftinije kopije... pa cemo pricekati ...

recimo za pocetak ova rucna kineska "FLIRka" bi bila vise nego neophodna ... ok nije ona ni prici FLIR-u trenutno ali za par meseci ...


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #1 poslato: 05, 02, 2013, 12:54:24 posle podne »
A i radarima je cena sada pristupacnija  ...

za 1500 evra (franko beograd ispod 1700 evra) mozete nabaviti Garmina sa radarom i chartploterom

http://www.svb24.com/index.php?sid=6c0d1ee1856d8631540ebdbd510f5e8f&cl=details&anid=118896&pgNr=1&listtype=search



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #2 poslato: 05, 02, 2013, 13:09:59 posle podne »

Van mreže moma-stosic222

  • Opaki rečni podnevni dremljivac
  • ***
  • Poruke: 138
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #3 poslato: 05, 02, 2013, 19:21:49 posle podne »
*

 yg  Gospodo draga. Ja se taman obradovao svakako korisnoj temi za mnoge forumase-nauticare, koji imaju sigurno u vecini slucajeva camce za rekreaciju i kojima cemo preneti svoja iskustva. A vi odoste u elektro-pribore koji su svakako dobri, ali nisu finansijski dostupni za vecinu nasih nauticara, a koji rado citaju ove teme i zeljni su novih saznanja koji ce im svakako pomoci kada se “sutra” nadju u situaciji da plove pri uslovima smanjene vidljivosti.

 114 m4
I bilo je i trajalo je. I svi bi da se ponovi, a ono traje i bez da se desi ... !

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #4 poslato: 05, 02, 2013, 19:26:10 posle podne »
prebacio sam u novu temu :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #5 poslato: 05, 02, 2013, 20:12:14 posle podne »
Momo, i meni je bila ideja da čujem iz prve ruke iskustva običnih ladjara sa običnih čamaca. I mene je hvatala i noć i magla sa šikljom pa mi nije bilo lako. Pa htedoh saznati da li ima nešto što bi olakšalo plovidbu.
Pre neki dan sam bio na Savi, pala neka izmaglica a na YT sam video jedan klip pa mi dalo ideju za ovu temu. Ali šta vredi. Vidiš da se odmah potežu uređaji koje većina nikad neće imati.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #6 poslato: 05, 02, 2013, 20:59:37 posle podne »
Momo, i meni je bila ideja da čujem iz prve ruke iskustva običnih ladjara sa običnih čamaca. I mene je hvatala i noć i magla sa šikljom pa mi nije bilo lako. Pa htedoh saznati da li ima nešto što bi olakšalo plovidbu.
Pre neki dan sam bio na Savi, pala neka izmaglica a na YT sam video jedan klip pa mi dalo ideju za ovu temu. Ali šta vredi. Vidiš da se odmah potežu uređaji koje većina nikad neće imati.

dobro de, prebacili smo u novu temu uredjaje .. nego reci mi koliko je dalek prosecnom nauticaru bio GPS kada je ovaj sajt pocinjao ? a vidi danas ... skoro da nema nauticara koji ga nema makar na mobilnom ... to sto je danas flir kamera skupa , ili je radar nedostizan nista ne znaci ... sve to ide svojim tokom cene padaju nove stvari izmicu ..

nase je da pokusamo da pronadjemo one stare tehnike koje su se eonima koristile na dunavu a koje smo u zadnjih 100 godina uspesno zaboravili .... 

pokusaj da izguglas sirena za maglu , recimo ... ali namerno je nisam pominjao iako sam na cheu imao slicnu stvar

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #7 poslato: 06, 02, 2013, 10:32:43 pre podne »
Radar reflektori danas nisu skupi...

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #8 poslato: 06, 02, 2013, 16:42:30 posle podne »
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #9 poslato: 06, 02, 2013, 16:45:06 posle podne »
jesenas bese magla gusta kao testo.sedimo kod komsije na splavu,kad nestade osvezavajucih napitaka.posle krace rasprave u smislu ko ima muda da krene po magli(gde se ne vidi ni 15m)krecu iskusni savski vuci,da ne pominjem ko,al svako ko je na savi duze od nekoliko godina je cuo za njega,i jos jedan.nakon 20 min se vracaju neobavljenog posla.nakon provokacija na racun prve ekipe,krece druga.isto ljuti vuci,sa,za mene skoro zavidnim stazom na vodi.nakon 40 min se vracaju s namirnicama i osvezenjem.prva ekipa je krenula prvo pravo preko,pa su se vukuci uz splavove koje su posle nekog vremena (vidi cuda)nasli u priobalju,uspeli da se vrate.drugi su terali nizvodno dok nisu promasili sljunkaru,pa se vratili,na istoj pristali,obavili zadatak,pa se istom taktikom,pajsovanja uz splavove,dokopali pocetne pozicije.u drugom camcu je jedan stajao na pramcu i `blagovremeno`obavestavao upravljaca o preprekama na koje su nailazili.vele da su 2-3 puta zamalo udarili u objekte koji su bili vise na vodi.da pomenem da su akteri svaki dan muvaju tuda i poznaju,veoma dobro,raspored objekata i distance.tako bih i ja plovio u mom komsiluku.problem nastaje kad ne poznajes akvatorij u kom se nalazis,a u tom slucaju ne bih se vozo ni za zivu glavu-sto bi moglo i bukvalno da bude slucaj.sad ne znam zasto sam to napisao,al se zakljucuje da poznavanje terena ima dosta uticaja na nase odluke.
za prelazak preko,treba biti lud,il imati radar.
jednom,sad jako davno sam cuo,da ako te magla uhvati a moras preko,kad se vec usudis na taj potez,treba gledati u trag motora koji se jasno vidi kolika god da je magla i po njegovom kretanju odrediti gde je tok i sta je gore a sta preko.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #10 poslato: 07, 02, 2013, 10:24:38 pre podne »
Naravno da nisu. Ali ko ih ima?
Ja samo pričam o priručnim sredstvima i onome što se ima na čamcu.
Bolje i tri prazne konzerve dići malo višlje nego ništa.
Ima ih onaj ko bi da ipak bude malo sigurniji.
Dosta vise ceegi na rekama.
Idejom "pa ko to ima" umesto ozbiljnog i zdravog konopa,koji nisu toliko skupi,vezivace ljudi pertle,jer to imaju na camcu...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #11 poslato: 08, 02, 2013, 11:07:10 pre podne »
Okolo 30e ulaganja u bezbednost.
Deluje mi kao da nije mnogo,kome jeste ima limenke,stap i kanap.

Van mreže moma-stosic222

  • Opaki rečni podnevni dremljivac
  • ***
  • Poruke: 138
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #12 poslato: 08, 02, 2013, 20:35:52 posle podne »
*

  yg  Mnogi nasi nauticari vise brinu o ispravnosti motora na svojim camcima i tehnickoj ispravnosti svog plovila, u najmanju ruku da korito ne propusta vodu. A nauticari koji mnogo vole svoje camce, oni rado kupuju sitnice koje im sluze pri plovidbi do neke od poznatih destinacija gde se okupljaju radi ribolova ili kampovanja preko subote i nedelje. Vidjao sam kolege nauticare da medju razno-raznim sitnicama,  kupuju i male ventilatore na 12 v i ugradjuju ih iznad svojih komandnih tabli sa smerom da im “duvaju vazduh” prema licu u vreme letnjih vrucina a pri plovidbi. Tu su jos i razlicitog dizajna zivini termometri, da se zna kolika je danas temperatura. Zatim pepeljare, sa i bez poklopca, drzace za mobilne telefone itd-itd.

Kompas ili busolu, skoro da nema niko u svom kompletu sitnica iliti pribora na camcu. A potrebna je ite-kako i to bas kada se najmanje nadamo da cemo se naci u situaciji da smo izgubili “kontakt” sa obalom ili neophodno je da predjemo preko reke, a ne vidimo drugu obalu, pre svega usled magle, koja je s jeseni vrlo cesta pojava na rekama. Sta je u stvari glavni uslov da kada usmerimo camac pod 90 stepeni u odnosu od obale odakle krecemo i vozimo nasumice “pravo” i to 100% ubedjeni da plovimo “pravo”. A ono na kraju posle prilicno kratke plovidbe, a mi se opet nadjosmo na istoj obali odakle smo posli, samo malo nizvodno. Kako ? Pitacete se kada ste drzali “pravo” motor, a ono okrenuli ste se ? Vrlo prosto, a o tome nikada ne razmisljamo, jer smo navikli da po suncanom danu prelazimo reku preko i ne obracamo paznju da instinktivno rukom podesavamo motor u zeljenom pravcu. Kada je magla i mi krenemo sa camcem i motor cvrsto drzimo “pravo”, zatim korito camca nailazi na recne struje ( matice – kako je zovemo ) i pramac se nama neprimetno povija u smeru nizvodno. A mi za to vreme nista ne registrujemo i ubedjeni smo da idemo i dalje “pravo”. I evo nas na istoj obali sa blagim polukruznim kretanjem ka nizvodno.



Ja sam sticajem okolnosti, jos kao klinac dobio malu mesinganu busolu od svog deda Sande, Solunskog ratnika. Filigranski napravljena od mesinga i tacna i kako sam rastao, onako lepa, postala mi je amajlija. I zavrsila je na camcu, jer sam shvatio da je tamo najpotrebnija i mnogo puta zatim koriscena. U medjuvremenu su mi je ukrali sa camca i predpostavljam da je uzeo neko od klinaca prijatelja koji su mi dolazili u posete. Pa i neka. Verovatno ce joj se iskreno radovati, kao sto sam joj se ja radovao kroz zivot. Danas imam neku Kinesku sa svetlom. Vrlo prakticna, ali kada sam u metalnoj kabini, zna da “luta”. Razmislite o KOMPASU iliti BUSOLI ! ok

 114 m4

I bilo je i trajalo je. I svi bi da se ponovi, a ono traje i bez da se desi ... !

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #13 poslato: 08, 02, 2013, 20:54:48 posle podne »
Bilo bi dobro da neko objasni kako kompas moze da pomogne na Dunavu kad vas uhvati gusta magla  a neznate gde se nalazite?

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..
« Odgovor #14 poslato: 08, 02, 2013, 21:19:35 posle podne »
Od deset ljudi koji imaju camce na Dunavu ni jedan nije znao da cita mape Dunava a koriscenje bucole fakultet.
Pricam za moju marinu u Smederevu.A tvrdim da ih i na sajtu ima malo i da nam treba jedan kurs.