E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..

Pozicija krmene daske

<< < (6/7) > >>

LSI:
@Bećar
Vi ste verovatno u pravu kad govorite o meri u kojoj izmeštanje motora iz centralne pozicije utiče na iskorišćenje motora i goriva. Ali i mi smo u pravu kada kažemo da u tom slučaju gubitaka ima.
Ovo je divna situaicja kada smo svi u pravu! Mislim da to ne treba kvariti daljom polemikom.

@IKA
Ilija, ja sam se pre više od 45 godina vozio u čamcu u kojem je motor bio pričvršćen na desni bok čamca i to gotovo kod sredine čamca. Odatle je išla duga osovina na čijem kraju je bio propeler koji je završavao u vodi iza krme. I to je bilo fabričko rešenje. Radilo se o fabrički proizvedenom vanbrodksom motoru (više se zaista ne sećam imena firme koja je proizvela taj motor), a čamcem se upravljalo kormilom sa dugom drškom i listom velike površine.
Dakle, moguća je i takva vožnja.

Kapetan:

--- Citat: LSI  24, 07, 2012, 22:14:07 posle podne ---@Bećar
Vi ste verovatno u pravu kad govorite o meri u kojoj izmeštanje motora iz centralne pozicije utiče na iskorišćenje motora i goriva. Ali i mi smo u pravu kada kažemo da u tom slučaju gubitaka ima.
Ovo je divna situaicja kada smo svi u pravu! Mislim da to ne treba kvariti daljom polemikom.

--- Kraj citata ---

pa nismo u pravu i gubici nisu zanemarljivi ...

svako ko ima dva motora na brodu ce vam to reci, da bi vozili sa jednim motorom morate dobrane do okrenete  taj isti motor minimum 10-20 stepeni ... vektori kazu da ce gubitak brzine biti sigurno 10 % ako ne i vise... a onda morate da dodate gas , sto ce reci veca potrosnja ....

srsa:
Еланове пасаре су се 70.-их година фабрички испоручивале са пострављеним носачем пенте на десној страни крмене даске. У таквом положају мотора, вероватно има губитака у искоришћености снаге мотора, али мислим да је то занемариво. Сви наши мотори троше више од фабричких карактеристика. Па ко још има мотор који је наштелован на фабричко подешавање, изузев оних потпуно нових до првог сервиса? А онда, знајући наше сервисере, штелују се према нахођењу тих "стручњака".  И наравно све ово око "искоришћености" има смисла само ако је све идеално( стање корита, распоред терета, квалитет горива, исправна елиса......  ).   ffff

marke:
Dosta zavisi od korita - kod morskih korita, recimo pasara, kobilica je masivna i dobro drzi pravac pa camac ima tendenciju da ide pravo. Pogotovo sto motor nije mnogo izmaknut iz ose camca tako da ni ugao za korekciju nije veliki. sha  a0335
Gubitaka ima ali je ocigledno da nisu veliki jer je to praksa na malim radnim camcima na moru. Nijedan se barba nebi mucio da je toliko lose vec bi vratio motor na sredinu.  umnik  j1

Plus smejali bi mu se ostali ribari.  ha  hahaha   stri
Naravno da nije idealno ali zadovoljava i nije velika razlika u potrosnji.  cap  ok
Kod tabanasa bi to bilo mnogo izrazenije a o gliserima da ne pricam zato to i nije praksa.  no125
Kad ste u teglju ili kad vidite da mali gurac s boka vezan za barze gura uz dunav vidite da moze i tako iako nije savrseno.   114  k5

srsa:

--- Citat: marke  26, 07, 2012, 10:09:26 pre podne ---Dosta zavisi od korita - kod morskih korita, recimo pasara, kobilica je masivna i dobro drzi pravac pa camac ima tendenciju da ide pravo. Pogotovo sto motor nije mnogo izmaknut iz ose camca tako da ni ugao za korekciju nije veliki. sha  a0335
Gubitaka ima ali je ocigledno da nisu veliki jer je to praksa na malim radnim camcima na moru. Nijedan se barba nebi mucio da je toliko lose vec bi vratio motor na sredinu.  umnik  j1

Plus smejali bi mu se ostali ribari.  ha  hahaha   stri
Naravno da nije idealno ali zadovoljava i nije velika razlika u potrosnji.  cap  ok
Kod tabanasa bi to bilo mnogo izrazenije a o gliserima da ne pricam zato to i nije praksa.  no125
Kad ste u teglju ili kad vidite da mali gurac s boka vezan za barze gura uz dunav vidite da moze i tako iako nije savrseno.   114  k5

--- Kraj citata ---

 6589  6589  6589  ok  ok  ok  thumbup  thumbup  thumbup

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju