E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Koja snaga elektromotora .......

<< < (21/29) > >>

fisherman:
Danas sam pokazao drugu ovu temu, On je vlasnik onog sea ray-a bez motora i z noge....
Hteli smo da prepravljamo na vanbrodski pa shvatili da opet nista necemo dobiti....
Pa smo dosli na ovu ideju da ubaci elektro pogon u njega... :)
Cena motora 135 hp i z noge je oko 3000-3500 e .
Zanima me da li bi mogla da se izbegne z noga na njemu uz elektro pogon?

@Dule
Koliko sam razumeo , Vi ste sa jednim el. motorom od 7.5 kw ,isli kao da imate 60 hp vanbrodski?
Ako sam dobro razumeo, gliser bi mogao da pokrece jedan motor od 10 ili 15 kw?
Hvala

ljubac:

--- Citat: zorter  18, 08, 2010, 01:49:29 pre podne ---Samo jedan komentar.
Ljubac:
Pogledaj malo datum tog SAM-a. Mislim da ce ti sve biti jasno. Seti se koje smo (recimo) telefone tada koristili a koje sad.

--- Kraj citata ---

Pa da je bilo koja oblast se razvijala kao telekomunikacije ili elektronika uopšte mi bi sad sa litrom vode prelazili 1000km tako da poredjenje ne stoji.

Pogledaj koje akumulatore koristi taju fića.Iste takve možeš kupiti i sada.

A možda bi pokušao da me ubediš da su sadašnji olovni akumulatori kvalitetniji od ondašnjih.

LSI:

--- Citat: Dule  18, 08, 2010, 22:00:17 posle podne ---Nego da se vratim ja svom poslu :)
...
Sve se menja sistemom - izvuci pregorelo - ubodi novo i nastavi dalje
:) Nema "gde mi je ključ 13?" "Daj mi onaj veći šrafciger" "šraf se zalomio" ...

--- Kraj citata ---



Dule, imate li Vi duše?

Čitam ja ove poruke i uživam u Vašoj radosti i uspehu al' izjedoše me pakost i zavist ljuta.
Pa, šta da radimo mi koji ovako nešto ne znamo i ne možemo da uradimo?

Ljudi, pa zar niko osim mene neće da se pobuni?

Pa pogledajte šta on piše: "gde mi je ključ 13?" "Daj mi onaj veći šrafciger" "šraf se zalomio" - što je mnogo - mnogo je! Nema smisla... :drinks:

zorter:

--- Citat: Dule  18, 08, 2010, 22:00:17 posle podne ---............
Zorter, majstor koji mi radi baterije mi je nabavio "regulator broja obrtaja motora". Pa to je bre običan klizni potenciometar kao na skretnicama za muziku. 50 kilooma.....

--- Kraj citata ---

Dule, ako je obican potenciometar onda je on zicani (reostat) i on se greje po opterecenju i naravno time proizvodi gubitke. Regulacija se danas radi pomocu tranzistora ili tiristora i to je ono sto nasi kazu "pametna" regulacija. Ne greje se (naravno ako je dimenzionisana po potrebama), ne trosi energiju sama za sebe i veoma lako i "meko" regulise napon a time i broj obrtaja. Tako se nekad radilo ali posto smanjenjem napona na taj nacin se u pokretanju ide sa malim naponom automatski je i snaga smanjena. Regulatori novije generacuje mogu da pokrenu motor od "0" do cak 3 puta veceg broja obrtaja od nazivnog a da se pri tom ne gubi ni snaga ni obrtni moment motora.
Ali u svakom slucaju postavi to sto imas i nema brige. Kad je tako godinama radilo u fabrikama, radice i kod tebe.
 :good: :good: :good:

ljubac:

--- Citat: Dule  18, 08, 2010, 23:03:37 posle podne ---
--- Citat: ljubac  18, 08, 2010, 22:03:10 posle podne ---
--- Citat: zorter  18, 08, 2010, 01:49:29 pre podne ---Samo jedan komentar.
Ljubac:
Pogledaj malo datum tog SAM-a. Mislim da ce ti sve biti jasno. Seti se koje smo (recimo) telefone tada koristili a koje sad.

--- Kraj citata ---

Pa da je bilo koja oblast se razvijala kao telekomunikacije ili elektronika uopšte mi bi sad sa litrom vode prelazili 1000km tako da poredjenje ne stoji.

Pogledaj koje akumulatore koristi taju fića.Iste takve možeš kupiti i sada.

A možda bi pokušao da me ubediš da su sadašnji olovni akumulatori kvalitetniji od ondašnjih.

--- Kraj citata ---
Pa Ljubac ovaj put silno grešiš. Ili nećeš da priznaš istinu.
To što su akumulatori istog oblika ne znači da su istog kapaciteta i da rade na isti način. Čak im je i unutrašnjost vrlo različita.
To što u radnjama ima samo jedna vrsta (najgora, koja se radi u zastarelim fabrikama zastarelom tehnologijom ) nikako ne znači da ne možeš da kupiš i kvalitetniji ili kvalitetan pa čak i vrhunski akumulator.
Siromašno smo tržište pa nam je i servirana roba prema džepu.
Ista je situacija i sa odećom, obućom, nameštajem, tepisima, prozorima...

--- Kraj citata ---

Zort, govorimo o olovnim akumulatorima.Znam ja i za druge tipove akumulatora mogo bih elaborat da napišem.
Pa koliko juče sam demontirao akumulatore(stacionarne) iz 1975 godine.Nećes verovati ali 90% ćelija je ispravno.prosto mi žao da ih fiknem na otpad.Oćeš da ti slikam NiCd baterije Krušikove (12v/30Ah)iz 77 godine.Nećeš verovati ali su ispravne.Daj mi neki akumulator iz vrhunskih fabrika sa vrhunskim tehnologijama a da su stariji od 5-6 godina.

Pa ja i pričam sve vreme o tome kakvo smo tržište.Tesla elektromobil pokreću litijum-jonske batterije kapaciteta ekvivalentno ako se nevaram 6900 baterija koje se koriste u laptopovima.To košta brate više nego bilo koji naš (forumaški)brod ili barem od velike većine.Nekažem ja da elektro pogon plovila nemože nego samo kažem da je u sadašnjoj situaciji neisplativo.

a sad ovo
Pogledaj onaj link sa HRT iz mog posta.
Ja se sećam njegovog prvog posta sa jednog HR foruma još pre skoro 2 godine.Čak je kao i ti otvorio temu koja je glasila:    "BMW EV - moj projekt"

I on je u prvom postu postavio ista pitanja kao i ti u ovoj temi.Mnogi su se javljali u toj temi sa korisnim savetima.A bogami bilo je i skeptika i podjebača.I vidi sad,posle 18 meseci.

Stoga zorter furaj,razvijaj temu.Biće svakavih predloga.Možda i mi budemo na dnevniku za jedno 2 godine.

A da ne bude da sam neko gundjalo i opozicija pored ručka kad se Dule vrati sa Rajske plaže mogu da ponudim i pomoć u realizaciji njegovog eletro prvenca koliko god mogu(a kad je struja u pitanju mogu podosta)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju