E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..

Pozicija krmene daske

(1/7) > >>

Bećar:
Poštovani forumaši
Na sajtu nisam primetio da se neko bavio ovim "problemom".
Naime,interesuje me šta se gubi pomeranjem krmene daske u stranu ?
Prilikom vožnje ,sa daskom na centralnoj poziciji ,čamac je nakrivljen,blago "vuče " u levo...
Pomeranjem daske u desno dobilo bi se na balansu(koliko toliko),samim tim i na održavanju pravca,da ne pričam o sada ispravljenom  laktu i bez grčeva u istom...
Pomerenu dasku sam viđao na  pasarama Jugoplastike .Nisam čuo neke zamerke na upravljivost čamca



Uploaded with ImageShack.us

LSI:
Pomeranjem daske možete samo da učinite da se bolje osećate, da kod duge vožnje manje zamarate ruku i telo zbog položaja u kojem sedite.

Ali meni se čini da svako pomeranje motora iz centralne pozicije dovodi do više ili manje izmenjenih karakteristika plovidbe.
Propeler svojim obrtanjem potiskuje vodu iza čamca i duž bokova i dna se stvaraju strujnice koje oplakuju bokove i dno korita.

Čim motor nije u sredini ove sile se razlikuju pa može da se javi potpritisak s jedne i natpritisak s druge strane (ovome treba dodati i uticaj smera obrtanja propelera - levi ili desni propeleri). Posledica toga je da će čamac početi da skreće sa pravca i da će biti potrebno stalno korigovati pravac.

Baš me zanima kako će drugi komentarisati vaše pitanje? Možda me neko i demantuje?

Kapetan:
Becarac , to je cista fizika i poznavanje vektora...
da uprostim najvise sto mogu na camcu imas 3 bitna vektora

2 Vektora su ti na pramcu
1 vektor na krmi

ova dva vektora sto su na pramcu su otpor vode, kada ides pravo oni se manifestuju kao jedan vektor cim krenes da skreces postaju dva vektora... Pozicija tog vektora (ili mnozina ) je paralelna i poklapajuce sa osom camca
vektor na krmi ti je potisak motora ...

e sad razmatramo situaciju da ides pravo .. u tom slucaju se od krmenog vektora (motora) oduzima vektor (zbirni ) sa pramca ... posto su vektori paralleni i poklapajuci primenjuje se prosta matematika...

ukoliko je taj vektor pozitivan camac ide napred ... 

e sad ako ti pomeris krmeni vektor levo ili desno (pomeris motor) onda vise nije Aritemtika vec prelazis u Geometriju....

recimo da si camac pomerio u levo , onda levi vektor pramca se oduzima od vektora krme i tu je sve jasno ali imas i desni vektor koji ce morati da se uracuna u jednacinu sto ce dovesti do skretanja camca u DESNU stranu ... da bi sprecio skretanje u desno motor ces morati da okrenes malo levo da bi u zbitu vektora dobio ponovo vektor koji je paralelan i poklapajuc sa osom camca , kako bi camac isao pravo ... cela ova akcija ima rezultat vecu potrosnju goriva ako zelis da ides istom brzinom kao u prvom slucaju....


e sad ... da bi dobio nesto pametno u celu jednacinu moras dodati svoju tezinu i tezinu camca, pa onda izracunati gde UVEK moras da sedis a gde motor da pomeris tako da ti camac bude u savrsenom paralelnom polozaju na vodu ... pa onda proracuni propinjanja motor i slicno... i svaki put kada pomeris dupe proracun mora ponovo da se radi a motor ponovo pomera...

drugim recima ostavi motor tu gde jeste , ako vec sedis sa leve strane pomeri motor par santimetara da desnu i to je to,  nikako u sam cosak....

srbija je puna ljudi koji prkose fizici mani se tih genija koji pomeraju motore levo ili desno , cudim se kako se neko vec nije setio da brodski motor pomeri skroz levo pa da na sredini ima mesta za sto za rucavanje ...

Kapetan:

--- Citat: Dule  23, 07, 2012, 16:51:37 posle podne ---Becar, ne pomeraj motor. Camac se balansira rasporedom tereta. Cak i dodavanjem balasta ako treba. U pitanju je plovnost i stabilitet camca. Da nije tako camci ne bi bili simetricni vec asimetricni pa bi i motor mogao da bude sa strane a ne u centru.

Ako ti je problem rucica uzmi produzetak (ima da se kupi), savij ga tako da rucica stoji gde ti odgovara pa ces dobiti i komfor.

--- Kraj citata ---

upravo , ili ponesi laptop na camac pa racunaj svaki put kada sednes :)

Bećar:
Hvala na odgovorima.Nisam ni sumnjao u stručnost forumskog kadra  thumbup

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju